Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Deutz-Fahr M 620  (Luettu 6565 kertaa)

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Deutz-Fahr M 620
Deutz-Fahr M 620 5000 h. Mistäköhän tällainen traktori hajoaa ensimmäisenä? Onko joku ajanut Agrotronilla yli 5000 h, kestääkö se?

Nostolaitteen jatkuva kuittaaminen on harmillinen ominaisuus, mutta onkohan näissä muuta harmillista. Tehoa tämä kestänee 200 hv. M 640 lienee joiltain osin järeämpi, ainakin se on pidempi.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz-Fahr M 620
Joo kyl semmosen uskaltaa ostaa onhan tuo melkein sama tekniikka ollut noissa jo vuosia käytössä.. M620 suurin moite on nokka-akseli jossa on päästökyhmyt.. M640 on ulkoinen egr jonka voi vaan laipalla tukkia.. Ja perässä jonkun verran eroa mutta kyllä tuo reilusti yli 200hv tehoa voimansiirron osiltaan ainakin...  Ilmastoinnin rele ja etulokasuojat oli suurimmat viat 4000h aikana kunnes M620 vaihtui uuteen 6180p deutsiin..

agri_cola

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 187
Vs: Deutz-Fahr M 620
Itellä 2010 vuotinen kone. Tunteja on 3600. Ilmastoinnin relee oon kans vaihtana. Ja samoin noitten etulokasuojien kans on ollu ongelmaa. Ei vain meinaa kestää se tappi jonka varas se lokasuoja kääntyy.PItää vissin hitsata jäykäksi se. Muuten oon tykänny koneesta. Tosi ketterä kuormaaja kone. Nyt olis tarkoitus laittaa Xeobibit alle kevääksi.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Deutz-Fahr M 620
Onko moottori rempattu ,kansipahvi mätä ?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Deutz-Fahr M 620
jos deutsin kone kovassa käytössä niin turbo vaihdettava isompaan. jo pelkkä egr tulppaus ahistaa turboa joka on kuin jostain patrollista otettu (yhtä iso) 

ihmetellä täytyy saksalaisinsinööriä turbon valinnassa...pätee myös fendt...etenkin fendt jossa ottaan vieläkin kovempia tehoja samasta litratilavuudesta vrt deutsi

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz-Fahr M 620
Mikähän ahdin tuohon M640 mahtais olla sopiva koko jos joskus tarttee vaihtaa? Siittä kyllä hauska kun tuo egr tulpattiin ja Ltr laittoi ohjelman niin käy niin viileänä ettei pysy edes lämpömittari ylhäällä tyhjäkäynnillä :D 

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Deutz-Fahr M 620
Mikähän ahdin tuohon M640 mahtais olla sopiva koko jos joskus tarttee vaihtaa? Siittä kyllä hauska kun tuo egr tulpattiin ja Ltr laittoi ohjelman niin käy niin viileänä ettei pysy edes lämpömittari ylhäällä tyhjäkäynnillä :D

***ne sinun ajamat deutsit on niin kevyissä töissä kuin vain voi olla ja tuskin edes 5000h ajettuja. menee vakio osilla nissä hommissa... jos kone raskaassa käytössä ja tarkoitus ajaa 10 000-15 000h niin sitte syytä pohtia...

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Deutz-Fahr M 620
Kiitos vastauksista. On tulkittavissa että saksan-deutzit ovat vahvaa tekoa. Zetorille vielä kysymys. Mitä parannuksia 6100-sarjassa on verrattuna M-sarjaan? Välitykset lienee pidemmät ja ohjaamomelu alhaisempi. Tosin M-sarjassakin pärjännee ilman kuulosuojaimia. Jossain moitittiin M-sarjan suunnanvaihtoa ja nyt on tullut 6100-sarjaan säätö. Miksi näiden kaikkien vuosien jälkeen lisätään tällainen herkkyydensäätö?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Deutz-Fahr M 620
Kiitos vastauksista. On tulkittavissa että saksan-deutzit ovat vahvaa tekoa. Zetorille vielä kysymys. Mitä parannuksia 6100-sarjassa on verrattuna M-sarjaan? Välitykset lienee pidemmät ja ohjaamomelu alhaisempi. Tosin M-sarjassakin pärjännee ilman kuulosuojaimia. Jossain moitittiin M-sarjan suunnanvaihtoa ja nyt on tullut 6100-sarjaan säätö. Miksi näiden kaikkien vuosien jälkeen lisätään tällainen herkkyydensäätö?
Keskeneräisen tuotteen elinkaarta jatketaan tekemällä siihen harakiri korjauksia siitä on kyse.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz-Fahr M 620
Mikähän ahdin tuohon M640 mahtais olla sopiva koko jos joskus tarttee vaihtaa? Siittä kyllä hauska kun tuo egr tulpattiin ja Ltr laittoi ohjelman niin käy niin viileänä ettei pysy edes lämpömittari ylhäällä tyhjäkäynnillä :D

