Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)  (Luettu 8804 kertaa)

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12171
ja hihnaveto. Piaggiokin on valinnut tuon tekniikan sähköpyöräprojektiinsa.
http://www.fallbrooktech.com/cycling
Ensimmäiset näyttävät olevan ketjuvedolla
http://www.fallbrooktech.com/video/nuvinci%C2%AE-global-movie?language=en

Viimeksi muokattu: 19.03.15 - klo:11:43 kirjoittanut pig24

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5280
Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Huikea juttu, oikeasti. Josko jotain uutta, eka kerran noin sataan vuoteen...

Tuo ketju on silleen fiksu, että sen saa poikki, jolloin pyörän runko saa olla saumaton. Kesällä kävi yksi belgipyöräilijä kyläsillä. Hänellä oli hihnaveto, mutta pitää olla katkopaikka takarungossa, että saa hihnan paikoilleen.

Petri

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)

Tuo ketju on silleen fiksu, että sen saa poikki, jolloin pyörän runko saa olla saumaton. Kesällä kävi yksi belgipyöräilijä kyläsillä. Hänellä oli hihnaveto, mutta pitää olla katkopaikka takarungossa, että saa hihnan paikoilleen.

Petri

Voi olla että juuri päiväunilta herättyäni en vaan tajua mutta miksi rungossa pitää olla katkopaikka että saa hihnan paikalleen? Onhan hihnavetöja ollut autoissa,moottorikelkoissa, moottoripyörissä ja puimureissa enkä ole kuullut että niiden rungossa olisi katkopaikka että hihna saadaan paikalleen. Olisiko kyse siitä että on menty sieltä missä aita on matalin? Selvennähän juuri päiväunilta herännyttä.   ;)
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kyllä minun polkupyöräsä on portaaton vaihteisto,poljetaan kovempaa tai hitaammin riippuen olosuhteista,käytössä jaguaari

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)

Tuo ketju on silleen fiksu, että sen saa poikki, jolloin pyörän runko saa olla saumaton. Kesällä kävi yksi belgipyöräilijä kyläsillä. Hänellä oli hihnaveto, mutta pitää olla katkopaikka takarungossa, että saa hihnan paikoilleen.

Petri

Voi olla että juuri päiväunilta herättyäni en vaan tajua mutta miksi rungossa pitää olla katkopaikka että saa hihnan paikalleen? Onhan hihnavetöja ollut autoissa,moottorikelkoissa, moottoripyörissä ja puimureissa enkä ole kuullut että niiden rungossa olisi katkopaikka että hihna saadaan paikalleen. Olisiko kyse siitä että on menty sieltä missä aita on matalin? Selvennähän juuri päiväunilta herännyttä.   ;)
Näissä mainitsemissasi on kaikissa kiristin, jolla remmi saadaan löysättyä vaihtoa varten.
Nothing is Something Worth Doing

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
laita etupyörään tynämö ja takapyörään sähkömoottori. johto väliin. siinnon valmis portaaton voimansiirto. mitä kovempaa ajat, sitä tiuhempaan tynämö pyörii ja tuottaa virtaa moottorillen, vauhti kiihtyy. kun taas hitastat, virrantuotto pienenee ja vauhti hitastuu.

vastamäessä kannattaa ajaa mutkillen. silloin etupyörä kulkee pisemmästi, kuin virtaa kuluttava takapyörä ja siitä tulee se mäennousukykyyn tarvittava virransäästö, momentti kasvaa. kannattaa välttää liiallista mutkittelua, silloin voi virranmäärä kasvaa liian suureksi ja takapyörä alkaa sutimaan. harjoittelemalla varmaan oppii säätämään sitä mutkittelua.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)

Tuo ketju on silleen fiksu, että sen saa poikki, jolloin pyörän runko saa olla saumaton. Kesällä kävi yksi belgipyöräilijä kyläsillä. Hänellä oli hihnaveto, mutta pitää olla katkopaikka takarungossa, että saa hihnan paikoilleen.

Petri

Voi olla että juuri päiväunilta herättyäni en vaan tajua mutta miksi rungossa pitää olla katkopaikka että saa hihnan paikalleen? Onhan hihnavetöja ollut autoissa,moottorikelkoissa, moottoripyörissä ja puimureissa enkä ole kuullut että niiden rungossa olisi katkopaikka että hihna saadaan paikalleen. Olisiko kyse siitä että on menty sieltä missä aita on matalin? Selvennähän juuri päiväunilta herännyttä.   ;)
Näissä mainitsemissasi on kaikissa kiristin, jolla remmi saadaan löysättyä vaihtoa varten.

Joo muttei katkopaikkaa rungossa.
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5280
Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Voi olla että juuri päiväunilta herättyäni en vaan tajua mutta miksi rungossa pitää olla katkopaikka että saa hihnan paikalleen? Onhan hihnavetöja ollut autoissa,moottorikelkoissa, moottoripyörissä ja puimureissa enkä ole kuullut että niiden rungossa olisi katkopaikka että hihna saadaan paikalleen. Olisiko kyse siitä että on menty sieltä missä aita on matalin? Selvennähän juuri päiväunilta herännyttä.   ;)
Vaihdapa joskus ketju siihen munamankeliin, niin hoksaat kyllä. Taempi ketjupyörä on sen takahaarukan SISÄpuolella, akseli on tiukasti pultattu paikoilleen eli kiinteä.

Petri

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Muistaakseni Tampereella eräs professori ajeli
Omatekemällä hihnavariaattoripyörällä joskus
80 - 90-lukujen vaihteessa. Taisi olla silloin
Liian kallis sarjavalmistukseen.

