Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pellon raivaus  (Luettu 11486 kertaa)

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Pellon raivaus
tässähä tunteen ittensä iha kansallissankariksi ku mun ja ennenkaikkee vanhanpatun aikana ollaan luovutettu maata tonteiksi joku 150ha ;D

roadman

  • Vieras
Vs: Pellon raivaus
Moni tiuskii pohjoisen maataloudelle kollegatkin. mutta viekääs oma ajatus astetta pitemmälle että mitäs sitten jos käy näin kuten veeti muut ajattelevat. Mistä se tuotanto korvataan. pistääkö veeti sen kolhoosi navetanpystyyn, luulen että pistämättä jää. ja se raaka-aine joka siten jää saamatta kotimaasta tulee rajojen ulkopuolelta. Jos joku ajattelee että pohjoisen rahat tulevat sitten etelän viljelijöiden käyttöön, sallinen olla tuosta erimieltä tuskin poliittinen johto niin EU,ssä ja kotimaassa tekee niin nykyisen taloudellisen tilanteen vallitessa vaan ne rahat menevät kravatti kaulaisten taskuun.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Pellon raivaus
  Se on oikea asenne, elävän maaseudun merkki kun raivataan peltoa, nostan hattua. Itselläkin ois sopivaa metsää raivaukseen, mutta ikä painaa.

  Mulla metsäksi istutettu pelto työntää jo tukkipuuta :D

Ja puulaji oli mikä? :o
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Pellon raivaus
  Se on oikea asenne, elävän maaseudun merkki kun raivataan peltoa, nostan hattua. Itselläkin ois sopivaa metsää raivaukseen, mutta ikä painaa.

  Mulla metsäksi istutettu pelto työntää jo tukkipuuta :D

Ja puulaji oli mikä? :o

  Koivu, mänty, kuusi. Mänty 4ha on pikkasen oksasta, mutta vuosi sitten harvennuksen jälkeen näyttää kohtuulliselta. Otettiin oksaisemmat pois.  :D  Kuusesta ja koivusta tulee loistavaa metsää. UPM:lle vaneritehtaan raaka-ainetta.  :D

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Pellon raivaus
  Se on oikea asenne, elävän maaseudun merkki kun raivataan peltoa, nostan hattua. Itselläkin ois sopivaa metsää raivaukseen, mutta ikä painaa.

  Mulla metsäksi istutettu pelto työntää jo tukkipuuta :D

Ja puulaji oli mikä? :o

  Koivu, mänty, kuusi. Mänty 4ha on pikkasen oksasta, mutta vuosi sitten harvennuksen jälkeen näyttää kohtuulliselta. Otettiin oksaisemmat pois.  :D  Kuusesta ja koivusta tulee loistavaa metsää. UPM:lle vaneritehtaan raaka-ainetta.  :D

No parempi että keskityt vain siihen puun kasvatukseen. Sinun tasoisilla viljeliöillä Suomalaiset ois nälkävuosina kuolleet nälkään kaikki. ::)
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Pellon raivaus
  Se on oikea asenne, elävän maaseudun merkki kun raivataan peltoa, nostan hattua. Itselläkin ois sopivaa metsää raivaukseen, mutta ikä painaa.

  Mulla metsäksi istutettu pelto työntää jo tukkipuuta :D

Ja puulaji oli mikä? :o

  Koivu, mänty, kuusi. Mänty 4ha on pikkasen oksasta, mutta vuosi sitten harvennuksen jälkeen näyttää kohtuulliselta. Otettiin oksaisemmat pois.  :D  Kuusesta ja koivusta tulee loistavaa metsää. UPM:lle vaneritehtaan raaka-ainetta.  :D

No parempi että keskityt vain siihen puun kasvatukseen. Sinun tasoisilla viljeliöillä Suomalaiset ois nälkävuosina kuolleet nälkään kaikki. ::)

  Sä olet väärässä. Suomessa on vielä hiukkasen teollista toimintaa jolla ylläpidetään kannattamatonta maataloutta. Nähtävästi suomen maataloutta joudutaan supistamaan puoleen rahanpuutteessa. ;)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Pellon raivaus
No en yhtään ihmettele jos mänty kasvaa entisessä pellossa ja siitä tulee muutakin kuin kuitua ja klapia.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Pellon raivaus
 Jos Sepestä tuntuu, että hyvän valinnan olet tehnyt, niin koita nyt edes hiukan tyytyväisempää esittää.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Pellon raivaus
  Se on oikea asenne, elävän maaseudun merkki kun raivataan peltoa, nostan hattua. Itselläkin ois sopivaa metsää raivaukseen, mutta ikä painaa.

  Mulla metsäksi istutettu pelto työntää jo tukkipuuta :D

Ja puulaji oli mikä? :o

 Sepen isukki 20-luvulla sen istutti...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Pellon raivaus
  Se on oikea asenne, elävän maaseudun merkki kun raivataan peltoa, nostan hattua. Itselläkin ois sopivaa metsää raivaukseen, mutta ikä painaa.

  Mulla metsäksi istutettu pelto työntää jo tukkipuuta :D

Ja puulaji oli mikä? :o

 Sepen isukki 20-luvulla sen istutti...

Ja nyt vasta ensharvennus männiköstä?!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Pellon raivaus
Moni tiuskii pohjoisen maataloudelle kollegatkin. mutta viekääs oma ajatus astetta pitemmälle että mitäs sitten jos käy näin kuten veeti muut ajattelevat. Mistä se tuotanto korvataan. pistääkö veeti sen kolhoosi navetanpystyyn, luulen että pistämättä jää. ja se raaka-aine joka siten jää saamatta kotimaasta tulee rajojen ulkopuolelta. Jos joku ajattelee että pohjoisen rahat tulevat sitten etelän viljelijöiden käyttöön, sallinen olla tuosta erimieltä tuskin poliittinen johto niin EU,ssä ja kotimaassa tekee niin nykyisen taloudellisen tilanteen vallitessa vaan ne rahat menevät kravatti kaulaisten taskuun.

Ei  meillä tarvitse tehdä muuta kuin lopettaa ylituotanto ja samat tuet koko maahan.

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Pellon raivaus
Mitä veeti tuottaa liikaa??? Maitoako???
Suomen maidontuotantohan on balanssissa kulutukseen nähden.
Tuontikielto auttaisi ettei sitä 600milj. ltr tarvitsisi viedä mikä tuodaan.
Nurmen takiahan täällä joutuu raivaamaan, viljaa saa Suomesta ostaa niin halvalla ettei sitä kannata viljellä lainkaan.
Onko sitten viljantuotantoa liikaa, etelässä vois myydä ylimääräiset pellot tonteiksi ja lopulle koristepuita???
Sillähän se ylituotanto siellä helpottaisi, tai Veetihän vois laittaa lehmiä sais sitä ikinurmeakin kulutettua siinä samalla.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Pellon raivaus
  Se on oikea asenne, elävän maaseudun merkki kun raivataan peltoa, nostan hattua. Itselläkin ois sopivaa metsää raivaukseen, mutta ikä painaa.

  Mulla metsäksi istutettu pelto työntää jo tukkipuuta :D

Ja puulaji oli mikä? :o

 Sepen isukki 20-luvulla sen istutti...

Ja nyt vasta ensharvennus männiköstä?!
'
 Aika huonosti vit tuil tu ;) :) :D ;D