***ne sinun ajamat deutsit on niin kevyissä töissä kuin vain voi olla ja tuskin edes 5000h ajettuja. menee vakio osilla nissä hommissa... jos kone raskaassa käytössä ja tarkoitus ajaa 10 000-15 000h niin sitte syytä pohtia...
Eihän tuo kärrynveto mitään hakkurin pyöritystä ole joo.. Mutta silti mikä on tuohon 6.1 koneen jatkeeksi sopivan kokoinen turbo? Eikä niillä traktoreilla paljoa kannata ajaa kun kaivureilla saa touhuta :D  Ja tuossa kun on nyt speksit kohdillaan niin sillä on tarkoitus ajaa vuosia eteenpäin..

Viimeksi muokattu: 23.04.15 - klo:20:55 kirjoittanut zetor8045

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz-Fahr M 620
Kiitos vastauksista. On tulkittavissa että saksan-deutzit ovat vahvaa tekoa. Zetorille vielä kysymys. Mitä parannuksia 6100-sarjassa on verrattuna M-sarjaan? Välitykset lienee pidemmät ja ohjaamomelu alhaisempi. Tosin M-sarjassakin pärjännee ilman kuulosuojaimia. Jossain moitittiin M-sarjan suunnanvaihtoa ja nyt on tullut 6100-sarjaan säätö. Miksi näiden kaikkien vuosien jälkeen lisätään tällainen herkkyydensäätö?
Pikavaihteet vaihtuu nyt propoventtiilien kautta, pikavaihdeautomatiikka on fiksumpi ja juurikin tuo suunnanvaihdon säätö on kyllä miellyttävä varuste joka pitäisi olla kaikissa merkeissä.. Joissakin on jo ollutkin jo vuosia.. Hytti on joo hiljaisempi mutta välitykset on 6180 samat kuin M640 eli viittäkymppiä mennään 2100rpm..  M620 ja 6160 ottaa sen 2000rpm.. Ihan uusissa pitäis olla pitemmät välitykset ja C-shift lootan kanssa ei oo vaihdekeppiäkään vaikka sama vaihteisto onkin mutta robotti vaihtaa alueet..

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Deutz-Fahr M 620
Kiitos vastauksista. On tulkittavissa että saksan-deutzit ovat vahvaa tekoa. Zetorille vielä kysymys. Mitä parannuksia 6100-sarjassa on verrattuna M-sarjaan? Välitykset lienee pidemmät ja ohjaamomelu alhaisempi. Tosin M-sarjassakin pärjännee ilman kuulosuojaimia. Jossain moitittiin M-sarjan suunnanvaihtoa ja nyt on tullut 6100-sarjaan säätö. Miksi näiden kaikkien vuosien jälkeen lisätään tällainen herkkyydensäätö?
Pikavaihteet vaihtuu nyt propoventtiilien kautta, pikavaihdeautomatiikka on fiksumpi ja juurikin tuo suunnanvaihdon säätö on kyllä miellyttävä varuste joka pitäisi olla kaikissa merkeissä.. Joissakin on jo ollutkin jo vuosia.. Hytti on joo hiljaisempi mutta välitykset on 6180 samat kuin M640 eli viittäkymppiä mennään 2100rpm..  M620 ja 6160 ottaa sen 2000rpm.. Ihan uusissa pitäis olla pitemmät välitykset ja C-shift lootan kanssa ei oo vaihdekeppiäkään vaikka sama vaihteisto onkin mutta robotti vaihtaa alueet..

Mielenkiintoista, perävälitys on siis eri 620 ja 640 malleissa. Joskus moitittiin Deutzin etujousitusta, onko se jo M-sarjassa parempi? Mitenköhän tuo Profiline, siinä olisi tehokkaampi hydrauliikka, mutta onko siinä jotain muuta elintärkeää. Tuo pienempikin hydrauliikan tuotto ehkä riittäisi.

