Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Loppukevennystä Kellfrin kaivurista  (Luettu 23247 kertaa)

Red Bull

  • Vieras
Vs: Loppukevennystä Kellfrin kaivurista
Vois kyllä todeta että fiskarin lapio hakkaa tuon kehfelin ojan kaivuussa mennen tullen ;D:

https://www.youtube.com/watch?v=Y8ZrU7sC28o


Mitäs ojan kaivua se tuollainen mätästys on? 5minuutin tönkimisellä saa lähes yhden kauhallisen verran ruokamultaa kottikärryyn. Kyntöauran vesivakoonkin vesi osais paremmin , sais syvempään ja ainakin virtais jos johonkin päin vierittäis .

Eiköhän tuossa ole kyse harrastuksesta eli ajan ja rahan haaskaamisesta..  ;D

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Loppukevennystä Kellfrin kaivurista
Illan kevennykseksi katolta pudonneen tiukan lumen poistoa seinän varresta Kellfrin kaivurilla.  8)

https://www.youtube.com/watch?v=wAuiTle7huM
Tää on kyllä näitä legendaarisia lapiolla-olisit-jo-tehnyt-sen juttuja, mutta jos siihen on olemassa kone, niin täppäri tekee koneella.  ;D ;D
Nothing is Something Worth Doing

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: Loppukevennystä Kellfrin kaivurista

Ei vissiin akkaa tainnut olla  ::)

Ei oo eikä tule olemaan, hankalampia ajaa kuin Kellfrin kaivuri.  >:(
[/quote]
On se mukavampi aamulla herätä emänän vierestä kuin kelffrin ::)

Metsaman

  • Vieras
Vs: Loppukevennystä Kellfrin kaivurista

[/quote]Tää on kyllä näitä legendaarisia lapiolla-olisit-jo-tehnyt-sen juttuja, mutta jos siihen on olemassa kone, niin täppäri tekee koneella.  ;D ;D
[/quote]


Joo, onhan näitä "lapiolla tekis" puheita mutta harvassa on ne jotka oikeasti rupeais lapiolla kaivamaan noitakin kivikoita joita olen kaivellut...

Metsaman

  • Vieras
Vs: Loppukevennystä Kellfrin kaivurista
  Nostolaitteeseen kiinitettävällä saa pikkuhommat tehtyä. Varmasti parempi kuin joku Kellfri vai mikä se oli. Oon jonkiverran kaivellut, toki tuommosen härpäkkeen hinnalla saa kunnon kaivurin töihin ja jälkeä syntyy. Näihin Kellfrin koneisiin en luota, syliterin varren kromauksetki jo näyttelyssä tihkui ruostepilkkuja.


Nostolaitteeseen tuleva kaivuri ei mulla tule ainakaan kysymykseen, menis traktori uusiksi samalla. Nykyisessä MF 365 ei ole mahdollista järjestää taakse kääntyvää istuinta, tila ei riitä.
Kunnollinen työasento taakse kääntyneenä on kaivurille melkein "pakollinen", jonkin verran puutavarakuormainta käyttäneenä tällä MF;llä polvillaan olo istuimella kuormainta käytettäessä on hankalaa ja raskasta.
Kaivaessa pitäisi olla vielä kokoajan taaksepäin, puita ajaessa saa välillä olla oikein päinkin

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9862
Vs: Loppukevennystä Kellfrin kaivurista
  Nostolaitteeseen kiinitettävällä saa pikkuhommat tehtyä. Varmasti parempi kuin joku Kellfri vai mikä se oli. Oon jonkiverran kaivellut, toki tuommosen härpäkkeen hinnalla saa kunnon kaivurin töihin ja jälkeä syntyy. Näihin Kellfrin koneisiin en luota, syliterin varren kromauksetki jo näyttelyssä tihkui ruostepilkkuja.