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Hra Heinämäki muistaa oiken.  Minäkin tapasin proffan pyöräilemässä :)

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
laita etupyörään tynämö ja takapyörään sähkömoottori. johto väliin. siinnon valmis portaaton voimansiirto. mitä kovempaa ajat, sitä tiuhempaan tynämö pyörii ja tuottaa virtaa moottorillen, vauhti kiihtyy. kun taas hitastat, virrantuotto pienenee ja vauhti hitastuu.

vastamäessä kannattaa ajaa mutkillen. silloin etupyörä kulkee pisemmästi, kuin virtaa kuluttava takapyörä ja siitä tulee se mäennousukykyyn tarvittava virransäästö, momentti kasvaa. kannattaa välttää liiallista mutkittelua, silloin voi virranmäärä kasvaa liian suureksi ja takapyörä alkaa sutimaan. harjoittelemalla varmaan oppii säätämään sitä mutkittelua.

 Eikäku sen etusen pitää olla takasta pienempi, että se pyörii nopeammin, niin on mäen nousu keveetä...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
laita etupyörään tynämö ja takapyörään sähkömoottori. johto väliin. siinnon valmis portaaton voimansiirto. mitä kovempaa ajat, sitä tiuhempaan tynämö pyörii ja tuottaa virtaa moottorillen, vauhti kiihtyy. kun taas hitastat, virrantuotto pienenee ja vauhti hitastuu.

vastamäessä kannattaa ajaa mutkillen. silloin etupyörä kulkee pisemmästi, kuin virtaa kuluttava takapyörä ja siitä tulee se mäennousukykyyn tarvittava virransäästö, momentti kasvaa. kannattaa välttää liiallista mutkittelua, silloin voi virranmäärä kasvaa liian suureksi ja takapyörä alkaa sutimaan. harjoittelemalla varmaan oppii säätämään sitä mutkittelua.

 Eikäku sen etusen pitää olla takasta pienempi, että se pyörii nopeammin, niin on mäen nousu keveetä...



voihan se olla hyvinkin keveetä, mutta riittääkö sitten virta.

katoppakun peruspiolokian oppien mukaan, mitä pienempi pyörä, sitä pienempi on sen ympärysmitta ja tuon pienen pyörän kehämitan kulkemalla matkalla se tynämö pyörii hirviän paljon vähemmän kierroksia, kuin sen ison ja silloin voi se virtrantuotto käydä hyvinkin vähäiseksi.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Voi olla että juuri päiväunilta herättyäni en vaan tajua mutta miksi rungossa pitää olla katkopaikka että saa hihnan paikalleen? Onhan hihnavetöja ollut autoissa,moottorikelkoissa, moottoripyörissä ja puimureissa enkä ole kuullut että niiden rungossa olisi katkopaikka että hihna saadaan paikalleen. Olisiko kyse siitä että on menty sieltä missä aita on matalin? Selvennähän juuri päiväunilta herännyttä.   ;)
Vaihdapa joskus ketju siihen munamankeliin, niin hoksaat kyllä. Taempi ketjupyörä on sen takahaarukan SISÄpuolella, akseli on tiukasti pultattu paikoilleen eli kiinteä.

Petri


Kannattaa könytä lähimmän polkupyörän viereen ja virkistää muistia, tai sit ei ole ollut ikinä noin teknisen vempeleen kanssa tekemisissä ;D
pessimisti ei pety!

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
laita etupyörään tynämö ja takapyörään sähkömoottori. johto väliin. siinnon valmis portaaton voimansiirto. mitä kovempaa ajat, sitä tiuhempaan tynämö pyörii ja tuottaa virtaa moottorillen, vauhti kiihtyy. kun taas hitastat, virrantuotto pienenee ja vauhti hitastuu.

vastamäessä kannattaa ajaa mutkillen. silloin etupyörä kulkee pisemmästi, kuin virtaa kuluttava takapyörä ja siitä tulee se mäennousukykyyn tarvittava virransäästö, momentti kasvaa. kannattaa välttää liiallista mutkittelua, silloin voi virranmäärä kasvaa liian suureksi ja takapyörä alkaa sutimaan. harjoittelemalla varmaan oppii säätämään sitä mutkittelua.

 Eikäku sen etusen pitää olla takasta pienempi, että se pyörii nopeammin, niin on mäen nousu keveetä...



voihan se olla hyvinkin keveetä, mutta riittääkö sitten virta.

katoppakun peruspiolokian oppien mukaan, mitä pienempi pyörä, sitä pienempi on sen ympärysmitta ja tuon pienen pyörän kehämitan kulkemalla matkalla se tynämö pyörii hirviän paljon vähemmän kierroksia, kuin sen ison ja silloin voi se virtrantuotto käydä hyvinkin vähäiseksi.

 Niimutta...entäjos laittaa sen dynamon ottamaan enrgiansa ohjaustangon kääntelystä, niin ei tulis kitkaa renkaan kylkeen?
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
laita etupyörään tynämö ja takapyörään sähkömoottori. johto väliin. siinnon valmis portaaton voimansiirto. mitä kovempaa ajat, sitä tiuhempaan tynämö pyörii ja tuottaa virtaa moottorillen, vauhti kiihtyy. kun taas hitastat, virrantuotto pienenee ja vauhti hitastuu.

vastamäessä kannattaa ajaa mutkillen. silloin etupyörä kulkee pisemmästi, kuin virtaa kuluttava takapyörä ja siitä tulee se mäennousukykyyn tarvittava virransäästö, momentti kasvaa. kannattaa välttää liiallista mutkittelua, silloin voi virranmäärä kasvaa liian suureksi ja takapyörä alkaa sutimaan. harjoittelemalla varmaan oppii säätämään sitä mutkittelua.


Paperisota fysiikan Nobel-palkintoa varten laitetaan viipymättä käyntiin.