Tämä on tällä hetkellä hintaero valiolaiseen ,savolaisen meijerin hyväksi.Kyllä kaupan merkit kannattaa ,ja omat ,vaikka muuta väitetään. On varmaa että tuottajia siirtyy .Millä keinoilla
pidetään neuvotteluvoima kauppaa vastaan?
Kaupanmerkeillä kauppaa vastaan? Hetken hurmio on turmion tie.Mikä on kaupanmerkkien ideologia,haloo?
Hyvää tässä on se,että maito on Suomesta ja kaupalla on varaa maksaa,JOS se haluaa.
Kannattaa tietää muutama tosiasia?
http://www.hs.fi/talous/a1424437042926Ja jutusta muutama lainaus?
"Jo yli viidesosa suomalaisten päivittäistavaraostoksista on kaupan omia merkkejä. Niiden
osuus ostosten arvosta nousi 22,5 prosenttiin viime vuonna, selviää Nielsen Homescan -kuluttajatutkimuksesta."
"Suuressa osassa EU-maita kaupan omien merkkien osuus päivittäistavaraostoksista on suurempi kuin Suomessa. Esimerkiksi
Saksassa osuus on vajaa kolmannes, Britanniassa ja Espanjassa jopa 41 prosenttia.""Meidänkin pitää kunnioittaa myös niitä asiakkaita, jotka katsovat lähinnä hintaa", perustelee K-Menun kehittämistä Mika Rautiainen, joka v
vastaa Ruokakeskon markkinoinnista."
"Voisi uskoa, että ne tulevat vielä kasvamaan", Luoto ennustaa. "Tärkein syy omien merkkien suosioon on se, että tuotteet ovat edullisia mutta silti hyvälaatuisia.""
Mutta että? Kannattaa muistaa että aina kun tehdään tutkimusta niin osa vastaa niin kuin oletetaan vastaavan että vastaus on "hyvä". Että kotimaista ja laatua ja ja jne. Mutta sitten se mitä tapahtuu hyllyjen välissä kun ostopäätös tehdään on aina pikkaisen eri asia kuin kyselyt. Mutta veikkaisinpa että myös maitotuotteissa kaupan merkkien osuus ja merkitys tulee kasvamaan. Kannattaako olla mukana niitä pakkaammassa eli ei on sitten toinen juttu. Mutta jos markkinaosuus ennuste on pidemmällä aikavälillä luokkaa 30-45% myynnin arvosta niin? Saa siinä tuotekehitetyillä lisäarvotuotteilla oikeasti tehdä työtä jos tiliä meinaa tehdä?