Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koukkukärri  (Luettu 13739 kertaa)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Koukkukärri
Jaa, onkos Multivalla koukkuvaihtolavakärriä?
ei maatalouskäyttöön menis koukkulavoja, tulee painavempi ja lietesysteemit ei oikein sovellu koukkulavasysteemeihin. hyvä jalkalava parempi .

***no huh huh. kyllä se multivan kehuminen yltää näköjään ihan mahottomuuksiin...
---

koukkukärryista sen verran että ulkolaiset n.5000-10 000e kalliimpia kun metaka. siis ihan edullisimmat verrokitkin. ulkomailta löytyy myös 80 000e hintasia kärryjä, omapainoa yli 5000kg, menee jotenki järettämäksi kun kantavuudesta puolet omamassaa..
roagnakin näköjään ilmottaa kantavuudeksi ihan mitä sattuu, ei pidä uskoa mitä myyjät/esitteet ilmoittaa.
---

yllä kerrottiin että lava painaa 3000kg... aika malmikasa saa olla noin painava lava. 1500kg ehkä lähempänä todellista lavan painoa. tietty lavoja on meonenlaisia.

yhtä ja oikeeta koukkukärryä ei ole olemassakaan. jokasella omat tarpeensa.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Koukkukärri
Jaa, onkos Multivalla koukkuvaihtolavakärriä?
ei maatalouskäyttöön menis koukkulavoja, tulee painavempi ja lietesysteemit ei oikein sovellu koukkulavasysteemeihin. hyvä jalkalava parempi .

***no huh huh. kyllä se multivan kehuminen yltää näköjään ihan mahottomuuksiin...
---

koukkukärryista sen verran että ulkolaiset n.5000-10 000e kalliimpia kun metaka. siis ihan edullisimmat verrokitkin. ulkomailta löytyy myös 80 000e hintasia kärryjä, omapainoa yli 5000kg, menee jotenki järettämäksi kun kantavuudesta puolet omamassaa..
roagnakin näköjään ilmottaa kantavuudeksi ihan mitä sattuu, ei pidä uskoa mitä myyjät/esitteet ilmoittaa.
---

yllä kerrottiin että lava painaa 3000kg... aika malmikasa saa olla noin painava lava. 1500kg ehkä lähempänä todellista lavan painoa. tietty lavoja on meonenlaisia.

yhtä ja oikeeta koukkukärryä ei ole olemassakaan. jokasella omat tarpeensa.
ainut vaihtoehtohan se multiva jos koukkukärry ei passaa ja ei oo kiinnostunu kyykkimään lavan alla lavalukituksia aukomassa ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Koukkukärri
Jaa, onkos Multivalla koukkuvaihtolavakärriä?
ei maatalouskäyttöön menis koukkulavoja, tulee painavempi ja lietesysteemit ei oikein sovellu koukkulavasysteemeihin. hyvä jalkalava parempi .

***no huh huh. kyllä se multivan kehuminen yltää näköjään ihan mahottomuuksiin...
---

koukkukärryista sen verran että ulkolaiset n.5000-10 000e kalliimpia kun metaka. siis ihan edullisimmat verrokitkin. ulkomailta löytyy myös 80 000e hintasia kärryjä, omapainoa yli 5000kg, menee jotenki järettämäksi kun kantavuudesta puolet omamassaa..
roagnakin näköjään ilmottaa kantavuudeksi ihan mitä sattuu, ei pidä uskoa mitä myyjät/esitteet ilmoittaa.
---

yllä kerrottiin että lava painaa 3000kg... aika malmikasa saa olla noin painava lava. 1500kg ehkä lähempänä todellista lavan painoa. tietty lavoja on meonenlaisia.

yhtä ja oikeeta koukkukärryä ei ole olemassakaan. jokasella omat tarpeensa.
ainut vaihtoehtohan se multiva jos koukkukärry ei passaa ja ei oo kiinnostunu kyykkimään lavan alla lavalukituksia aukomassa ;)
saahan tuon jalkalavan vaikka starkkiin ja karkoon puhumattakaan ulkolaisista kärryistä...

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Koukkukärri
Jaa, onkos Multivalla koukkuvaihtolavakärriä?
ei maatalouskäyttöön menis koukkulavoja, tulee painavempi ja lietesysteemit ei oikein sovellu koukkulavasysteemeihin. hyvä jalkalava parempi .

