Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Weijo....vaakasta vielä  (Luettu 2705 kertaa)

JOKIAHO

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Weijo....vaakasta vielä
Ostin vaakatalon vaakan digi dl 600 näytöllä.Ei oikein meinaa alkaa näyttää järkeviä lukemia.Mihin kohtaan kuormainta laitoit paine anturin?Me laitettiin paineanturi traktorinpuolelle kohtaan josta etukuormaimen pikaliittimet laitetaan.

Kuinka tarkkaan kuormain pitää olla samassa kohdassa jossa paino on kalibroitu?Nyt tuntuu,ettei voi niin tarkasti pysäyttää kuormainta,jotta vaaka antaisi järkeviä lukuja. ???

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Weijo....vaakasta vielä
Ostin vaakatalon vaakan digi dl 600 näytöllä.Ei oikein meinaa alkaa näyttää järkeviä lukemia.Mihin kohtaan kuormainta laitoit paine anturin?Me laitettiin paineanturi traktorinpuolelle kohtaan josta etukuormaimen pikaliittimet laitetaan.

Kuinka tarkkaan kuormain pitää olla samassa kohdassa jossa paino on kalibroitu?Nyt tuntuu,ettei voi niin tarkasti pysäyttää kuormainta,jotta vaaka antaisi järkeviä lukuja. ???

Hmmm... Periaatteessa ihan sama mihin kohtaan nostosylinterien linjaa se anturi on kytketty etukuormaajan lohkon jälkeen. Oletko laittanut kalibroidessa pienimmäksi näytettäväksi painoeroksi tarpeeksi suuren, mulla on 2 kg ja sillä se kyllä asettuu suht nopeasti varsinkin lämpimillä öljyillä. Yleensä muutamassa sekunnissa.

Sellainen ominaisuus tuossa on, jotta punnittava paino pitää olla tarpeeksi iso, jottei kuormaajan kitkan merkitys kasva liiaksi. Mutta tuollainen 200kg -> väittäisin näyttävän 10kg tarkkuudella.

Ja se mahdollinen vaimennin pitää olla poiskytkettynä, se tekee epävarmuutta mittaukseen.

Työtekniikka punnituksessa: kylmillä öljyillä ensin pari nostoa ylös alas, sitten taaraus, sitten punnitus siten että kuorma nostetaan reilusti kalibrointikorkeuden yläpuolelle ja lasketaan sieltä rauhallisesti punnituskorkeudelle. Muutamassa sekunnissa lukeman pitäis rauhoittua.

Niin ja sitten muistettava, jotta joissakin kuormaajissa kauhankäännön nostaminen aivan yläasentoon kuormaaja ylhäällä ja sitten laskeminen alas tekee sen, jotta kääntö "kanittaa" rajoittimia vasten jolloin punnitus näyttää mitä sattuu. Eli kannattaa katsoa, jotta punnituskorkeudella ei vedä sitä kauhankääntöä tappiin asti kiinni.

superdexta

  • Vieras
Vs: Weijo....vaakasta vielä
Ostin vaakatalon vaakan digi dl 600 näytöllä.Ei oikein meinaa alkaa näyttää järkeviä lukemia.Mihin kohtaan kuormainta laitoit paine anturin?Me laitettiin paineanturi traktorinpuolelle kohtaan josta etukuormaimen pikaliittimet laitetaan.

Kuinka tarkkaan kuormain pitää olla samassa kohdassa jossa paino on kalibroitu?Nyt tuntuu,ettei voi niin tarkasti pysäyttää kuormainta,jotta vaaka antaisi järkeviä lukuja. ???

Hmmm... Periaatteessa ihan sama mihin kohtaan nostosylinterien linjaa se anturi on kytketty etukuormaajan lohkon jälkeen. Oletko laittanut kalibroidessa pienimmäksi näytettäväksi painoeroksi tarpeeksi suuren, mulla on 2 kg ja sillä se kyllä asettuu suht nopeasti varsinkin lämpimillä öljyillä. Yleensä muutamassa sekunnissa.

Sellainen ominaisuus tuossa on, jotta punnittava paino pitää olla tarpeeksi iso, jottei kuormaajan kitkan merkitys kasva liiaksi. Mutta tuollainen 200kg -> väittäisin näyttävän 10kg tarkkuudella.

