Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Linnunpesien löytöjen galluppi 2015  (Luettu 5714 kertaa)

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391

Minkä verran olette tälle keväälle löytäneet peltotöiden yhteydessä linnunpesiä pelloilta?


Puolentoista tunnin kiertelyn tuloksena ensimmäiset saldot tälle keväälle on:

2 kpl töyhtöhyypän pesiä (4 munaa molemmissa)
1 kpl kuovin pesä (2 munaa)


ana111

  • Vieras
Vs: Linnunpesien löytöjen galluppi 2015
Pari hyypän pesää vast merkattu aurauskepil.

Köntys

  • Vieras
Vs: Linnunpesien löytöjen galluppi 2015

Kaks hyypän kotia varjeltu.

Ja Anan pesät taitaa varis tai kettu käydä tyhjäämäs, kun oikein merin niille laitoit.  :-\

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Linnunpesien löytöjen galluppi 2015

Kaks hyypän kotia varjeltu.

Ja Anan pesät taitaa varis tai kettu käydä tyhjäämäs, kun oikein merin niille laitoit.  :-\

Tästä on keskusteltu ennemminkin.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

  • Vieras
Vs: Linnunpesien löytöjen galluppi 2015

Kaks hyypän kotia varjeltu.

Ja Anan pesät taitaa varis tai kettu käydä tyhjäämäs, kun oikein merin niille laitoit.  :-\

Tästä on keskusteltu ennemminkin.

Lukitaanko tää nyt niinku Murtolas  ::)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Linnunpesien löytöjen galluppi 2015

Kaks hyypän kotia varjeltu.

Ja Anan pesät taitaa varis tai kettu käydä tyhjäämäs, kun oikein merin niille laitoit.  :-\

Tästä on keskusteltu ennemminkin.

Lukitaanko tää nyt niinku Murtolas  ::)

Joo, atmistoori tulee ja sanoo et se on loppu ny, saatana. ;D

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Linnunpesien löytöjen galluppi 2015
Minä en oo nähäny mitää. ???

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Linnunpesien löytöjen galluppi 2015
Mun pellolla eitirpuuset pesi. haisoo liikaa kananpaskalta 8)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Linnunpesien löytöjen galluppi 2015
Valmetin akun päältä löytyi melkoinen läjä kaikenlaista västäräkin pesään viittaavaa tavaraa.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Köntys

  • Vieras
Vs: Linnunpesien löytöjen galluppi 2015
Valmetin akun päältä löytyi melkoinen läjä kaikenlaista västäräkin pesään viittaavaa tavaraa.

Mulla seisoi ykköstraktori yhden kesän pihalla samassa paikassa vässynpesän takia koko kesän  :)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Linnunpesien löytöjen galluppi 2015
Valmetin akun päältä löytyi melkoinen läjä kaikenlaista västäräkin pesään viittaavaa tavaraa.

Mulla seisoi ykköstraktori yhden kesän pihalla samassa paikassa vässynpesän takia koko kesän  :)
Mulla on kans seisonut pesän takia  :-X

Linnunpesiä ei ole vielä näkynyt, 3 tai 4 kuoviparia kyl suunnittelee moista.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
Vs: Linnunpesien löytöjen galluppi 2015
Valmetin akun päältä löytyi melkoinen läjä kaikenlaista västäräkin pesään viittaavaa tavaraa.

Mulla seisoi ykköstraktori yhden kesän pihalla samassa paikassa vässynpesän takia koko kesän  :)
Mulla on kans seisonut pesän takia  :-X

Linnunpesiä ei ole vielä näkynyt, 3 tai 4 kuoviparia kyl suunnittelee moista.

Kelläpä ei ois :-X

Yhtään linnunpesää en oo nähnyt, kuoveja ja töyhtöhyyppiä kyllä runsaasti. Kylvetyillä pelloilla olisi pitänyt joku pesä ollakin, mutta äeskuski tainnut nukkua... Jatkossa edessä peltoja, joilla pesiä niin paljon, että sokeakin yhteen törmää. Etukäteen jo ituttaa se pesien kiertely, vaikka onhan se helpompaa kuin paimentaa juuri kuoriutuneita hyypän poikasia, jotka ovat kylväessä joka kierroksella ehtineet uudelle kohtaa kylvämätöntä :P
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Linnunpesien löytöjen galluppi 2015
Valmetin akun päältä löytyi melkoinen läjä kaikenlaista västäräkin pesään viittaavaa tavaraa.

Mulla seisoi ykköstraktori yhden kesän pihalla samassa paikassa vässynpesän takia koko kesän  :)
Mulla on kans seisonut pesän takia  :-X

Linnunpesiä ei ole vielä näkynyt, 3 tai 4 kuoviparia kyl suunnittelee moista.

Kelläpä ei ois :-X

Yhtään linnunpesää en oo nähnyt, kuoveja ja töyhtöhyyppiä kyllä runsaasti. Kylvetyillä pelloilla olisi pitänyt joku pesä ollakin, mutta äeskuski tainnut nukkua... Jatkossa edessä peltoja, joilla pesiä niin paljon, että sokeakin yhteen törmää. Etukäteen jo ituttaa se pesien kiertely, vaikka onhan se helpompaa kuin paimentaa juuri kuoriutuneita hyypän poikasia, jotka ovat kylväessä joka kierroksella ehtineet uudelle kohtaa kylvämätöntä :P


Niin sen moni taitaa kokea että vaikeaa on rattia kääntää ja tarkistaa osuuko siihen linnunpesään vai ei.  :o Mutta jotain ollaan tehty viljelijöinä väärin jos tulevaisuudessa ainoat keväiset linnut pellolla ovat naakat ja lokit.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65866
Vs: Linnunpesien löytöjen galluppi 2015
töyhtöhyyppä oli keväämmällä pellolla mutta nyt en ole mpneen päivään nähny ja tuossa kun ajoin paskat levälleen niin kuovi kierteli mutta yhtään pesää en havainnu ja nyt se on äjestetty elikkä saabi tehä uuten pesän jonnekin.   lokit kiertää nurkissa ja joku muukin kottarainen....

Skyfox

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
Vs: Linnunpesien löytöjen galluppi 2015
Se on kyllä kumma ettei mikään evoluutiotekijä opeta hyyppää olemaan tekemättä pesää kynnetylle pellolle, vuodesta toiseen sama juttu. Tekisi siihen viereiselle luonnonhoitopellolle pesänsä. Tai no, äes-evoluutio toki raakaa epäonnekkaan aineksen pois ja selviytyjät eivät mitään opi naapurin kohtalosta.