Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eniten lapsuksia?  (Luettu 10074 kertaa)

saiski

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 76
Vs: Eniten lapsuksia?
Käytin tuota uusinta kotimaista huollossa...  Peräöljyn painesuodattimet ja imusiivilä saivat estotta kehuja myös huoltomieheltä. Olis huomattavasti helpompi huoltaa/vaihtaa suodattimet jos kehtais ottaa takapyörän irti. Ja peräöljyn lisäys/täyttö on myös tehty sen verran hankalasti, että ei ihan heti kehtaa kotona alkaa moista harrastaa.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Eniten lapsuksia?
Tuosta polttimon vaihdosta. Vaihdoin 2002 audi a4:seen ajovalopolttimoa ja mietin että olenko oikiasti näin kädetön etten sitä saa vaihdettua... No oli huolto lähellä ja vein auton merkkiliikkeeseen huollettavaksi ja jäin seuraamaan operaatiota. Mekaanikko kierteli aikansa auton ympärillä ja pähkäili että kuinka sen polttimon saa vaihdettua. Sanoin että yritin ensin itse ja epäonnistuin. Seuraavaksi mekaanikko tempaisi koko umpion irti, vaihtoi polttimon ja suuntasi valon...

Appiukon Almeraan vaihdoin kerran poltinta, niin olisi pitänyt akku riisua pois.
Jontikan käsijarru on mielenkiintoisessa paikassa 6030- sarjan koneissa.
Valmetin akun vaihtoon mezzo sarjassa, jos on kuormain, pitää riisua kuormain pois että akku sopii tulemaan.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Eniten lapsuksia?
Tuosta polttimon vaihdosta. Vaihdoin 2002 audi a4:seen ajovalopolttimoa ja mietin että olenko oikiasti näin kädetön etten sitä saa vaihdettua... No oli huolto lähellä ja vein auton merkkiliikkeeseen huollettavaksi ja jäin seuraamaan operaatiota. Mekaanikko kierteli aikansa auton ympärillä ja pähkäili että kuinka sen polttimon saa vaihdettua. Sanoin että yritin ensin itse ja epäonnistuin. Seuraavaksi mekaanikko tempaisi koko umpion irti, vaihtoi polttimon ja suuntasi valon...

Appiukon Almeraan vaihdoin kerran poltinta, niin olisi pitänyt akku riisua pois.
Jontikan käsijarru on mielenkiintoisessa paikassa 6030- sarjan koneissa.
Valmetin akun vaihtoon mezzo sarjassa, jos on kuormain, pitää riisua kuormain pois että akku sopii tulemaan.

Polttimon vaihto on mennyt vaikeeksi kun alkaa moottoririla olemaan nykyautoissa aika täynnä tavaraa, tai jos ei tavaraa niin ainakin katetta millä sitä tyhjää tilaa yritetään peitellä ;D

Nuo vaikeudet polttimon ja suodattimien vaihdossa on jo arkipäivää ja itse en niitä enää lapsuksiksi sanoisi. Suunnittelijoiden kädet on sidottuja monessa paikkaa teollisen mutoilun tuomien rajoitteiden takia.

Yksi hyvä keino lapsuksien syntymiseen on jos koneeseen sovitetaan jonkun muun tekemää komponenttia. Melko varma et joku kohta ei toimi/jää huomiotta. Esim juuri akun vaihto kuormaimella varustetuissa mezzoissa. Omalle kohdalle sattuneista paras lapsus lietekärryssä, jossa oli toisen valmistajan tekemä täyttöpuomi. No täyttöpuomin ollessa kuljetusasennossa puomin letku sattui juuri sopivasti pintalevittimen levityssektoriin syöden lähes puolet levityssektorista. Jos en olis huomannu ajoissa niin olis joutunu levittelemään keväällä joko puolella levitysleveydellä tai täyttöpuomi sivulle käännettynä. Tätä tuskin ollisi tapahtunut jos kärryn valmistaja olisi tehnyt täyttöpuomin

mutajussi

Vs: Eniten lapsuksia?
JD 6020 sarjan työntövarren tappi ainakin siinä tapauksessa että rakvaattorissa on asennettuna JD:n sähkölohkot etukourmaajalle/etunostolaitteelle... Varsin mukava yrittää survoa tappia paikalleen sen kamalan letkuhässäkän seassa ja kun se hydraulinen työntövarsi on vielä niin kevytkin...  :D
JD AutoPowr
ajossa 2400 h
pajalla 0 h

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Eniten lapsuksia?
JD 6020 sarjan työntövarren tappi ainakin siinä tapauksessa että rakvaattorissa on asennettuna JD:n sähkölohkot etukourmaajalle/etunostolaitteelle... Varsin mukava yrittää survoa tappia paikalleen sen kamalan letkuhässäkän seassa ja kun se hydraulinen työntövarsi on vielä niin kevytkin...  :D

Mites sähkölohko sulla on toteutettu? Meillä sähkölohkoa varten lähtee ulosottoventtiilien päästä paluu ja paine sähkölohkolle, mikä sijaitsee hytin alla hytin etukulmassa. Ton tönärin asennuksessa minä tuen tönäriä ulosottotumpin suojusta vasten jolle jää toinen käsi vapaaksi pujottaa tappi paikalleen.