***no huh huh. kyllä se multivan kehuminen yltää näköjään ihan mahottomuuksiin...
---

koukkukärryista sen verran että ulkolaiset n.5000-10 000e kalliimpia kun metaka. siis ihan edullisimmat verrokitkin. ulkomailta löytyy myös 80 000e hintasia kärryjä, omapainoa yli 5000kg, menee jotenki järettämäksi kun kantavuudesta puolet omamassaa..
roagnakin näköjään ilmottaa kantavuudeksi ihan mitä sattuu, ei pidä uskoa mitä myyjät/esitteet ilmoittaa.
---

yllä kerrottiin että lava painaa 3000kg... aika malmikasa saa olla noin painava lava. 1500kg ehkä lähempänä todellista lavan painoa. tietty lavoja on meonenlaisia.

yhtä ja oikeeta koukkukärryä ei ole olemassakaan. jokasella omat tarpeensa.
ainut vaihtoehtohan se multiva jos koukkukärry ei passaa ja ei oo kiinnostunu kyykkimään lavan alla lavalukituksia aukomassa ;)
saahan tuon jalkalavan vaikka starkkiin ja karkoon puhumattakaan ulkolaisista kärryistä...
onko niissä hydraulinen lavalukitus ?multivassa erittäin hyvä työn jälki vaikka verrataan ulkolaisiin
dynä vt se nykyaikasin portaaton

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Koukkukärri
Jaa, onkos Multivalla koukkuvaihtolavakärriä?
ei maatalouskäyttöön menis koukkulavoja, tulee painavempi ja lietesysteemit ei oikein sovellu koukkulavasysteemeihin. hyvä jalkalava parempi .

***no huh huh. kyllä se multivan kehuminen yltää näköjään ihan mahottomuuksiin...
---

koukkukärryista sen verran että ulkolaiset n.5000-10 000e kalliimpia kun metaka. siis ihan edullisimmat verrokitkin. ulkomailta löytyy myös 80 000e hintasia kärryjä, omapainoa yli 5000kg, menee jotenki järettämäksi kun kantavuudesta puolet omamassaa..
roagnakin näköjään ilmottaa kantavuudeksi ihan mitä sattuu, ei pidä uskoa mitä myyjät/esitteet ilmoittaa.
---

yllä kerrottiin että lava painaa 3000kg... aika malmikasa saa olla noin painava lava. 1500kg ehkä lähempänä todellista lavan painoa. tietty lavoja on meonenlaisia.

yhtä ja oikeeta koukkukärryä ei ole olemassakaan. jokasella omat tarpeensa.

No huh huh! Kyllä se retkulla tuo omien koneiden kehuminen saa foorumilta toiselle ihan uskomattomia piirteitä. Onhan se hyvä että joukossamme on yksi joka ei tee huonoja konevalintoja!

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Koukkukärri
Jaa, onkos Multivalla koukkuvaihtolavakärriä?
ei maatalouskäyttöön menis koukkulavoja, tulee painavempi ja lietesysteemit ei oikein sovellu koukkulavasysteemeihin. hyvä jalkalava parempi .

***no huh huh. kyllä se multivan kehuminen yltää näköjään ihan mahottomuuksiin...
---

koukkukärryista sen verran että ulkolaiset n.5000-10 000e kalliimpia kun metaka. siis ihan edullisimmat verrokitkin. ulkomailta löytyy myös 80 000e hintasia kärryjä, omapainoa yli 5000kg, menee jotenki järettämäksi kun kantavuudesta puolet omamassaa..
roagnakin näköjään ilmottaa kantavuudeksi ihan mitä sattuu, ei pidä uskoa mitä myyjät/esitteet ilmoittaa.
---

yllä kerrottiin että lava painaa 3000kg... aika malmikasa saa olla noin painava lava. 1500kg ehkä lähempänä todellista lavan painoa. tietty lavoja on meonenlaisia.

yhtä ja oikeeta koukkukärryä ei ole olemassakaan. jokasella omat tarpeensa.

No huh huh! Kyllä se retkulla tuo omien koneiden kehuminen saa foorumilta toiselle ihan uskomattomia piirteitä. Onhan se hyvä että joukossamme on yksi joka ei tee huonoja konevalintoja!

