Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Moottorisahan huoltokoulu - osa 3/3. Teroitus, koekäyttö ja polttoaineseos  (Luettu 18490 kertaa)

Metsaman

  • Vieras
5 mäntää pitäis vaihtaa tän kaadossa



13 tuuman laippalla tekis aika tiukkaa kaataa...  :o :o :o

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Kiva verstas sulla. Voipi talvella puuhastella lämpimässä  :)
Taustamusa on varmaankin lainattu jostakin...hmmm...huohotukset ja voihkimiset oot poistanu hienosti  :P ;D
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

Metsaman

  • Vieras
Kiva verstas sulla. Voipi talvella puuhastella lämpimässä  :)
Taustamusa on varmaankin lainattu jostakin...hmmm...huohotukset ja voihkimiset oot poistanu hienosti  :P ;D

Joo, tuo on "maan alla" oleva tila, ei tarvitse edes lämmittää talvella, lämminvesiboilerin hukka lämpö riittää pitämään lämpimänä, ihan mukava pakkasillakin huollella sahaa,askarrella yms.

Tuo MUSIIKKI löytyi kiintolevyltä... jostain tullut...  ::)

Ei siinä huohotuksia ollut...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
5 mäntää pitäis vaihtaa tän kaadossa



13 tuuman laippalla tekis aika tiukkaa kaataa...  :o :o :o
Niinnno . Pala kerrallaan, joten.....


Joku puhdistus moottorisahassa on yksinkertainen homma et tuskin videota semmosesta . Vähä saa ku et kala uimaan , tai jottain muuta...... ???
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
5 mäntää pitäis vaihtaa tän kaadossa



13 tuuman laippalla tekis aika tiukkaa kaataa...  :o :o :o
Niinnno . Pala kerrallaan, joten.....


Joku puhdistus moottorisahassa on yksinkertainen homma et tuskin videota semmosesta . Vähä saa ku et kala uimaan , tai jottain muuta...... ???

Happamia, sanoi kettu jne...
It ain't over till the fat lady sings

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Kiva verstas sulla. Voipi talvella puuhastella lämpimässä  :)
Taustamusa on varmaankin lainattu jostakin...hmmm...huohotukset ja voihkimiset oot poistanu hienosti  :P ;D

Joo, tuo on "maan alla" oleva tila, ei tarvitse edes lämmittää talvella, lämminvesiboilerin hukka lämpö riittää pitämään lämpimänä, ihan mukava pakkasillakin huollella sahaa,askarrella yms.

Tuo MUSIIKKI löytyi kiintolevyltä... jostain tullut...  ::)

Ei siinä huohotuksia ollut...
Kyl mullaki kovalevyllä tota musaa on mutta ku siin o sellane viteo jo samassa ::)
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

eska24

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 39
Jonsered 2045 Turbo, kauhein saha koskaan  ;D

...  :o minä oon sahannut tuolla aika paljon, mikä tuossa nyt on vikana...  ???
Esim se, että sitä TODELLAKIN pitää huoltaa, eli vaihdella kaikki osat kerran kaudessa

En minä niin paljoa ole tuohon osia vaihtanut... joskin ei ammattimetsurin tuntimääriin kyllä ole päästykään...


Meillä 2050 käytössä lähes 20 vuotta, eikä ensimmäistäkään mäntää tarvinnut vaihtaa. viime keväänä hajosi käynnistyspuolen koppa.

Metsaman

  • Vieras
Kiva verstas sulla. Voipi talvella puuhastella lämpimässä  :)
Taustamusa on varmaankin lainattu jostakin...hmmm...huohotukset ja voihkimiset oot poistanu hienosti  :P ;D

Joo, tuo on "maan alla" oleva tila, ei tarvitse edes lämmittää talvella, lämminvesiboilerin hukka lämpö riittää pitämään lämpimänä, ihan mukava pakkasillakin huollella sahaa,askarrella yms.

Tuo MUSIIKKI löytyi kiintolevyltä... jostain tullut...  ::)

Ei siinä huohotuksia ollut...
Kyl mullaki kovalevyllä tota musaa on mutta ku siin o sellane viteo jo samassa ::)

Onko yhtä kiihkeää menoa kuin tässä..  ;)

Metsaman

  • Vieras
Jonsered 2045 Turbo, kauhein saha koskaan  ;D

...  :o minä oon sahannut tuolla aika paljon, mikä tuossa nyt on vikana...  ???
Esim se, että sitä TODELLAKIN pitää huoltaa, eli vaihdella kaikki osat kerran kaudessa

En minä niin paljoa ole tuohon osia vaihtanut... joskin ei ammattimetsurin tuntimääriin kyllä ole päästykään...


