Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe koraani  (Luettu 1925 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65903
koraani
kuin moni on kuunnellu tuota koranin luentaa yle ykköseltä?                              iteltä mä'nny kyllä tehokkaasti ohi mutta toisaalta olis kait kiva toikin lisä yleissivistykseen.                                            mikä ei lisää tietoa niin se tappaa.

navettapiika

  • Vieras
Vs: koraani
Olen minä sitä korvatulpat päässä kuunnellu, ihan nätisti on ohi mennyt, ei jäänyt korvien väliin mitään.. ;D

mymmy

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 759
Vs: koraani
kuin moni on kuunnellu tuota koranin luentaa yle ykköseltä?                              iteltä mä'nny kyllä tehokkaasti ohi mutta toisaalta olis kait kiva toikin lisä yleissivistykseen.                                            mikä ei lisää tietoa niin se tappaa.
---en ole kuunnellut,mutta lukenut olen sen joskus 30v sitten.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: koraani
Onx koraanissa suurtakaan eroa raamatuun, vrt. vanha testamentti.......skitsoo juttuu kummassakin.....

Jätkä

  • Vieras
Vs: koraani
Onx koraanissa suurtakaan eroa raamatuun, vrt. vanha testamentti.......skitsoo juttuu kummassakin.....

 Mitähän mieltä ollaan parintuhannen vuodenpäästä kun arkeologit  ja muut tiedemiehet lukevat jotain zombi-kirjaa. Eihän sitä tiedä vaikka miten uskomukset muuttuvat  ;)

Tosta koraaniin, kuunelkoon ken jaksaa
http://areena.yle.fi/radio/2594494

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: koraani
Onx koraanissa suurtakaan eroa raamatuun, vrt. vanha testamentti.......skitsoo juttuu kummassakin.....

 Mitähän mieltä ollaan parintuhannen vuodenpäästä kun arkeologit  ja muut tiedemiehet lukevat jotain zombi-kirjaa. Eihän sitä tiedä vaikka miten uskomukset muuttuvat  ;)

Tosta koraaniin, kuunelkoon ken jaksaa
http://areena.yle.fi/radio/2594494

Enpä jaksa ja joka jaksaa niin lukekoon vaikka vanhasta testamentista niitä kuolemansyntejä ja saastaisuussäädöksiä....ihan sama vaikka lestajussit suviseuroissa paasaa tippa linssissä kuinka raamattu on yhä niin tätä päivää....

Voi v***u mitä skeidaa.....

Jätkä

  • Vieras
Vs: koraani
Onx koraanissa suurtakaan eroa raamatuun, vrt. vanha testamentti.......skitsoo juttuu kummassakin.....

 Mitähän mieltä ollaan parintuhannen vuodenpäästä kun arkeologit  ja muut tiedemiehet lukevat jotain zombi-kirjaa. Eihän sitä tiedä vaikka miten uskomukset muuttuvat  ;)

Tosta koraaniin, kuunelkoon ken jaksaa
http://areena.yle.fi/radio/2594494

Enpä jaksa ja joka jaksaa niin lukekoon vaikka vanhasta testamentista niitä kuolemansyntejä ja saastaisuussäädöksiä....ihan sama vaikka lestajussit suviseuroissa paasaa tippa linssissä kuinka raamattu on yhä niin tätä päivää....

Voi v***u mitä skeidaa.....
Tuskinpa skeidaa, vaan sen ajan ihmisille kirjoitettu. Tuskin mitään sen ajan vuohipaimenille pystyisi kirjoittamaan kovin verbaalisesti.
Jos ihmiset kuolivat silloin 20-30 vuotiaana, hallittiin väkivallalla, rosvot ja ryövärit jne.
 Eihän silloin voi muuta kertoa, että kuolet jos teet väärin ja kidutuksen määrä riippuu sit siitä mistä epäillään.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: koraani
Onx koraanissa suurtakaan eroa raamatuun, vrt. vanha testamentti.......skitsoo juttuu kummassakin.....

 Mitähän mieltä ollaan parintuhannen vuodenpäästä kun arkeologit  ja muut tiedemiehet lukevat jotain zombi-kirjaa. Eihän sitä tiedä vaikka miten uskomukset muuttuvat  ;)

Tosta koraaniin, kuunelkoon ken jaksaa
http://areena.yle.fi/radio/2594494

Enpä jaksa ja joka jaksaa niin lukekoon vaikka vanhasta testamentista niitä kuolemansyntejä ja saastaisuussäädöksiä....ihan sama vaikka lestajussit suviseuroissa paasaa tippa linssissä kuinka raamattu on yhä niin tätä päivää....