Ja se mahdollinen vaimennin pitää olla poiskytkettynä, se tekee epävarmuutta mittaukseen.

Työtekniikka punnituksessa: kylmillä öljyillä ensin pari nostoa ylös alas, sitten taaraus, sitten punnitus siten että kuorma nostetaan reilusti kalibrointikorkeuden yläpuolelle ja lasketaan sieltä rauhallisesti punnituskorkeudelle. Muutamassa sekunnissa lukeman pitäis rauhoittua.

Niin ja sitten muistettava, jotta joissakin kuormaajissa kauhankäännön nostaminen aivan yläasentoon kuormaaja ylhäällä ja sitten laskeminen alas tekee sen, jotta kääntö "kanittaa" rajoittimia vasten jolloin punnitus näyttää mitä sattuu. Eli kannattaa katsoa, jotta punnituskorkeudella ei vedä sitä kauhankääntöä tappiin asti kiinni.

Vila, hytraulisilla vakkaajilla.
Jeesus ku meinasin saaha sytänhalavauksen jollonki parikymmentä vuotta taakseppäin ku teki tempun.
Ykskaks pysähty aisojen lasku. Ei auttanu vaikka kuinka paino vipua etteenpäin. Nostin kokkeeksi ylös ja taas alas. Eiku pysähty taas sammaan kohtaan.
No siinä sitte vipua vekslatessa pääsi ölijyt kääntösylinterissä virtaamaan sen verran että aisat puota rojahti kauhanpohojasta mitattuna melekeen metrin. Iso lumikauha aisain päässä. Takarattaat pomppas ilimaan. Tuntu että nyt katkesi koko raktori kahtia.
No ei sentään käyny niin. Oikiastaan ei tullu mitään aineellisia vaurioita. Kuskille sen verran henkisiä että sen jäläkeen kun tajusin mistä homma johtui niin oon pitäny huolen ettei "kanita".

JOKIAHO

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Weijo....vaakasta vielä
Ostin vaakatalon vaakan digi dl 600 näytöllä.Ei oikein meinaa alkaa näyttää järkeviä lukemia.Mihin kohtaan kuormainta laitoit paine anturin?Me laitettiin paineanturi traktorinpuolelle kohtaan josta etukuormaimen pikaliittimet laitetaan.

Kuinka tarkkaan kuormain pitää olla samassa kohdassa jossa paino on kalibroitu?Nyt tuntuu,ettei voi niin tarkasti pysäyttää kuormainta,jotta vaaka antaisi järkeviä lukuja. ???

Hmmm... Periaatteessa ihan sama mihin kohtaan nostosylinterien linjaa se anturi on kytketty etukuormaajan lohkon jälkeen. Oletko laittanut kalibroidessa pienimmäksi näytettäväksi painoeroksi tarpeeksi suuren, mulla on 2 kg ja sillä se kyllä asettuu suht nopeasti varsinkin lämpimillä öljyillä. Yleensä muutamassa sekunnissa.

Sellainen ominaisuus tuossa on, jotta punnittava paino pitää olla tarpeeksi iso, jottei kuormaajan kitkan merkitys kasva liiaksi. Mutta tuollainen 200kg -> väittäisin näyttävän 10kg tarkkuudella.

Ja se mahdollinen vaimennin pitää olla poiskytkettynä, se tekee epävarmuutta mittaukseen.

Työtekniikka punnituksessa: kylmillä öljyillä ensin pari nostoa ylös alas, sitten taaraus, sitten punnitus siten että kuorma nostetaan reilusti kalibrointikorkeuden yläpuolelle ja lasketaan sieltä rauhallisesti punnituskorkeudelle. Muutamassa sekunnissa lukeman pitäis rauhoittua.

Niin ja sitten muistettava, jotta joissakin kuormaajissa kauhankäännön nostaminen aivan yläasentoon kuormaaja ylhäällä ja sitten laskeminen alas tekee sen, jotta kääntö "kanittaa" rajoittimia vasten jolloin punnitus näyttää mitä sattuu. Eli kannattaa katsoa, jotta punnituskorkeudella ei vedä sitä kauhankääntöä tappiin asti kiinni.

-------------------
Tais olla kauhankääntö liian ylhäällä ja pääsi kanittamaan.Myös tyhjänä kalibrointi piti tehdä täsmälleen samassa kohdassa.Nyt pelittää,kiitti vinkeistä :)