Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lannoitehankinnat kasvukaudelle 2016  (Luettu 73250 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Lannoitehankinnat kasvukaudelle 2016
Sama juttu. Kilpailijoiden tarjontaa seurataan laajalla rintamalla, mutta ne eivät ole tarpeeksi halpoja, että kannattaisi ottaa riskejä. Yara on toiminut aina hyvin, jolloin hinta-laatusuhde on kohdillaan. Käyttäjäkokemukset muilta kuultuna, muista lannoitteista on edelleen kriittisiä. Liikaa tulee huonolaatuista tavaraa. Joku 20e/t säästöä ei ole yhtään mitään, jos kevät kuluu kylvinkoneen kanssa tapellessa.

Kylmis on poikkeuksellisen fiksu agronettaaja. 8)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5134
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Lannoitehankinnat kasvukaudelle 2016
Sama juttu. Kilpailijoiden tarjontaa seurataan laajalla rintamalla, mutta ne eivät ole tarpeeksi halpoja, että kannattaisi ottaa riskejä. Yara on toiminut aina hyvin, jolloin hinta-laatusuhde on kohdillaan. Käyttäjäkokemukset muilta kuultuna, muista lannoitteista on edelleen kriittisiä. Liikaa tulee huonolaatuista tavaraa. Joku 20e/t säästöä ei ole yhtään mitään, jos kevät kuluu kylvinkoneen kanssa tapellessa.
Niin no en mä tiedä, mut eiks tohon vaikuta aika paljon sekin paljon sitä lantaa käytät? Kyl mulla ainakin hiukkasen vaikuttaa se tuossa kahden rekan määrässä en mitä se maksaa.
Vai myytkö sä viljaakin samalla periaatteella, että ei se mitään jos ostaja maksaa 20e/tn vähemmän?  ;D

Mitä noihin laatuihin tulee niin silloin alkuun niissä oli sitä häikkää, mutta parempia nuo nyt ovat olleet kuin yaran tavarat, niitäkin kun on tullut käytettyä. Samalla lailla niitä saa kylvinkoneessa rassailla.

Jokainen tehköön valintasa miten haluaa ja millä perusteella tahansa. Niinkuin sanoin mulle tämä on ainoastaan bisnestä, jossa merkkaa eurot. Katsotaan kuka juoksee pisimmälle.  ;)
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Lannoitehankinnat kasvukaudelle 2016
Laatu on hyvää ja jos on valittamista, tulee uus säkki tilalle. Näin ainakin joskus belorilla.

Ja vaihtoehtoja esim. cemagrolla aika paljon. Känneissäkin on varaa valita.

Ja vielä kerran. Jos nyt sitä jaraa ostaa, kun se on kalliimpaa, niin sitä se varmasti on niinkauan, kun joku sitä ostaa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Lannoitehankinnat kasvukaudelle 2016
Laatu on hyvää ja jos on valittamista, tulee uus säkki tilalle. Näin ainakin joskus belorilla.
Mut onko aikaa odottaa jos aamulla huomaa tavaran olevan paskaa ja pellot on tarkoitus olla lannoitettuna viimeistään seuraavana päivänä?

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Lannoitehankinnat kasvukaudelle 2016
Laatu on hyvää ja jos on valittamista, tulee uus säkki tilalle. Näin ainakin joskus belorilla.
Mut onko aikaa odottaa jos aamulla huomaa tavaran olevan paskaa ja pellot on tarkoitus olla lannoitettuna viimeistään seuraavana päivänä?

Mulla meni kylvökoneesta pari syöttörullaa pahaan kuntoon, kuin sepeliä. Aikalailla piti siivota konetta jo muutaman tonnin jälkeen, verkon päällä monennäköistä murkulaa. Mä maksan siitä, että homma hoituu, ja tässä tapauksessa se maksaminen on halvempaa kuin ostaa halvempaa ja säästää... :p 

Kuten yllä tuli todettua, vain viimeisellä viivalla oleva summa ratkaisee. Kaikki mitä sen summan eteen voi tehdä, pitää tehdä :) Osa vaatii kompromisseja, kuten tämäkin, halvin ei oo ollut paras. Jollain laaduilla voi ollakin ja onkin, pelkkää typpeä jos levittää, niin saltulle löytyy kyllä hyviä kilpailijoita. Omat lannat Y-4 ja Y-6 tyyppisiä, paljon kalia ja mielellään vielä fosforiakin.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Lannoitehankinnat kasvukaudelle 2016
Laatu on hyvää ja jos on valittamista, tulee uus säkki tilalle. Näin ainakin joskus belorilla.
Mut onko aikaa odottaa jos aamulla huomaa tavaran olevan paskaa ja pellot on tarkoitus olla lannoitettuna viimeistään seuraavana päivänä?