Voi v***u mitä skeidaa.....
Tuskinpa skeidaa, vaan sen ajan ihmisille kirjoitettu. Tuskin mitään sen ajan vuohipaimenille pystyisi kirjoittamaan kovin verbaalisesti.
Jos ihmiset kuolivat silloin 20-30 vuotiaana, hallittiin väkivallalla, rosvot ja ryövärit jne.
 Eihän silloin voi muuta kertoa, että kuolet jos teet väärin ja kidutuksen määrä riippuu sit siitä mistä epäillään.

Siis noi säädökset olivat paikallaan aikoinaan heimokansoille ja niiden yhteneväisyyden lujittamiseksi. Esmes juutalaisuudessa keskeinen sääntö, veli ei saa tappaa toista, siis juutalainen ei saa tappaa juutalaista.....

Ihan käytännöllisiä määräyksiä joskus yli 2000 vuotta sitten heimokansojen aikana......vrt. vanha testamentti...

Viimeksi muokattu: 28.03.15 - klo:18:41 kirjoittanut Luomujussi

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: koraani
Muutama vuosi sitten ihan huvikseni lueskelin Danten Jumalaista Näytelmää - ei sitäkään kyllä sivu sivulta jaksanut kahlata. Kivoja kuvia ja ihan kiehtova tarina.
Nothing is Something Worth Doing

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: koraani
Ja mä heitin kirjahyllystä roskiin jotain Intialaista elämänfilosofiaa käsittelevia kirjoja......

Kun sivun avasi ja juttu oli niin daijua ett se ei maalaisjuntille sisäistynyt niin peli oli menetetty.....

Jäi kai se valaistuksen ensimmäinenkim taso kokematta....

Viimeksi muokattu: 28.03.15 - klo:18:52 kirjoittanut Luomujussi

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: koraani
Ja mä heitin kirjahyllystä roskiin jotain Intialaista elämänfilosofiaa käsittelevia kirjoja......

Kun sivun avasi ja juttu oli niin daijua ett se ei maalaisjuntille sisäistynyt niin peli oli menetetty.....

Sää oot sisäistämis-asian ammattilainen, ihan hienoa kun nykyään ulkoistetaan kaikki. :)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: koraani
Ja mä heitin kirjahyllystä roskiin jotain Intialaista elämänfilosofiaa käsittelevia kirjoja......

Kun sivun avasi ja juttu oli niin daijua ett se ei maalaisjuntille sisäistynyt niin peli oli menetetty.....

Sää oot sisäistämis-asian ammattilainen, ihan hienoa kun nykyään ulkoistetaan kaikki. :)

Eix noin ole paljon helpompi.........

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: koraani
Ja mä heitin kirjahyllystä roskiin jotain Intialaista elämänfilosofiaa käsittelevia kirjoja......

Kun sivun avasi ja juttu oli niin daijua ett se ei maalaisjuntille sisäistynyt niin peli oli menetetty.....

Sää oot sisäistämis-asian ammattilainen, ihan hienoa kun nykyään ulkoistetaan kaikki. :)

Eix noin ole paljon helpompi.........
On, sitä ei käy kiistäminen.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: koraani
Ja mä heitin kirjahyllystä roskiin jotain Intialaista elämänfilosofiaa käsittelevia kirjoja......

Kun sivun avasi ja juttu oli niin daijua ett se ei maalaisjuntille sisäistynyt niin peli oli menetetty.....

Sää oot sisäistämis-asian ammattilainen, ihan hienoa kun nykyään ulkoistetaan kaikki. :)

Eix noin ole paljon helpompi.........
On, sitä ei käy kiistäminen.

Helpointa voi olla kuunnella ensin mitä mä sanon asiasta....

Viimeksi muokattu: 28.03.15 - klo:19:07 kirjoittanut Luomujussi

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65903
Vs: koraani
aattelin vaan että kuntota kuuntelee nii tajuaa miten paljon on noissa äärihemmoissa niitä kojahtaneuta.  eihän tuolla missän sanota jostain listimisestä mitään.   mistä net sen oikein keksii?                     avartaa ihmeesti ajatusta ja antaa jopa keinoja käsitellä noita virkamiehiä...