Meillä 2050 käytössä lähes 20 vuotta, eikä ensimmäistäkään mäntää tarvinnut vaihtaa. viime keväänä hajosi käynnistyspuolen koppa.

Tuo 2045 taitaa olla vuodelta 1998...

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Mul on "ykkössahana" husun 42 vm 1991. Sopii käteen paremmin ku paljon uudempi 250 "johtotähti"  :o
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Mulla on samanlainen 2045 Urpo varasahana. Onneksi vielä vanhempi Echo on ollut niin varma peli että ei kovin usein ole tarvinnut turvautua.

Koskaan en ole saanut sitä käymään kunnolla. Jos se nyt tuntuu olevan kohdallaan niin seuraavalla tankillisella se joko sanoo 'booo..' liian laihalla tai sitten röpeltää eikä ota kierroksia iloisesti. Välillä ei tahdo saada edes käymään, ehkä joku piilevä ilmavuoto jossain tms. Käytön määrää ei ainakaan voi syyttää, suurinpiirtein sisään ajettu. Äänikin jotenkin takakireä, ei kärsi yhtään ilman kuulonehkäisimiä. Echossa paljon pehmeämpi soundi, satunnaisen pöllin pätkäisyn takia en viitsi aina suojaimia lähteä etsimään.
Tuo korvataan jossain vaiheessa Tilhillä tai toisella Echolla.

Muutenkaan en värkistä tykkää yhtään, ajanlaskun alussa joku onnistui heikkona hetkenäni sellaisen minulle myymään ja minä tyhmänä ostin.

Kai tämä(kin) on makuasia, mutta mun makuuni tuo ei todellakaan ole. Ei edes tunnu näppärältä käsissä. Harjoituksen puutetta?

Metsaman

  • Vieras
Mulla on samanlainen 2045 Urpo varasahana. Onneksi vielä vanhempi Echo on ollut niin varma peli että ei kovin usein ole tarvinnut turvautua.

Koskaan en ole saanut sitä käymään kunnolla. Jos se nyt tuntuu olevan kohdallaan niin seuraavalla tankillisella se joko sanoo 'booo..' liian laihalla tai sitten röpeltää eikä ota kierroksia iloisesti. Välillä ei tahdo saada edes käymään, ehkä joku piilevä ilmavuoto jossain tms. Käytön määrää ei ainakaan voi syyttää, suurinpiirtein sisään ajettu. Äänikin jotenkin takakireä, ei kärsi yhtään ilman kuulonehkäisimiä. Echossa paljon pehmeämpi soundi, satunnaisen pöllin pätkäisyn takia en viitsi aina suojaimia lähteä etsimään.
Tuo korvataan jossain vaiheessa Tilhillä tai toisella Echolla.

Muutenkaan en värkistä tykkää yhtään, ajanlaskun alussa joku onnistui heikkona hetkenäni sellaisen minulle myymään ja minä tyhmänä ostin.

Kai tämä(kin) on makuasia, mutta mun makuuni tuo ei todellakaan ole. Ei edes tunnu näppärältä käsissä. Harjoituksen puutetta?

Voisi olla murtunut/hapertunut bensaletku tai tankin ilmaletku tukossa, bensaletkun olen tuohon joskus tainnut vaihtaa juurikin jonkun käyntihäiriön takia.
Muuten tuo vaikka olisi käyttämättä jonkun kuukauden niin muutamalla nykäisyllä käyntiin, tänäänkin neljä tankkia puita sahailin.. huomenna lisää..  :)

kysyn_vaan

  • Vieras
Linkitetty kuva inspiroi ja piti etsiä isoimpia puita. Tämä pitää melkein joku vuosi käydä tarkastamassa, rungossa vajaa 1500 kiintoa ja oksat päälle (paksuimman oksan halkaisija yli 2 mertiä)  :o

http://en.wikipedia.org/wiki/General_Sherman_%28tree%29

Köntys

  • Vieras

Metsaman

  • Vieras
5 Emäntää pitäis vaihtaa tän kaadossa



Hankinta haakkajalle riittäisi yksi runko vuodessa savottaa...  :)