Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pienikin voi olla kannattava  (Luettu 21918 kertaa)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
pienikin voi olla kannattava

MTT tutkimus suomalaisessa maaseudussa,20 lehmän tilan kannattavuus keskimäärin 2006 0,68 ja 30 lehmää 0,6 kannattavuuskertoimet,voisikohan joku kertoa kuinka alle yhden kannattavuuskerroin voi olla hyvä ???

onko suomessa toista yrittäjä joukkoa jota voi näin hävyttömästi sumuttaa >:(
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: pienikin voi olla kannattava
Mun mielestä kannattavuuskertoimia ei saa liikaa tuijottaa, jossei tarkkaan tiedä tilannetta. Kannattavuuden pystyy pelaamaan ihan kuten haluaa, kun lisää tai vähentää työtunteja itselleen mieleiseksi. Sen pitää olla korkea investoidessa, mutta madaltaa se pitää kun kysellään kannattavuutta yleisiä barometrejä varten. Jos kaikilla olis kannattavuuskerroin kahden vaiheilla, niin paine maataloustuotteiden hintojen laskuun kasvaa... Mutta kun ei kannata niin aina voi pyytää lisää!
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: pienikin voi olla kannattava

20 lehmän vanhanaikaisessa navetassa voi mennä sama työtuntimäärä kuin 40 lehmän uudemmassa, ja tuolla on aika dramaattinen vaikutus kannattavuuskertoimeen. Ei noita sokeasti pidä tuijottaa.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: pienikin voi olla kannattava
ja nelejänkymmenen lehemän uuvvessa navetaasa saattaa mennä kaks kertaa enemmän aekaa, kun vanahassa kahenkymmenen lehemän navetassa
Elämä on parasta kometiijjaa

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: pienikin voi olla kannattava
Mun mielestä kannattavuuskertoimia ei saa liikaa tuijottaa, jossei tarkkaan tiedä tilannetta. Kannattavuuden pystyy pelaamaan ihan kuten haluaa, kun lisää tai vähentää työtunteja itselleen mieleiseksi. Sen pitää olla korkea investoidessa, mutta madaltaa se pitää kun kysellään kannattavuutta yleisiä barometrejä varten. Jos kaikilla olis kannattavuuskerroin kahden vaiheilla, niin paine maataloustuotteiden hintojen laskuun kasvaa... Mutta kun ei kannata niin aina voi pyytää lisää!

tuossa kokoluokassa on jo suurimmat investoinnit jo kuoletettu aikaa sitten ellei kuten yleensä ole ostettu kylän suurimpia koneita ;)

työtuntejakaan tuskin laskelmissa on huomioitu kuin keskimäärin joten tuon jälkeen kk on 0,6 kamalaa :o

leikataan muiltakin yrittäjiltä liksaa 40% niin johan alkaa tapahtua ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Pasianssi

  • Vieras
Vs: pienikin voi olla kannattava
Voipi sanoa että vale, emävale ja tilasto.Kait se kannattavuus kerroin  saadaan sellaiseksi kuin halutaan.Todellinen tulos näkyy pankkitilillä mitä on jäänyt käteen.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: pienikin voi olla kannattava
Tänään olin sorkkahoito keikalla 28 lehmän navetassa . Kolme hommissa , laajentamis intoa ei ole , pärjäävät .

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: pienikin voi olla kannattava
Tänään olin sorkkahoito keikalla 28 lehmän navetassa . Kolme hommissa , laajentamis intoa ei ole , pärjäävät .

varmaan kaikki kolme sais muualta leveemmän leivän..

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: pienikin voi olla kannattava
Tänään olin sorkkahoito keikalla 28 lehmän navetassa . Kolme hommissa , laajentamis intoa ei ole , pärjäävät .

Tästä "pärjäämisestä" on ollut jo monesti juttua, toiselle se voi tarkoittaa hieman toista kuin jollekin toiselle...

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: pienikin voi olla kannattava
Pärjätään ja pärjätään . Jos pärjäävät niin olen heidän puolesta iloinen .On mulla asiakkaana muitakin . Äskeisen puhelinsoiton perusteella tuli yksi lisää .

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: pienikin voi olla kannattava
Pärjätään ja pärjätään . Jos pärjäävät niin olen heidän puolesta iloinen .On mulla asiakkaana muitakin . Äskeisen puhelinsoiton perusteella tuli yksi lisää .

ei ole minulta pois jos ovat onnellisia vallitsevaan tilaan muttei se tarkoita että sitä kannattaa uskotella toisille kyllä monen perheen vesa on huomannut aikansa puurrettuaan pikkutilalla että häntä on kustu silmään ;D kun muualta saa parempaa palkkaa vähemmällä työllä.

kyllähän tuol voi eläkkeelle päästä kun ei ole turhan tarkka tuon toimeen tulon suhteen ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: pienikin voi olla kannattava
varmaan kaikki kolme sais muualta leveemmän leivän..
Väitänpä että aika moni saisi jostain muualta leveemmän leivän, jos olisi intoa vaihtaa hommia. Opiskelukavereitani on lääketehtaan kaupparatsuina, pankinjohtajina ym. kohtuullisen hyväpalkkaisissa hommissa. Ei käy kateeksi, silti.

Tietty, (maatila)yrityksessä täytyy pitää huolta jatkuvuudesta eri lailla kuin palkkatöissä.

Petri

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: pienikin voi olla kannattava
varmaan kaikki kolme sais muualta leveemmän leivän..
Väitänpä että aika moni saisi jostain muualta leveemmän leivän, jos olisi intoa vaihtaa hommia. Opiskelukavereitani on lääketehtaan kaupparatsuina, pankinjohtajina ym. kohtuullisen hyväpalkkaisissa hommissa. Ei käy kateeksi, silti.

Tietty, (maatila)yrityksessä täytyy pitää huolta jatkuvuudesta eri lailla


kuin palkkatöissä.

Petri
Ei suuret tulot vaan pienet menot . Persaukisia löytyy joka tuloluokasta .
Siivooja joka tekee pienellä palkalla ja käyttää rahansa järkevästi voi pärjätä yhtä hyvin kuin suuripalkkainen opettaja jolla ei rahankäytöstä ole mitään tajua. Käytännön kokemusta  on .
Sellainen tuotantoyksikkö joka antaa toimeentulon on sopiva . 20-100 lehmää olis hyvä koko Suomessa . Isompia saa olla , eihän sitä mikään estä. Pärjäilkää .

emo-heikki

  • Vieras
Vs: pienikin voi olla kannattava

20 lehmän vanhanaikaisessa navetassa voi mennä sama työtuntimäärä kuin 40 lehmän uudemmassa, ja tuolla on aika dramaattinen vaikutus kannattavuuskertoimeen. Ei noita sokeasti pidä tuijottaa.

Niin toisaalta, 20 lehmän navetan hoitaa mies yksinkin, 40 lehmän navetassa pitää olla kaksi henkilöä töissä, jolloin työtunnit tuplaantuu välittömästi ...

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: pienikin voi olla kannattava

20 lehmän vanhanaikaisessa navetassa voi mennä sama työtuntimäärä kuin 40 lehmän uudemmassa, ja tuolla on aika dramaattinen vaikutus kannattavuuskertoimeen. Ei noita sokeasti pidä tuijottaa.

Niin toisaalta, 20 lehmän navetan hoitaa mies yksinkin, 40 lehmän navetassa pitää olla kaksi henkilöä töissä, jolloin työtunnit tuplaantuu välittömästi ...
Ton logikasn mukaan 80 lehmän karjassa pitää olla 4 ja 160 vaatii 8 työntekijää.