Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vipukirves kaikille.  (Luettu 138878 kertaa)

Viljelijä

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Vipukirves kaikille.
Kokeilin kyseistä kirvestä, hyvä ainakin yhdellä kädellä halkomiseen. Pitänee hankkia jos sattuu alan kaupassa huomaamaan

Dr.Who

• Vieras
Työnnä se kirvees vaikka perseesees.
Jahas, näitä aina ilmenee, ihmettelen kyllä kommenttia.

Puuha-Pete

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Kirveessä ei varmaan suurempaa vikaa.

Yrittäminen on OK.

Mutta toi iänikuinen spämmääminen -varsinkin sivuilla, joilla mainostaminen on kielletty! -on vastenmielistä. Tai enemmänkin.
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

Heikki

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Vanhemmat jo tietääkin. Nuoremmille tiedoksi. Saa vanhemmatkin kerrata.
https://areena.yle.fi/1-2942115

Dr.Who

• Vieras

Kirveessä ei varmaan suurempaa vikaa.

Yrittäminen on OK.

Mutta toi iänikuinen spämmääminen -varsinkin sivuilla, joilla mainostaminen on kielletty! -on vastenmielistä. Tai enemmänkin.
Totta kirjoittelet, siun jorinas on kyllä erittäin vastenmielisiä spämmejä.

navettapiika

• Vieras
Vanhemmat jo tietääkin. Nuoremmille tiedoksi. Saa vanhemmatkin kerrata.
https://areena.yle.fi/1-2942115
Onkos tuohon tullut jotain uutta? Haastattelu jo pari vuotta vanha. Eihän se voi olla loppuun asti kehitetty vielä.

nissan

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Laitetaan välillä mitä laatu on

https://www.vertaa.fi/kirveet/fiskars/

Heikki

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:

Hervast

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Jaa että vielä piti pistää pystyyn kickstart kusetus  ::)

Eikö noin hyvän tuotteen pitäis myydä täyttä häkää ? Vai onko ihmiset vaan niin tyhmiä, kun eivät ymmärrä miten erinomaisesta tuotteesta on kysymys ?

Malliksi kunnon kirveitä joilla voi tehdä paljon muutakin kuin pilkkoa 35 cm oksattomia pöllejä...

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Heikki

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:

Hervast

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Potentiaalisia asiakkaita aliarvioimalla se kirvesmyynti varmaan lähteekin nousuun ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

metsajussi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Joskus se menee vähän kuin julkkiksilla: pääasia että on otsikoissa, ei niin väliä onko hyvässä vai pahassa...

Heikki

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Amerikoista voisi tuoda tuliaisia. Voisi hintakin olla jo halutun mukainen. (1857 myymälää)
https://www.lowes.com/pd/Truper-LEVERAXE-Steel-Splitting-Axe-with-36-in-Hickory-Handle/1000195237

Hervast

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
https://m.lowes.com/pd/Fiskars-Forged-Steel-Splitting-Axe-with-31-5-in-Composite-Handle/50226309

Fiskarsin kirves saanut 30 kpl 5 tähden ja 2 kpl 4 tähden arvostelua, hienoa ! Suomalainen innovaatio josta voi olla jopa ylpeä.

Vippakirves taasen,  1 x 5 (heka ite äänestänyt ?), 1x3 ja 1x2 tähteä. Hinta kylläkin alkaa olla hehtaareilla, mutta noilla ominaisuuksilla sen pitäis olla noin puolet fiskarssista.

Alla lainaus tuosta Fiskarsin arvostelusta.

Lainaus
I purchased this splitting axe to split about 150 logs that were approximately 18 inches long and 8 to 10 inches thick. The wood was seasoned and some of it had been split before, however it was still too thick to burn well in my fireplace. Being a COMPLETE novice at splitting wood, I wasn't really sure what would work best - a sledgehammer and a splitting wedge, a regular axe, a maul, or a specialized splitting axe like this one. I looked at several other lower priced options at my local store, but after looking at several very positive reviews of this item on various websites, I decided to spend the extra $15 and give it a try. I can't say how well the other options worked because I haven't used them before, but this Fiskars splitting axe worked amazingly well. I put the wood I wanted to split on a large flat stump so that it would have a solid surface underneath. I took a big swing and - after getting the hang of how far away I should stand - the wood split with relative ease. I found that I really didn't have to swing with all my might, just a nice steady swing and this axe sends wood flying! Being a rookie, I did hit the handle on the wood numerous times until I really got in the groove.... Originally I had been concerned about the handle because it seems like just a plastic material... but it took at least 15 HARD hits and no damage to the handle whatsoever. I was wearing regular gardening gloves throughout the process and didn't feel any excessive shock through the handle. It took me about 2 hours to split and stack the pile of logs and overall I'm very pleased. I feel that this axe worked perfectly.My teenage sons even got in on the fun - and after a few warm up hits both of them were able to easily split the logs. Excellent buy!

