Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Perseestä  (Luettu 3888 kertaa)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Perseestä
Mua v-i-t-u-t-t-a-a.
Naapurin pottumiehellä menee huonosti. Sitäki v-i-t-u-t-t-a-a. Se ei enää tee mun kans tilusvaihtoja. Mukava oli korjata välillä rehua sen isoilta salaojalohkoilta.
Tien takana viljanviljelillä menee huonosti.Sitä v-i-t-u-t-t-a-a. Se ei enää haluakkaan tehdä porukalla seuralle uutta kuivaajaa. Kuivaan siis mädänneellä kuivurinromulla. V-i-t-u-t-t-a-a.
Naapurikylän sikamiehellä menee huonosti. Sitä v-i-t-u-t-t-a-a. Se ei enää halua tehdä mun kans koneyhteistyötä. Myy koneitaan pois ja meni päivätöihin että pärjäis.
Mulla, maidontuottajalla, menee huonosti. Mua v-i-t-u-t-t-a-a. Juuri SPV:n tehneenä hitosti velkaa. Työtä on kun kuvittelin kevyesti laajentaa kohti uutta navettaa.
Elämänhaluki menee ku kattoo kuin tapetaan kaikki maatalous suomesta ja vielä saadaan tuottajat kääntymään toisiaan vastaan.  Millon me opitaan olemaan kadehtimatta toisiamme ja puolustamaan suomalaista ruokaa yhdessä rintamassa?
Tuotantosuunnasta riippumatta.

ana111

  • Vieras
Vs: Perseestä
Aamen :-[

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Perseestä
Nuijasotaa? - Ei... Ei tarvi herrojen talonpoikaa tappaa, ne tappaa toisensa ihan pyytämättä.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Perseestä
V.t,u,t,t,aa  kun vi.tut.taa  >:(

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Perseestä
   Jaa, kukapa aloitti että myykää peltonne?
  Muokattu;   Mua enää yhtään v....a kun olen jo sopeutunut näiden 20 vuoden aikana.
FIXIT

navettapiika

  • Vieras
Vs: Perseestä
SE yksi märännyt omena yleensä pilaa koko korin..että vaikka suurin osa olisikin toista mieltä niin se märännyt löyhkää ympärilleen sillä mallilla, että muut jää huomiotta.. ::)

Jätkä

  • Vieras
Vs: Perseestä
SE yksi märännyt omena yleensä pilaa koko korin..että vaikka suurin osa olisikin toista mieltä niin se märännyt löyhkää ympärilleen sillä mallilla, että muut jää huomiotta.. ::)

Onko muka vain yksi? Aika monethan täällä on aikaisemmin vaatinut jo tukien poistoa viljanviljelijöiltä, kun he ovat joutuneet etsimään leivälle jatkoa muista töistä. Kun tuottajahinta ja tuet pienenee. Ja sekinvielä, että puolisokin on työssä. Kaikkein eniten varmaan vi..aa se vertaus että se sivutyö on jotain opettaja, eläinlääkäri tai valkokaulus virkamies, tmv.. Vaikka oikeassa elämässä he ovat osapäiväisenä kaupankassalla, siivoojina, puuseppinä jne. Eli aloilla joissa hankkii tonnin pari kuussa.
 Ymmärrän kyllä kun maailmaa katsoo jonkun sontaluukun läpi, niin aika helposti näyttää että muilla menee paremmin, vaikka totuus on vallan toinen.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Perseestä
SE yksi märännyt omena yleensä pilaa koko korin..että vaikka suurin osa olisikin toista mieltä niin se märännyt löyhkää ympärilleen sillä mallilla, että muut jää huomiotta.. ::)

Onko muka vain yksi? Aika monethan täällä on aikaisemmin vaatinut jo tukien poistoa viljanviljelijöiltä, kun he ovat joutuneet etsimään leivälle jatkoa muista töistä. Kun tuottajahinta ja tuet pienenee. Ja sekinvielä, että puolisokin on työssä. Kaikkein eniten varmaan vi..aa se vertaus että se sivutyö on jotain opettaja, eläinlääkäri tai valkokaulus virkamies, tmv.. Vaikka oikeassa elämässä he ovat osapäiväisenä kaupankassalla, siivoojina, puuseppinä jne. Eli aloilla joissa hankkii tonnin pari kuussa.
 Ymmärrän kyllä kun maailmaa katsoo jonkun sontaluukun läpi, niin aika helposti näyttää että muilla menee paremmin, vaikka totuus on vallan toinen.
Kumpikohan kivittää tarmokkaammin maitojussi vaiko viljanviljelijä??? Valitettavasti puntit ei nyt tasan taida mennä.. Miksi maitojussi, joka ostaa viljaa tai  täysrehua, ajaisi viljalta tukia pois??? Ei se siirry maitoon, mutta viljan saatavuus kärsii ja hinta nousee, se on varmaa.. Eiköhän tämä ole selvä asia, jokaiselle maidontuottajalle.. Tietysti kenopää, joka on haalinut kaiken pellon navettansa ympäriltä ja on omavarainen, voi mahtailla ja lätistä mitä sylki suuhun tuo, mutta edustaako se kuitenkaan kaikkia maidontuottajia?? Tuskin.. tai sitten herää kysymys, miksi noita rehufirmoja on noin  monta, eikä yksikään tee vararikkoa... ::)

