oma näkökanta. Isovelkasena miettisin todella tarkkaan. Jäähdyttely vaiheessa liene merkitystä. Vaan syystä, tai toisesta, jos pienmeijereillä alkaisi mennä huonosti, vaihtajien on turha pyrkiä takaisin. portit on syytä pitää kiinni lopullisesti vaikka se tarkoittaisi itsellekkin miinusta. Jos tästä lipsuttaisiin, olen ihan varma, että siitä ei hyvää seuraa. Ittellä ainakin saattaisi veri kiehahtaa.
Onko Valio/osuuskunnat todellakin tehneet päätöksen siitä, että ryhmään ei enää missään tilanteessa pääsisi takaisin? Siis lukeeko se nyt jossain...
Vääjäämättä tulee mieleen tällainen: JOS kaikki pikkumeijerit TODELLAKIN kellahtavat nyt yhdessä yössä, niin Suomessahan on sitten sen jälkeen 15% (vai 10%, en tiedä) sellaista maitoa jota kukaan ei kerää. Kauanko tilanne jatkuisi
Mä luulen, että päivän -> Arla ostaisi kaikki kyseiset tontit ja toimitilat ja sitten sitä vasta olisikin hullu tilanne
Mikä estäisi tämän skenaarion toteutumisen ?? Eikö tämä olisi pahinta kaikesta, siis nykyasetelmaa paljon pahempi tilanne.
Eli kyllä minä
luulen, että paluu onnistuisi... ei tuolla oikeassa bisnesmaailmassa ole varaa tunteiluun, siellä päätökset tehdään rahaan perustuen. Aluksi vähän nikottelua, mutta aika pian jo ilman mitään hälyä.
Syytä on ajatella myös sitä, että näillä "pikkumeijerienkin" tuottajilla on tunteet. Ehkä osittain jopa radikaalimmat kuin Valiolaisilla keskimäärin. Kyllä hekin asioista juttelevat ja pohtivat vaihtoehtoja. En nyt viitsi niistä täällä kirjoitella, mutta vertauksenomaisesti voisin sanoa että "ampiaispesiä ei kannata liikaa potkia"