Mitenkäs vippazkirveellä halotaan tuommosia hieman kuivahtaneita, liki puolmetrisiä ja noin parikyt senttiä paksuja pöllejä ? Siis normaaleita polttopuupöllejä ?

Viimeksi muokattu: 23.11.17 - klo:09:17 kirjoittanut Hervast

Heikki

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
https://m.lowes.com/pd/Fiskars-Forged-Steel-Splitting-Axe-with-31-5-in-Composite-Handle/50226309

Fiskarsin kirves saanut 30 kpl 5 tähden ja 2 kpl 4 tähden arvostelua, hienoa ! Suomalainen innovaatio josta voi olla jopa ylpeä.

Vippakirves taasen,  1 x 5 (heka ite äänestänyt ?), 1x3 ja 1x2 tähteä. Hinta kylläkin alkaa olla hehtaareilla, mutta noilla ominaisuuksilla sen pitäis olla noin puolet fiskarssista.

Alla lainaus tuosta Fiskarsin arvostelusta.

Lainaus
I purchased this splitting axe to split about 150 logs that were approximately 18 inches long and 8 to 10 inches thick. The wood was seasoned and some of it had been split before, however it was still too thick to burn well in my fireplace. Being a COMPLETE novice at splitting wood, I wasn't really sure what would work best - a sledgehammer and a splitting wedge, a regular axe, a maul, or a specialized splitting axe like this one. I looked at several other lower priced options at my local store, but after looking at several very positive reviews of this item on various websites, I decided to spend the extra $15 and give it a try. I can't say how well the other options worked because I haven't used them before, but this Fiskars splitting axe worked amazingly well. I put the wood I wanted to split on a large flat stump so that it would have a solid surface underneath. I took a big swing and - after getting the hang of how far away I should stand - the wood split with relative ease. I found that I really didn't have to swing with all my might, just a nice steady swing and this axe sends wood flying! Being a rookie, I did hit the handle on the wood numerous times until I really got in the groove.... Originally I had been concerned about the handle because it seems like just a plastic material... but it took at least 15 HARD hits and no damage to the handle whatsoever. I was wearing regular gardening gloves throughout the process and didn't feel any excessive shock through the handle. It took me about 2 hours to split and stack the pile of logs and overall I'm very pleased. I feel that this axe worked perfectly.My teenage sons even got in on the fun - and after a few warm up hits both of them were able to easily split the logs. Excellent buy!

Mitenkäs vippazkirveellä halotaan tuommosia hieman kuivahtaneita, liki puolmetrisiä ja noin parikyt senttiä paksuja pöllejä ? Siis normaaleita polttopuupöllejä ?

Jotkut oppii, jotkut ei. Asia toimii, jos tajuaa sen, kuinka se toimii. Tajunnan saamisen jälkeen on hulvattoman hauskaa pilkkoa Vipukirveellä. Riittääkö sinulla kiinnostusta ja halua selvittää se kumpaan ryhmään kuulut? Jotkut tajuavat jo Vipukirveen muodon nähtyään. Joillakin menee minuutti, pari hyvällä opastuksella. Valitettavan usealta jää käyttöohje lukematta, jolloin toimintaa ei ymmärretä. Hakataan vaan kuten perinteisellä, jossa sitä tajuntaa ei juurikaan tarvita. Silloin kirjoitellaan varsin yksisilmäisesti huonosta kokemuksesta. Perinteinen kirves on hyvin yksinkertainen käyttää. Samalla tavalla käytettynä Vipukirves ei toimi halutulla tavalla. Koitapa valaa hieman uskoa tähän keksintöön, niin saatat havaita, että siitä voi olla sinullekin hyötyä. Googlettamalla ja tubettamalla löydät varmasi vastauksen kaikkiin haluamiisi tietoihin. Mukavaa jatkoa itsellesikin nimimerkki Hervast.