***noh noh. en mä tuos kehunut oikeastaan mitään merkkiä. ja niinkuin jo totesin kirjotuksessani jokasella on omat tarpeensa, yhtä ja oikeeta ei ole.
----

sen verran tuosta ostajan huijaamisesta vielä, asia liittyy akseliväliin. moni ulkolainen myy kärryä 20t telillä. 20t teli vaatii suomen lain mukaan 180cm akselivälin. monessa ulkolaisessa ja myös kotimaisessa kärryssä akseliväli 132cm ja ilmotetaan silti 20t. tämä ihan vaan vilpittömänä ohjeena kärryn ostajille... ja myyjille.

Viimeksi muokattu: 21.12.08 - klo:11:40 kirjoittanut retku

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Koukkukärri
On hyvä,että on tyytyväinen omiin valintoihin,yleensä nuori,kova yrittäjä on varmempi asiastan kuin kokeneempi.
Olen tavannut kaverin joka oli mieltä,ettei Metakalla tee yhtään mitään,varsinkaan kolmiakselisena.Siinä kun käsittääkseni ei ole mahdollisutta ohjaaviin akseleihin.
toinen juttu mitä joskus ihmettelen on paino,välillä kauheestia arvostetaan painoa kestäävyyteen vedoten,välillä taas keveyttä ettei olis painoa...mihin se kestävyys sitten hukkuu

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Koukkukärri
On hyvä,että on tyytyväinen omiin valintoihin,yleensä nuori,kova yrittäjä on varmempi asiastan kuin kokeneempi.
Olen tavannut kaverin joka oli mieltä,ettei Metakalla tee yhtään mitään,varsinkaan kolmiakselisena.Siinä kun käsittääkseni ei ole mahdollisutta ohjaaviin akseleihin.
toinen juttu mitä joskus ihmettelen on paino,välillä kauheestia arvostetaan painoa kestäävyyteen vedoten,välillä taas keveyttä ettei olis painoa...mihin se kestävyys sitten hukkuu

***hei, mähän oon vaan renki :D  merkeistä ei sen enämpää, mutta se paino ei tässäkään asiassa kerro välttämättä kestävyydestä. työn laatu, ihan perusasioissakin, esim. hitsisaumoissa heittelee merkkien välillä rajusti. tässä asiassa esim. koivumäen merkki huippua, se on tosi hienosti tehty. kannattaa käydä paikan päällä kattomassa vaunuja ja soitella käyttäjille. sieltä ne totuudet yleensä tulee.

ja eiköhän tämä asia oo nyt puitu. pysytään aiheessa.
------

mites se junkkarin kärryvalmistus nyt olikaan? 06 vuonnahan junkkari alkoi valmistamaan vikikingin koukkuvaunuja, siniset vikingit muuttui mustiksi junkkareiksi. tehdäänöhän ne vielä ruotsissa?

vikingit oli hyvin tehty. pukissa robottihitsattu. poraukset tehty jigissä. 3 kertainen pintamaalaus...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Koukkukärri
On se kumma miten joitain ihmisiä vaivaa se kun konehankinnat ovat harkittuja ja ne pystyy jopa selväsanaisesti perustelemaan. Tosin jos vaikka Massikan ostaisi ja syyksi sanoisi että "kun se on niin hyvä" niin se kelpaisi raadille semmoisenaan  :D

Nykyisin nuo perävaunut eivät enää pääse niin helpolla kuin joskus takavuosina, joten kannattaa käyttää harkintaa ja ostaa mieluummin se pykälää laadukkaampi vaihtoehto.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Koukkukärri
Ei kai tässä se vaivaa että konehankinnat on perusteltuja ja niihin ollaan tyytyväisiä.
Se,että oma on ainoa oikea....

Tarpeet on erilaiset ja käytön määrä ym.tekijät vaikuttavat.
Esim.oma kokemukseni Metsjöstä:
+erittäin vakaa
+kevyt vetää,ilmeisesti laadukkaat akselit
-hydralijousisylinterin tappien lukitukset lapselliset,prikka+M10 pultti,aukeavat ajossa ja tappi luistaa paikoiltaan,seurauksena lämmittämistä+lekomista
-kipin lukitus toimii epämääräisesti,mekaaninen linkku jumittaa

Esim ohjautuvat akselit varmaan esim.mun omassa käytössä eivät ole valtavan tarpeelliset,mutta rehunteossa varmaan välttämättömät.Siis  3aks.vaunu.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Koukkukärri
Ei kai tässä se vaivaa että konehankinnat on perusteltuja ja niihin ollaan tyytyväisiä.
Se,että oma on ainoa oikea....