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Perseestä
voisko joku selittää, jotta mikä on tämä "katsoo sontaluukun läpi"
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Jätkä

  • Vieras
Vs: Perseestä
voisko joku selittää, jotta mikä on tämä "katsoo sontaluukun läpi"

 Elää elämänsä navetassa ja ajattelee piruja, kun on tympiintynyt olemaan pelkästään lehmien kanssa, vailla oikeaa elämää navetan ulkopuolelta.
Noin minä sen kuvittelen

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: Perseestä
mutta sittenhän noita pitäis olla toooodella vähän.   mitä ite tiiän noita isoja karjatillalisia niin net ei pysy koton yhtään enempää kuinlaki vaatii ja siten ovat paljon perillä paremmin kuin esim. meikä maailman tapahtumista mutta miä en sitten asukaan navetassa!                     sieltä pois heti kun mahollista...    siinä suhteessa tuo sontaluukku on miusta kyseenalainen käsite nykyisin.                    mutta eikös tätä maata ole aina hallittu väärinkäsityksin?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Perseestä
Aloituksesta jotenkin paistaa sellainen henki, että yhteistyö rupeaa olemaan nyt mahdollista kun ihan kaikilla tuotantosuunnilla alkaa menemään heikosti
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Perseestä
Olis mukava jos viljanhinta vaikkapa tuplaantus. Olis mukava kattella ku viljanviljelijää hymyilyttää.
Olis mukava jos perunanhinta nousis takas huippulukemiin. Mukava olis ku naapurilla menis hyvin.
Mukava jos sianlihanhinta nousis että sikamiehelläki olis edes joskus hymy huulilla.
Mukavahan se olis itekki pärjätä vähän paremmin.

En todellakaan jaksa kadehtia toisten saatuja tai saamattomia tukia ja tuloja. Jostain kautta rantain se aina hyödyttää muaki jos em tuotantosuunnilla menee hyvin. Miks te jaksatte?

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Perseestä
Aloituksesta jotenkin paistaa sellainen henki, että yhteistyö rupeaa olemaan nyt mahdollista kun ihan kaikilla tuotantosuunnilla alkaa menemään heikosti

Tämä tarina on tosi. Ja ei, niiden kanssa loppuu se vähänenki yhteistyö kun aikovat laittaa pillit pussiin. On kuulemma velkatilanne semmonen pottu ja jyvä miehillä että pystyy laittamaan koivua joka lohkolle.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Perseestä
Mua v-i-t-u-t-t-a-a.
Naapurin pottumiehellä menee huonosti. Sitäki v-i-t-u-t-t-a-a. Se ei enää tee mun kans tilusvaihtoja. Mukava oli korjata välillä rehua sen isoilta salaojalohkoilta.
Tien takana viljanviljelillä menee huonosti.Sitä v-i-t-u-t-t-a-a. Se ei enää haluakkaan tehdä porukalla seuralle uutta kuivaajaa. Kuivaan siis mädänneellä kuivurinromulla. V-i-t-u-t-t-a-a.
Naapurikylän sikamiehellä menee huonosti. Sitä v-i-t-u-t-t-a-a. Se ei enää halua tehdä mun kans koneyhteistyötä. Myy koneitaan pois ja meni päivätöihin että pärjäis.
Mulla, maidontuottajalla, menee huonosti. Mua v-i-t-u-t-t-a-a. Juuri SPV:n tehneenä hitosti velkaa. Työtä on kun kuvittelin kevyesti laajentaa kohti uutta navettaa.
Elämänhaluki menee ku kattoo kuin tapetaan kaikki maatalous suomesta ja vielä saadaan tuottajat kääntymään toisiaan vastaan.  Millon me opitaan olemaan kadehtimatta toisiamme ja puolustamaan suomalaista ruokaa yhdessä rintamassa?
Tuotantosuunnasta riippumatta.

 Mitäs maksoot tilasta yli tuottoarvon. Olisit sanonut, että lahjaverot maksan ja sillä siisti. Miks suomalaasen kuluttajan pitää kustantaa maatilojen joka sukupolven elämä.  :)

Viimeksi muokattu: 13.08.15 - klo:09:29 kirjoittanut Sepeteus