Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Agrotron 110mk3 -01  (Luettu 10407 kertaa)

WoTi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 80
Agrotron 110mk3 -01
Moro,

täällä on vanhastaankin juttua noitten deutsien ohjelmoinnista. Mutta mitä nykyään suositellaan?
Voimaa.com softat ilmeisesti toimivat hienosti. Onko LTR vielä toiminnassa?
Ajattelin jos tuosta 140 pollen nurkilla ottas ulos, pitas vielä hyvin kestää.
Dynolla olis kiva saada pohjat ennen säätöä.

Toinen juttu pikavaihteet lotkaa jonkin verran ainakin tyhjällä koneella maantiellä. Varsinkin 2-3 vaihdettaessa
aika paukaus. Vanha -03 105mk3 7100 laatikolla vaihtoi siistimmin.. Kokemuksia?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Agrotron 110mk3 -01
Pikavaihteiden noissa kuuluukin välillä paukkua kun on-off venttiili niitä käyttää.. Ltr-racing on kyllä ainoa jonka koneita päästäisin räplämään..

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Agrotron 110mk3 -01
Moro,

täällä on vanhastaankin juttua noitten deutsien ohjelmoinnista. Mutta mitä nykyään suositellaan?
Voimaa.com softat ilmeisesti toimivat hienosti. Onko LTR vielä toiminnassa?
Ajattelin jos tuosta 140 pollen nurkilla ottas ulos, pitas vielä hyvin kestää.
Dynolla olis kiva saada pohjat ennen säätöä.

Toinen juttu pikavaihteet lotkaa jonkin verran ainakin tyhjällä koneella maantiellä. Varsinkin 2-3 vaihdettaessa
aika paukaus. Vanha -03 105mk3 7100 laatikolla vaihtoi siistimmin.. Kokemuksia?

Pikavaihteiden nykäisy kuuluu asiaan koska tuossa on se zf 7200 vaihteisto. ZF 7100 vaihteisto 3 kpl pikavaihteita on huomattavasti pehmeämpi vaihtaessa. Powershiftissä väli M-H nykäisee muita enemmän koska siinä kohtaa kaksi pakkaa vaihtaa yhtäaikaa asentoaan. Ei se nykäisy sentään ole yhtä raju kuin muutamissa valtroissa tai samanikäisissä jonnikoissa jne.
Oon vaatimaton!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Agrotron 110mk3 -01
Moro,

täällä on vanhastaankin juttua noitten deutsien ohjelmoinnista. Mutta mitä nykyään suositellaan?
Voimaa.com softat ilmeisesti toimivat hienosti. Onko LTR vielä toiminnassa?
Ajattelin jos tuosta 140 pollen nurkilla ottas ulos, pitas vielä hyvin kestää.
Dynolla olis kiva saada pohjat ennen säätöä.

Toinen juttu pikavaihteet lotkaa jonkin verran ainakin tyhjällä koneella maantiellä. Varsinkin 2-3 vaihdettaessa
aika paukaus. Vanha -03 105mk3 7100 laatikolla vaihtoi siistimmin.. Kokemuksia?

Pikavaihteiden nykäisy kuuluu asiaan koska tuossa on se zf 7200 vaihteisto. ZF 7100 vaihteisto 3 kpl pikavaihteita on huomattavasti pehmeämpi vaihtaessa. Powershiftissä väli M-H nykäisee muita enemmän koska siinä kohtaa kaksi pakkaa vaihtaa yhtäaikaa asentoaan. Ei se nykäisy sentään ole yhtä raju kuin muutamissa valtroissa tai samanikäisissä jonnikoissa jne.
No samanikäisissä jonnikoissa ei kyllä pikavaihteet nyi.. Mutta merkki mikä vaan niin kuuluu keventää kaasusta pikavaihteen kytkeytymisen hetkellä niin ei nyi ja kestää :)

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Agrotron 110mk3 -01
Toinen juttu pikavaihteet lotkaa jonkin verran ainakin tyhjällä koneella maantiellä. Varsinkin 2-3 vaihdettaessa
aika paukaus. Vanha -03 105mk3 7100 laatikolla vaihtoi siistimmin.. Kokemuksia?