Tarpeet on erilaiset ja käytön määrä ym.tekijät vaikuttavat.
Esim.oma kokemukseni Metsjöstä:
+erittäin vakaa
+kevyt vetää,ilmeisesti laadukkaat akselit
-hydralijousisylinterin tappien lukitukset lapselliset,prikka+M10 pultti,aukeavat ajossa ja tappi luistaa paikoiltaan,seurauksena lämmittämistä+lekomista
-kipin lukitus toimii epämääräisesti,mekaaninen linkku jumittaa

Esim ohjautuvat akselit varmaan esim.mun omassa käytössä eivät ole valtavan tarpeelliset,mutta rehunteossa varmaan välttämättömät.Siis  3aks.vaunu.
mulle metsjön mies ei ois myyny ku yhen ohjautuvan akselin ei kuulemma vakaa jos 2 ohjautuvaa mut multivan mies oli eri mieltä .samaten metsjössä ei ois ollu aisajousta eikä hydraulista lavalukitusta ja kuitenki samaa hintaluokkaa multivan kans.
dynä vt se nykyaikasin portaaton

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Koukkukärri
On se kumma miten joitain ihmisiä vaivaa se kun konehankinnat ovat harkittuja ja ne pystyy jopa selväsanaisesti perustelemaan. Tosin jos vaikka Massikan ostaisi ja syyksi sanoisi että "kun se on niin hyvä" niin se kelpaisi raadille semmoisenaan  :D

Nykyisin nuo perävaunut eivät enää pääse niin helpolla kuin joskus takavuosina, joten kannattaa käyttää harkintaa ja ostaa mieluummin se pykälää laadukkaampi vaihtoehto.

joo massikan ostoa ei tarvi selitellä se on itestäänselvyys kaikille vähänki koneita tuntevia  ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Koukkukärri
Jaa, onkos Multivalla koukkuvaihtolavakärriä?
ei maatalouskäyttöön menis koukkulavoja, tulee painavempi ja lietesysteemit ei oikein sovellu koukkulavasysteemeihin. hyvä jalkalava parempi .

***no huh huh. kyllä se multivan kehuminen yltää näköjään ihan mahottomuuksiin...
---

koukkukärryista sen verran että ulkolaiset n.5000-10 000e kalliimpia kun metaka. siis ihan edullisimmat verrokitkin. ulkomailta löytyy myös 80 000e hintasia kärryjä, omapainoa yli 5000kg, menee jotenki järettämäksi kun kantavuudesta puolet omamassaa..
roagnakin näköjään ilmottaa kantavuudeksi ihan mitä sattuu, ei pidä uskoa mitä myyjät/esitteet ilmoittaa.
---

yllä kerrottiin että lava painaa 3000kg... aika malmikasa saa olla noin painava lava. 1500kg ehkä lähempänä todellista lavan painoa. tietty lavoja on meonenlaisia.

yhtä ja oikeeta koukkukärryä ei ole olemassakaan. jokasella omat tarpeensa.
ainut vaihtoehtohan se multiva jos koukkukärry ei passaa ja ei oo kiinnostunu kyykkimään lavan alla lavalukituksia aukomassa ;)
saahan tuon jalkalavan vaikka starkkiin ja karkoon puhumattakaan ulkolaisista kärryistä...
onko niissä hydraulinen lavalukitus ?multivassa erittäin hyvä työn jälki vaikka verrataan ulkolaisiin
kyllähän sitä joutuu jopa multivassa kuitenkin tulemaan ottamaan jalat pois eli hydraulisella lukituksella ei kyllä säästä juurikaan tässä kohtaa ja vielä hydrauliletkutkin saattaa joutua liittämään  ::)

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Koukkukärri
Jaa, onkos Multivalla koukkuvaihtolavakärriä?
ei maatalouskäyttöön menis koukkulavoja, tulee painavempi ja lietesysteemit ei oikein sovellu koukkulavasysteemeihin. hyvä jalkalava parempi .