Nostolaitteeseen tuleva kaivuri ei mulla tule ainakaan kysymykseen, menis traktori uusiksi samalla. Nykyisessä MF 365 ei ole mahdollista järjestää taakse kääntyvää istuinta, tila ei riitä.
Kunnollinen työasento taakse kääntyneenä on kaivurille melkein "pakollinen", jonkin verran puutavarakuormainta käyttäneenä tällä MF;llä polvillaan olo istuimella kuormainta käytettäessä on hankalaa ja raskasta.
Kaivaessa pitäisi olla vielä kokoajan taaksepäin, puita ajaessa saa välillä olla oikein päinkin

Kaivuri ... kaivaminen ... kyllä huumori aina piristää ;)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Loppukevennystä Kellfrin kaivurista
Lainaus
Tää on kyllä näitä legendaarisia lapiolla-olisit-jo-tehnyt-sen juttuja, mutta jos siihen on olemassa kone, niin täppäri tekee koneella.  ;D ;D


Joo, onhan näitä "lapiolla tekis" puheita mutta harvassa on ne jotka oikeasti rupeais lapiolla kaivamaan noitakin kivikoita joita olen kaivellut...
Ai, mä luulin että toi filmin valkoinen mössö oli lunta?  :o :o
Nothing is Something Worth Doing

Metsaman

  • Vieras
Vs: Loppukevennystä Kellfrin kaivurista

Joo, onhan näitä "lapiolla tekis" puheita mutta harvassa on ne jotka oikeasti rupeais lapiolla kaivamaan noitakin kivikoita joita olen kaivellut...
[/quote]Ai, mä luulin että toi filmin valkoinen mössö oli lunta?  :o :o
[/quote]


No tuossa on kiviä.

https://m.youtube.com/watch?v=RKnm6f4cums

Metsaman

  • Vieras
Vs: Loppukevennystä Kellfrin kaivurista

Nostolaitteeseen tuleva kaivuri ei mulla tule ainakaan kysymykseen, menis traktori uusiksi samalla. Nykyisessä MF 365 ei ole mahdollista järjestää taakse kääntyvää istuinta, tila ei riitä.
Kunnollinen työasento taakse kääntyneenä on kaivurille melkein "pakollinen", jonkin verran puutavarakuormainta käyttäneenä tällä MF;llä polvillaan olo istuimella kuormainta käytettäessä on hankalaa ja raskasta.
Kaivaessa pitäisi olla vielä kokoajan taaksepäin, puita ajaessa saa välillä olla oikein päinkin
[/quote]

Kaivuri ... kaivaminen ... kyllä huumori aina piristää ;)
[/quote]



Kaivulaite, maatilakaivuri....

Köntys

  • Vieras
Vs: Loppukevennystä Kellfrin kaivurista

Täs ois pienviljelijälle tosi telakaivuri  8)

https://www.youtube.com/watch?v=PKYRClJvTjI

Metsaman

  • Vieras
Vs: Loppukevennystä Kellfrin kaivurista
Mukava peli, jos merkki alkais K kirjaimella niin vois hankkia.... :P

talkkari

  • Vieras
Vs: Loppukevennystä Kellfrin kaivurista

Täs ois pienviljelijälle tosi telakaivuri  8)

https://www.youtube.com/watch?v=PKYRClJvTjI

Mainio laite jollekin kunnalliselle "liike"laitokselle.  ;D

Köntys

  • Vieras
Vs: Loppukevennystä Kellfrin kaivurista
Mukava peli, jos merkki alkais K kirjaimella niin vois hankkia.... :P

Sehän alkaa  ;)

talkkari

  • Vieras
Vs: Loppukevennystä Kellfrin kaivurista

Ei vissiin akkaa tainnut olla  ::)

Ei oo eikä tule olemaan, hankalampia ajaa kuin Kellfrin kaivuri.  >:(
On se mukavampi aamulla herätä emänän vierestä kuin kelffrin ::)
[/quote]

Kyllä se tosiasiassa joskus harvoin harmittaa että tuli opetettua ittensä aikanaan *****nmavulle. Mutta näillä mennään, lieveilmiöistä välittämättä.

Metsaman

  • Vieras
Vs: Loppukevennystä Kellfrin kaivurista

On se mukavampi aamulla herätä emänän vierestä kuin kelffrin ::)
[/quote]


Riippuu vähän emännästä.... Kellfrin vierestä ei voi herätä kun sitä ei sovi tuomaan makkariin ja ulkona vielä kylmä nukkua...  :o