Mulla meni kylvökoneesta pari syöttörullaa pahaan kuntoon, kuin sepeliä. Aikalailla piti siivota konetta jo muutaman tonnin jälkeen, verkon päällä monennäköistä murkulaa. Mä maksan siitä, että homma hoituu, ja tässä tapauksessa se maksaminen on halvempaa kuin ostaa halvempaa ja säästää... :p 

Kuten yllä tuli todettua, vain viimeisellä viivalla oleva summa ratkaisee. Kaikki mitä sen summan eteen voi tehdä, pitää tehdä :) Osa vaatii kompromisseja, kuten tämäkin, halvin ei oo ollut paras. Jollain laaduilla voi ollakin ja onkin, pelkkää typpeä jos levittää, niin saltulle löytyy kyllä hyviä kilpailijoita. Omat lannat Y-4 ja Y-6 tyyppisiä, paljon kalia ja mielellään vielä fosforiakin.

Mitä Y-4 sitten maksaa? 22-3-10-2 näyttää olevan 362€ alv0 yhdellä kilpailijalla. Ja nyt eikä vain syksyllä.

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1568
Vs: Lannoitehankinnat kasvukaudelle 2016
Laatu on hyvää ja jos on valittamista, tulee uus säkki tilalle. Näin ainakin joskus belorilla.
Mut onko aikaa odottaa jos aamulla huomaa tavaran olevan paskaa ja pellot on tarkoitus olla lannoitettuna viimeistään seuraavana päivänä?

Mulla meni kylvökoneesta pari syöttörullaa pahaan kuntoon, kuin sepeliä. Aikalailla piti siivota konetta jo muutaman tonnin jälkeen, verkon päällä monennäköistä murkulaa. Mä maksan siitä, että homma hoituu, ja tässä tapauksessa se maksaminen on halvempaa kuin ostaa halvempaa ja säästää... :p 

Kuten yllä tuli todettua, vain viimeisellä viivalla oleva summa ratkaisee. Kaikki mitä sen summan eteen voi tehdä, pitää tehdä :) Osa vaatii kompromisseja, kuten tämäkin, halvin ei oo ollut paras. Jollain laaduilla voi ollakin ja onkin, pelkkää typpeä jos levittää, niin saltulle löytyy kyllä hyviä kilpailijoita. Omat lannat Y-4 ja Y-6 tyyppisiä, paljon kalia ja mielellään vielä fosforiakin.

Mitä Y-4 sitten maksaa? 22-3-10-2 näyttää olevan 362€ alv0 yhdellä kilpailijalla. Ja nyt eikä vain syksyllä.
435 ja risat... kun vertailun vuoksi kattoin hjan netistä...

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Lannoitehankinnat kasvukaudelle 2016
Mulla on täytynyt olla hyvä tuuri kun ei ole koskaan ollut ongelmia apupaskan laadun kanssa... Oli sitten kyseessä pohjoismaalainen tai tuontilanta. Ja koskaan ei ole säilytetty katon alla. Mutta ylivoimaisesti parasta laadultaan on tähän mennessä ollut cemagron 28-3-5. Kaskisten tavarasta oon kuullut hieman negatiivista aikaisemmin. On kuulemma ollut kuin sepeliä, mutta sekin asia on korjaantunut.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Lannoitehankinnat kasvukaudelle 2016
Mulla on täytynyt olla hyvä tuuri kun ei ole koskaan ollut ongelmia apupaskan laadun kanssa... Oli sitten kyseessä pohjoismaalainen tai tuontilanta. Ja koskaan ei ole säilytetty katon alla. Mutta ylivoimaisesti parasta laadultaan on tähän mennessä ollut cemagron 28-3-5. Kaskisten tavarasta oon kuullut hieman negatiivista aikaisemmin. On kuulemma ollut kuin sepeliä, mutta sekin asia on korjaantunut.

Sama vika. Joskus on tainnut joku säkin nurkka olla kastunut, mutta on voinut käydä Yaralla yhtä hyvin kuin muillakin. Tosin on tullut käytettyä muuta kuin Yaraa vasta viime vuosina, ehkä kilpailijat ovat joskus 10 vuotta sitten olleetkin heikompia?

Agroy on täällä käytössä suuremmissa erissä. Ja luulisi että se kun laiva lastataan suoraan tehtaalta, tulee suoraan turkuun satamaan, ja pussit ajetaan suoraan tilalle, olisi sellainen ketju jossa ei hirveästi ehdi tavara hapantua. Tietty asia on eri, jos edelleen vuonna 2016 lähtee tehtaalta sekundaa.

Mutta joo, itsellä ei ole varaa maksaa esim. tuota yli 70 euron hintaeroa, joka Y-4 tyyppisessä taitaa olla. Hyvä että toisilla edelleen on millä mällätä. Rekkakuormalla tekisi vasta vajaa 3000€ eroa.