Pikavaihteiden nykäisy kuuluu asiaan koska tuossa on se zf 7200 vaihteisto. ZF 7100 vaihteisto 3 kpl pikavaihteita on huomattavasti pehmeämpi vaihtaessa. Powershiftissä väli M-H nykäisee muita enemmän koska siinä kohtaa kaksi pakkaa vaihtaa yhtäaikaa asentoaan. Ei se nykäisy sentään ole yhtä raju kuin muutamissa valtroissa tai samanikäisissä jonnikoissa jne.
No samanikäisissä jonnikoissa ei kyllä pikavaihteet nyi.. Mutta merkki mikä vaan niin kuuluu keventää kaasusta pikavaihteen kytkeytymisen hetkellä niin ei nyi ja kestää :)
Jd:ssä tuo kaasulla kevennys tapahtuu automaattisesti, nk. SoftShift.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

WoTi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 80
Vs: Agrotron 110mk3 -01
No eipä se nyt isommin nyi, mutta vaihtaminen vaan on toisinaan
jonnin verra äänekkäämpää kuin tuossa vanhemmassa
karvalakki laatikossa.
Tuo kahden pakan vaihto yhtä aikaa käy järkeen pieneen viiveen myötäkin M-H välissä
ja huoltomies tuon saman selityksen antoi myös..
Laatikossa on ilmeisesti edellisen omistajan laitattamat Cometin STOU:t, sen puolesta
pitas ainakin pelittää.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Agrotron 110mk3 -01
Toinen juttu pikavaihteet lotkaa jonkin verran ainakin tyhjällä koneella maantiellä. Varsinkin 2-3 vaihdettaessa
aika paukaus. Vanha -03 105mk3 7100 laatikolla vaihtoi siistimmin.. Kokemuksia?

Pikavaihteiden nykäisy kuuluu asiaan koska tuossa on se zf 7200 vaihteisto. ZF 7100 vaihteisto 3 kpl pikavaihteita on huomattavasti pehmeämpi vaihtaessa. Powershiftissä väli M-H nykäisee muita enemmän koska siinä kohtaa kaksi pakkaa vaihtaa yhtäaikaa asentoaan. Ei se nykäisy sentään ole yhtä raju kuin muutamissa valtroissa tai samanikäisissä jonnikoissa jne.
No samanikäisissä jonnikoissa ei kyllä pikavaihteet nyi.. Mutta merkki mikä vaan niin kuuluu keventää kaasusta pikavaihteen kytkeytymisen hetkellä niin ei nyi ja kestää :)
Jd:ssä tuo kaasulla kevennys tapahtuu automaattisesti, nk. SoftShift.

Lausutaan soft shit...     Tiedän yhden ns. merkkiuskollisen kaverin uudenmaan suunnasta, hänellä on
100 000 euron rajapyykki rikottu john deeren voimansiirtoremonteissa.    :o :o :o

Mahtaakohan päästä pääkonttorin aulan seinälle kultakehyksin verhoiltuna?
Tuskahiki on köyhän sauna...

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Agrotron 110mk3 -01

 Peiliä vois suositella.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Agrotron 110mk3 -01
Jaa a olen antanutitseni ymmärtää että JD juurikin paras osa olis tuo ZF valmistama keppiloota :o Perä siinäkaiton omansa ainakin paljon pienempi mitä Deuzissa vaikka loota ainakin numeron puolesta on sama 7200. Meinaan dötsin taka akseli ja perä on niinkuin numeroo tai kahta isommasta koneesta. Vaikka ovat saman kokoryhmän masiinoita.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

WoTi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 80
Vs: Agrotron 110mk3 -01
Hydrauliikan oikean puolen lisälohkot tuli haettua käytetystä 130 Agrotronista. Hammaspyöräpumpulla näytti sekin olevan, jotta pitäs sopia. Putkitukset identtiset. 

