Vähän aikaa kesti meikäläisen etukuormaimen korjausprojekti, mutta nyt kauha pysyy asennossaan. Vähän teetti työtä ja osaavammillakin kuin meikäläinen oli vähän noitten oireiden kanssa sulattelemista, mutta vika oli kuormaimen päälohkossa (siis siinä johon ne vaijerit menee). Kauhan käännön puoli vuoti, ilmeni kun otettiin lohkon paluuletku irti kauhan ollessa ilmassa. Todennäköisesti nurinkurinen tilanne vuodon suuruuden suhteen johtui siitä, että karan tunnelin jokin kannas olisi haljennut vinoittain (meikäläisen päätelmä, ei todistettu), koska karassa ei silmämääräisesti näkynyt mitään vauriota eli kun painetta oli vähän halkeama oli auki ja kauhan kärki laskeutui, mutta kun paine kasvoi, niin halkeama painui tiiviimmin kiinni, jolloin vuoto pieneni, muttei ihan kokonaan loppunut.
Kuulin tän tapauksen tiimoilta taas sen kuuluisan lauseen huoltomiesten taholta, ettei ole koskaan tällaista käynyt. Mukava olla aina tällainen erikoistapaus...
Mutta onneksi kuormain toimii nyt niin kuin sen pitääkin.