Viimeksi muokattu: 10.03.16 - klo:09:50 kirjoittanut antti-x

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Lannoitehankinnat kasvukaudelle 2016
Laatu on hyvää ja jos on valittamista, tulee uus säkki tilalle. Näin ainakin joskus belorilla.
Mut onko aikaa odottaa jos aamulla huomaa tavaran olevan paskaa ja pellot on tarkoitus olla lannoitettuna viimeistään seuraavana päivänä?

Mulla meni kylvökoneesta pari syöttörullaa pahaan kuntoon, kuin sepeliä. Aikalailla piti siivota konetta jo muutaman tonnin jälkeen, verkon päällä monennäköistä murkulaa. Mä maksan siitä, että homma hoituu, ja tässä tapauksessa se maksaminen on halvempaa kuin ostaa halvempaa ja säästää... :p 

Kuten yllä tuli todettua, vain viimeisellä viivalla oleva summa ratkaisee. Kaikki mitä sen summan eteen voi tehdä, pitää tehdä :) Osa vaatii kompromisseja, kuten tämäkin, halvin ei oo ollut paras. Jollain laaduilla voi ollakin ja onkin, pelkkää typpeä jos levittää, niin saltulle löytyy kyllä hyviä kilpailijoita. Omat lannat Y-4 ja Y-6 tyyppisiä, paljon kalia ja mielellään vielä fosforiakin.

Mitä Y-4 sitten maksaa? 22-3-10-2 näyttää olevan 362€ alv0 yhdellä kilpailijalla. Ja nyt eikä vain syksyllä.
435 ja risat... kun vertailun vuoksi kattoin hjan netistä...

Pari euroa tonnille eroa alvi nolla, verrattuna anttiäksän hintaan. Ja rahti on päälle sopuhintainen, alvi on sitten kaikille sama.

JOS joku ostaa tuolla nettihinnalla, se on voi voi, siihen nähden ero ihan liian suuri  :P Eräkoko ei ole suuri, mistä itse teen kauppaa. Toki oon ostanut kaks erää jo aiemmin.

Jos ero on alvillisena kotiin toimitettuna alle 30 euroa tonnille, sen siedän. Hehtaarille muutaman euron, riippuen käyttömääristä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Lannoitehankinnat kasvukaudelle 2016

Mutta joo, itsellä ei ole varaa maksaa esim. tuota yli 70 euron hintaeroa, joka Y-4 tyyppisessä taitaa olla. Hyvä että toisilla edelleen on millä mällätä. Rekkakuormalla tekisi vasta vajaa 3000€ eroa.

Eli nää erot hinnoissa perustuu mutuun  :P :-X ...Kun eihän nuo hankkijan nettihinnat oo koskaan linjassa kivijalkakauppojen hintoihin, olkoon mikä ketju vain, vaikka Hankkijan omat myymälät. Muuten nettikauppa pelaa, muilla firmoilla, mutta Hankkijan hinnat naurettavia! :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Vs: Lannoitehankinnat kasvukaudelle 2016
Toistaiseksi yara hävinnyt aina tarjouksessa kun sellaista olen pyytänyt...
...erot eivät välttämättä hirveän isoja, mutta nuo 500kg säkit muutenkin sopivat kalustolle paremmin niin ei ole vaikea valinta ollut vielä.   :-X

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Lannoitehankinnat kasvukaudelle 2016

Vai myytkö sä viljaakin samalla periaatteella, että ei se mitään jos ostaja maksaa 20e/tn vähemmän?  ;D


Ne kaikki maksavat sen 20 € vähemmän  ;D

Eniten vaikuttaa se mitä rekkakuski laskuttaa
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Lannoitehankinnat kasvukaudelle 2016
Ei kukaan ostaisi muita kuin jaraa, jos ne olisivat huonoja. Känninkin saa monipuolisesti muilta valmistajilta.

Siis kalsumammoniumnitraatti, jos tuo känni hämää...
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19932
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Lannoitehankinnat kasvukaudelle 2016
On hienoa, että itsenäiset viljelijäringit tuovat maahan apulantansa
ja saavat sen kokonaisedullisemmin. Siihen sen sitten pitää jäädä,
jos jollekin pienviljelijälle sopii lähikauppansa jarapussi paremmin,
niin se hänelle suotakoon. Ei ole syrjäkylän pienviljelijän asia alkaa
itselleen kalliimmalla ostamalla "rankaista" jaraa, että mitkään
moottoripyörämiehet tai muut sellaiset saisivat itsellen sen jaran
halvemmalla.

Pienistä marginaalieristä on muutenkin kysymys.

Luomuun siirtymällä pääsee siitä apulantatehtailijan kahdehtimisesta
kokonaan eroon.

-SS-