Lohkoparien ulkoreunoista niitten välille tuli tuossa 130:ssa banjoliittimien kanssa n.6-8mm teräsputki, mikäs tuon tarkoitus on. Tässä 110:n alkuperäisessä tuolle banjolle ole edes paikkaa.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Agrotron 110mk3 -01
Hydrauliikan oikean puolen lisälohkot tuli haettua käytetystä 130 Agrotronista. Hammaspyöräpumpulla näytti sekin olevan, jotta pitäs sopia. Putkitukset identtiset. 

Lohkoparien ulkoreunoista niitten välille tuli tuossa 130:ssa banjoliittimien kanssa n.6-8mm teräsputki, mikäs tuon tarkoitus on. Tässä 110:n alkuperäisessä tuolle banjolle ole edes paikkaa.
Matalapainepiirin paluuputki ei ole hääppönen tehtävä kuin voidella vaihteiston päässä olevaa laakeria. ;D luulisin ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

WoTi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 80
Vs: Agrotron 110mk3 -01
Miks matalapaine virtausta olis tuotu ulkopuolisen hydr. lohkoille?
Ettei toi jonkin sortin LS-linja olis, ohjais virtausta ulkoselle puolelle vaikkei säätötilavuuspumppua olekaan.

Mahtaneeko toimia tulppaamalla.

SDF

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: Agrotron 110mk3 -01
On siellä LS-linja vaikka on hammasrataspumppu. Se on eri venttiilien sisäistä käskynjakoa, että kaikille riittäisi tuottoa mahdollisimman paljon. Pieni ero näissä malleissa on siinä että isommissa eli 120-165 MK3 on ohjaus ja ulkopuolinen hydrauliikka yhdellä pumpulla, ja 106-115 ohjaukselle oma pumppu. Ei nyt vaikuta tähän, mutta...

...jos ei ole etuakselin jousitusta ja 2 lohkoa alunperin niin LS-linjaa ei tarvita (ulkop. venttiili ohjaa sisäisesti). Isommissa on vielä perävaunujarrujen venttiili kiinni LS-linjassa, mutta 110:ssä se on ohjauksen pumpun puolella.

Nyt jos sen toisen lohkopaketin laittaa ilman LS linjaa, taitaa käydä niin että ensimmäinen lohkopaketti ei pysty säätämään ylipaineventiiliä kuormaa suuremmaksi ja öljy karkaa sieltä.

Niin ja sen ensimmäinen lohkopaketin päätylevyn vaihtamalla saa sen LS-linjan ulos sieltä.

Viimeksi muokattu: 17.06.15 - klo:12:12 kirjoittanut SDF

WoTi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 80
Vs: Agrotron 110mk3 -01
Deutsi kun ei paljoa ole sekottanu asioita noitten mallimerkintöjen kanssa.
Tämä 130 oli erillisellä ohjauspumpulla eli oletettavasti 118 mallin uudempi versio,
joka taas sit päivitetty versio 6l masiinalla näistä 106-115...

Onko noissa 106-115mk3 joissa 2-paria lohkoja ollut myös jo tuo LS-linja, eli pääty pitäs hankkia?

SDF

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: Agrotron 110mk3 -01
Niin tosiaan mallia 130 ei ole MK3:ssa, eli on uudempaa "new" mallia vuoden 2003 jälkeen. Hydrauliikka kuten pienimmissä jo aiemmin.

Samalla systeemillä niissä pienemmissä LS-kierto eli jos on lisälohkot niin erilainen pääty, josta toiselle lohkoparille LS. Samanlainen venttiilistö kaikissa tuon ikäisissä Agrotroneissa näitä pieniä varustevaihtoehtoja lukuun ottamatta.