https://m.youtube.com/watch?v=nzR8mEizgg8

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Deutz-Fahr M 620
Kiitos vastauksista. On tulkittavissa että saksan-deutzit ovat vahvaa tekoa. Zetorille vielä kysymys. Mitä parannuksia 6100-sarjassa on verrattuna M-sarjaan? Välitykset lienee pidemmät ja ohjaamomelu alhaisempi. Tosin M-sarjassakin pärjännee ilman kuulosuojaimia. Jossain moitittiin M-sarjan suunnanvaihtoa ja nyt on tullut 6100-sarjaan säätö. Miksi näiden kaikkien vuosien jälkeen lisätään tällainen herkkyydensäätö?
Pikavaihteet vaihtuu nyt propoventtiilien kautta, pikavaihdeautomatiikka on fiksumpi ja juurikin tuo suunnanvaihdon säätö on kyllä miellyttävä varuste joka pitäisi olla kaikissa merkeissä.. Joissakin on jo ollutkin jo vuosia.. Hytti on joo hiljaisempi mutta välitykset on 6180 samat kuin M640 eli viittäkymppiä mennään 2100rpm..  M620 ja 6160 ottaa sen 2000rpm.. Ihan uusissa pitäis olla pitemmät välitykset ja C-shift lootan kanssa ei oo vaihdekeppiäkään vaikka sama vaihteisto onkin mutta robotti vaihtaa alueet..

Eikös semmoinen olis hyvä systeemi jos traktori osais itse säätää vivusta tapahtuvan suunnanvaihdon kytkennän joka tilanteessa samanlaiseksi (pehmeämpityyliseksi ?) ja sitten kytkinpolkimesta sais mieleisen irrotuksen, eli nopeasti nostaen tarvittaessa äkäisen suunnavaihdon ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Deutz-Fahr M 620
Mikähän ahdin tuohon M640 mahtais olla sopiva koko jos joskus tarttee vaihtaa? Siittä kyllä hauska kun tuo egr tulpattiin ja Ltr laittoi ohjelman niin käy niin viileänä ettei pysy edes lämpömittari ylhäällä tyhjäkäynnillä :D

***ne sinun ajamat deutsit on niin kevyissä töissä kuin vain voi olla ja tuskin edes 5000h ajettuja. menee vakio osilla nissä hommissa... jos kone raskaassa käytössä ja tarkoitus ajaa 10 000-15 000h niin sitte syytä pohtia...
Eihän tuo kärrynveto mitään hakkurin pyöritystä ole joo.. Mutta silti mikä on tuohon 6.1 koneen jatkeeksi sopivan kokoinen turbo? Eikä niillä traktoreilla paljoa kannata ajaa kun kaivureilla saa touhuta :D  Ja tuossa kun on nyt speksit kohdillaan niin sillä on tarkoitus ajaa vuosia eteenpäin..

***siinä on nyt joku t25 laipalla oleva n141 valtra kokoluokan hyrrä. joku svitserin s200 55/60 siivillä ja pienellä hukkaporttipesällä olis hyvä. tai sitte jos voimaa otetaan niin se iän aikunen hx40 joka sopii joka paikkaan...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz-Fahr M 620
Kiitos vastauksista. On tulkittavissa että saksan-deutzit ovat vahvaa tekoa. Zetorille vielä kysymys. Mitä parannuksia 6100-sarjassa on verrattuna M-sarjaan? Välitykset lienee pidemmät ja ohjaamomelu alhaisempi. Tosin M-sarjassakin pärjännee ilman kuulosuojaimia. Jossain moitittiin M-sarjan suunnanvaihtoa ja nyt on tullut 6100-sarjaan säätö. Miksi näiden kaikkien vuosien jälkeen lisätään tällainen herkkyydensäätö?
Pikavaihteet vaihtuu nyt propoventtiilien kautta, pikavaihdeautomatiikka on fiksumpi ja juurikin tuo suunnanvaihdon säätö on kyllä miellyttävä varuste joka pitäisi olla kaikissa merkeissä.. Joissakin on jo ollutkin jo vuosia.. Hytti on joo hiljaisempi mutta välitykset on 6180 samat kuin M640 eli viittäkymppiä mennään 2100rpm..  M620 ja 6160 ottaa sen 2000rpm.. Ihan uusissa pitäis olla pitemmät välitykset ja C-shift lootan kanssa ei oo vaihdekeppiäkään vaikka sama vaihteisto onkin mutta robotti vaihtaa alueet..

Mielenkiintoista, perävälitys on siis eri 620 ja 640 malleissa. Joskus moitittiin Deutzin etujousitusta, onko se jo M-sarjassa parempi? Mitenköhän tuo Profiline, siinä olisi tehokkaampi hydrauliikka, mutta onko siinä jotain muuta elintärkeää. Tuo pienempikin hydrauliikan tuotto ehkä riittäisi.

https://m.youtube.com/watch?v=nzR8mEizgg8
Onhan se parempi se jousitus..  Työpaikalla on tuossa profilinessa ja *******mallissa kummassakin tehokkaampi pumppu.. Kyllä ite tykkään profilinesta enemmän kun on sähköhydrauliikat ja pikavaihdeautomatiikat yms..