***no huh huh. kyllä se multivan kehuminen yltää näköjään ihan mahottomuuksiin...
---

koukkukärryista sen verran että ulkolaiset n.5000-10 000e kalliimpia kun metaka. siis ihan edullisimmat verrokitkin. ulkomailta löytyy myös 80 000e hintasia kärryjä, omapainoa yli 5000kg, menee jotenki järettämäksi kun kantavuudesta puolet omamassaa..
roagnakin näköjään ilmottaa kantavuudeksi ihan mitä sattuu, ei pidä uskoa mitä myyjät/esitteet ilmoittaa.
---

yllä kerrottiin että lava painaa 3000kg... aika malmikasa saa olla noin painava lava. 1500kg ehkä lähempänä todellista lavan painoa. tietty lavoja on meonenlaisia.

yhtä ja oikeeta koukkukärryä ei ole olemassakaan. jokasella omat tarpeensa.
ainut vaihtoehtohan se multiva jos koukkukärry ei passaa ja ei oo kiinnostunu kyykkimään lavan alla lavalukituksia aukomassa ;)
saahan tuon jalkalavan vaikka starkkiin ja karkoon puhumattakaan ulkolaisista kärryistä...
onko niissä hydraulinen lavalukitus ?multivassa erittäin hyvä työn jälki vaikka verrataan ulkolaisiin
kyllähän sitä joutuu jopa multivassa kuitenkin tulemaan ottamaan jalat pois eli hydraulisella lukituksella ei kyllä säästä juurikaan tässä kohtaa ja vielä hydrauliletkutkin saattaa joutua liittämään  ::)


eikai siihen lukitikseen mitään letkuja tarvi liittää ne liitetään jo tehtaal
ja on eri kevyt sähkönapista aukasta lavalukot kun jotain tappivirityksiä lavan alta ,eipä silti kyllä kai ne muutki kärryt varmaan aika hyviä ainaki peegon ja metsjö.
dynä vt se nykyaikasin portaaton

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Koukkukärri
Jaa, onkos Multivalla koukkuvaihtolavakärriä?
ei maatalouskäyttöön menis koukkulavoja, tulee painavempi ja lietesysteemit ei oikein sovellu koukkulavasysteemeihin. hyvä jalkalava parempi .

***no huh huh. kyllä se multivan kehuminen yltää näköjään ihan mahottomuuksiin...
---

koukkukärryista sen verran että ulkolaiset n.5000-10 000e kalliimpia kun metaka. siis ihan edullisimmat verrokitkin. ulkomailta löytyy myös 80 000e hintasia kärryjä, omapainoa yli 5000kg, menee jotenki järettämäksi kun kantavuudesta puolet omamassaa..
roagnakin näköjään ilmottaa kantavuudeksi ihan mitä sattuu, ei pidä uskoa mitä myyjät/esitteet ilmoittaa.
---

yllä kerrottiin että lava painaa 3000kg... aika malmikasa saa olla noin painava lava. 1500kg ehkä lähempänä todellista lavan painoa. tietty lavoja on meonenlaisia.

yhtä ja oikeeta koukkukärryä ei ole olemassakaan. jokasella omat tarpeensa.
ainut vaihtoehtohan se multiva jos koukkukärry ei passaa ja ei oo kiinnostunu kyykkimään lavan alla lavalukituksia aukomassa ;)
saahan tuon jalkalavan vaikka starkkiin ja karkoon puhumattakaan ulkolaisista kärryistä...
onko niissä hydraulinen lavalukitus ?multivassa erittäin hyvä työn jälki vaikka verrataan ulkolaisiin
kyllähän sitä joutuu jopa multivassa kuitenkin tulemaan ottamaan jalat pois eli hydraulisella lukituksella ei kyllä säästä juurikaan tässä kohtaa ja vielä hydrauliletkutkin saattaa joutua liittämään  ::)


eikai siihen lukitikseen mitään letkuja tarvi liittää ne liitetään jo tehtaal
ja on eri kevyt sähkönapista aukasta lavalukot kun jotain tappivirityksiä lavan alta ,eipä silti kyllä kai ne muutki kärryt varmaan aika hyviä ainaki peegon ja metsjö.
tarkoitin takalaidan letkuja mutta sulla on siinä varmaan tappilukitukset sitten...