ER

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 138
Vs: Eniten lapsuksia?
Paikallinen maamiesseura osti aikoinaan uuden ryssäl...ööö...venäläisen lantakärryn.

Kärry oli iso ja hieno, ja rasvanipatkin sädehtivät uutuuttaan auringossa.

Maamiesseuran paikallinen pomo totesi sitten, että pitää varmaan laittaa vaseliinia laakereille, kun nipat näyttävät niin kiiltäviltä, että tokkopa niihin on vielä kertaakaan rasvoja työnnetty.

Sitten alkoi ähkiminen ja puhkiminen, mutta rasvaa ei mennyt nipoista sisälle, ei sitten millään. Muitakin maamiesseuralaisia alkoi kerääntyä paikalle moista toimitusta kummastelemaan, kun johtajalla ei ruista ranteessa riittänyt edes rasvan puristamiseen.

Eipä siinä auttanut sitten mikään muu kuin ruuvata nippoja yksitellen irti, ja katsoa mikä niissä oli vikana.

Kyllä siinä oli sitten naurussa pitelemistä, kun vian syyksi paljastui se, että yhdellekään laakerille ei oltu porattu lainkaan reikää! Nipan paikka suojineen ja itse nippa oli hienosti paikoillaan, mutta vastassa oli ns. umpiperä!  ;D

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Eniten lapsuksia?
Maxxum 5150 työntövarren tapin lukitus semmoisella "läppä lukko" systeemillä on todella hankala (etenkin painavan hydraulisen varren kanssa).

Tuhti perävaunujen laitoja ei tunnu saavan kuivaa vehnää pitäväksi ilman teippiä, vaikka on kärrejä tehneet jo usean kymmenen vuotta. Sama tosin on kaikkien muidenkin palapeli laidallisten peltikärrien ongelma.

mutajussi

Vs: Eniten lapsuksia?
JD 6020 sarjan työntövarren tappi ainakin siinä tapauksessa että rakvaattorissa on asennettuna JD:n sähkölohkot etukourmaajalle/etunostolaitteelle... Varsin mukava yrittää survoa tappia paikalleen sen kamalan letkuhässäkän seassa ja kun se hydraulinen työntövarsi on vielä niin kevytkin...  :D

Mites sähkölohko sulla on toteutettu? Meillä sähkölohkoa varten lähtee ulosottoventtiilien päästä paluu ja paine sähkölohkolle, mikä sijaitsee hytin alla hytin etukulmassa. Ton tönärin asennuksessa minä tuen tönäriä ulosottotumpin suojusta vasten jolle jää toinen käsi vapaaksi pujottaa tappi paikalleen.

Letkut lähtee lohkojen alta just silleen inhottavasti että ne on melkosen ilkeesti työntövarren tapin tiellä... itse lohkot on siellä hytin oikean etukulman alla. Mulla 6620 vm06.
JD AutoPowr
ajossa 2400 h
pajalla 0 h

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Eniten lapsuksia?
Formatic:n rinnekone/latu tamppari  :'(

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Eniten lapsuksia?
Maxxum 5150 työntövarren tapin lukitus semmoisella "läppä lukko" systeemillä on todella hankala (etenkin painavan hydraulisen varren kanssa).

Tuhti perävaunujen laitoja ei tunnu saavan kuivaa vehnää pitäväksi ilman teippiä, vaikka on kärrejä tehneet jo usean kymmenen vuotta. Sama tosin on kaikkien muidenkin palapeli laidallisten peltikärrien ongelma.


Olen huomannut saman ja tuska ei kun kasvaa kun laittaa tuhtin oman säilörehuvarustuksen, mahtuu paljon ja tiiviisti, huonona puolena kipatessa tahtoo ne laidat jäädä kuorman ympärille.

Joskus nuorempana töissä ollessa törmäsin vanhempien jontikoiden paineletkuun, sellaseen vähäreilu vaaksan mittaseen helvetin paksuun letkuun, heti mulukku vaihettava, hankalassa paikassa ja pitää uuren olla tosi tarkan mittanen tai noutaa alkuperäinen jönsdeereletku