Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kuhn vpb 2160  (Luettu 11254 kertaa)

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: kuhn vpb 2160
Kuhnilla saa tosiaan menemään sen kuuluisan säästön äkkiä muutamaan käärimen anturiin tai rikkoutuvaan pyörivään liittimeen.
Ei kyllä kakkonen ainakaan ole vetänyt koskaan heinää mihinkään ketjun väliin, sen renkaan tykönä olevan välin kun joskus siivoaa niin eipä juuri muuta. Toki syksyn perusteellinen siivous on aika kova homma mut ei se työn välissä ole ongelmana.
Mulla oli tosiaan toisen vuoden kuhn tuotantoa oleva kone, kaikki kammion "kiikkujen" laakerit ja yks remmi oli vaihdettu jo 3600 paalin kohdalla. Hieno ja edistyksellinen laite, mutta ei kestä mun hermot aina olla rassaamassa. Jos Nhk:n jälkimarkkinointi ei olis ollut niin hyvä niin olis jo aiemman koneen kohdalla vaihtunut merkki.
Fusion vaan kestää, kestää ja kestää.

masahiiri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
Vs: kuhn vpb 2160
Ens viikolla ois tarkotus käyä konnevedellä kattoon paria fusion2 ja kuhunia. Mites tuo 455 claassi, niitä ois pari vähäpaalattua tarjolla. Arvo laskenu parissa vuodessa aika rankasti.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: kuhn vpb 2160
Ens viikolla ois tarkotus käyä konnevedellä kattoon paria fusion2 ja kuhunia. Mites tuo 455 claassi, niitä ois pari vähäpaalattua tarjolla. Arvo laskenu parissa vuodessa aika rankasti.
Millä traktorilla vedät paalainta? Tuo 455 vaatii (keppivaihteiselta) traktorilta ~150hp. 455:ssa ei arvo säily yhtä hyvin kuin kuhnissa tai mäkkärissä ja onhan se melkoinen möhkäle jopa mäkkäriin verratessa. Konnevedeltä on meidänkin mäkkäri tullut 10k paalia paalattuna ja kunnostettuna, eikä ole valittamista.

Tietenkin jos traktorissa puhti riittää, niin claas voi olla hyvä, jos ei hirveän kallis ole. Kannattaa yrittää tiedustella miksi Claasit ovat sinne alunperin tulleet.

masahiiri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
Vs: kuhn vpb 2160
6150r portaaton on paalarin eessä. Claassit on keskolla ja historia tiedossa.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: kuhn vpb 2160
Claassi vaatii yli 150 konia ja tonnin perän. Kone on suuniteltu siihen että voi karhottaa. Paalin koko voidaan säättää kopista 120-140 välille.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Red Bull

  • Vieras
Vs: kuhn vpb 2160
Ja näkyy uusissakin Claasseissa olevan kiiloilla rattaat kiinni. Iloista kiilajumppaa siis tiedossa muutaman vuoden päästä.  :P

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: kuhn vpb 2160
Noukin ja sullojakalusto näyttää 455:ssä asialliselta, samoin hydrauliset kalvotelineet on hyvät. Mutta sitten kun katsoo itse paalainkoneistoa niin se ei olekaan muuttunut kovin paljoa pahamaineisen edeltäjänsä jäljiltä.

JOUTOPOIKA

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: kuhn vpb 2160
Kertokaa asiasta tietävät missä on Kuhnin käärintäosassa se kallis anturi ? Käsitykseni mukaan ne samoja kuin koneen muutkin asentoanturit joilla hintaa n. 60€ Alv 0.
Kertokaa Mäkkärin omistajat kuinka usein niitä noin 500 erkin kalvontunnistimia pitää uusia? Niitä kuulemma menee.
Mäkkäri parhaimpia paalaimia ehkä paras paalain markkinoilla mutta vikoja kai siihenkin tulee koska varaosamyynti sillekin on järjestetty.

Itse vaihdoin remmi Kuhnin samanmerkkiseen kiinteäkammioiseen ja tyytyväinen olen. 3D käärintä ja nykymallien sulloja/terärakenne koneen parhaimpia ominaisuuksia.
Sulloja nielee karhoa toiseen malliin kuin Mäkkärin kopio Welgeristä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: kuhn vpb 2160
Mä saattaisin ostaa sen welgerin kiinteäkammioisen tornadon jos pitäis nykyisistä paalaimista valita.
Sitä en tosin tiedä onko sitä saatavilla.

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: kuhn vpb 2160
28500 - 44800 välis ei ole ainakaan niitä kalvotunnistimia vaihdettu.
Niin 3d on ideana hyvä, mutta ihan liian hidas kun aletaan tosissaan ajamaan.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: kuhn vpb 2160
Ne kalvotunnistimet muuten oli viime kesän hiukan reipas 500€ pari. Reipas kymppitonni on ollu mulla niitten kestoikä.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: kuhn vpb 2160
Claassi on suuniteltu siihen että voi karhottaa.
ai muut ei?

Zon Reere

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
  • Justihi
Vs: kuhn vpb 2160
Fusion 2:sen muovivalvonta-anturi lopetti toimintansa n.3000 paalissa, kalibrointi magneetilla auttaa muutaman kymmenen paalin ajan. Tulevalle kesälle muovivalvonnan tulee hoitamaan peruutuskamera.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: kuhn vpb 2160
Fusion 2:sen muovivalvonta-anturi lopetti toimintansa n.3000 paalissa, kalibrointi magneetilla auttaa muutaman kymmenen paalin ajan. Tulevalle kesälle muovivalvonnan tulee hoitamaan peruutuskamera.

Ne anturit kuuluu sit takuun piiriin.

masahiiri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
Vs: kuhn vpb 2160
Kuhuni tuli. Myöntääkö kukaan entisekseen? Ylivieskasta noin 9000 paalattu vm11.