Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peugeot 508:n tarina...  (Luettu 12883 kertaa)

andypoge

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 534
Vs: Peugeot 508:n tarina...
Jo ammoisessa 405:ssä oli tehty maahantuojalla (?) vastaavaan kohtaan Suomi-patentti (?), ainakin 1.6-bensakoneessa näin:
Vaihdelaatikolta peruutusvalon syöttöjohdin oli haaroitettu, ja siihen oli kytketty pieni lämmitysvastus, joka oli asennettu huohotinletkun alapäähän.
Tästä huolimatta kerran ampui öljyt pihalle. Sen jälkeen pistin nippusiteellä eristehuovan palasen huohotinputken etupuolelle. Siihen loppui oksentelut.

SKM

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2041
  • Sir Loimaa, savinenseudun (r)kunkku
Vs: BMW leipoo
Kun Baijerinah leipoo, siinä ei paljon voita tarvita.. ;D ;D

Mun tuli Hankmo mieleen... ;D

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=320392

Pistetääs uutta ketjua kun en haulla löytänyt/ole ikinä kuullut vastaavaa.

Kaverilla 2006 vuoden 530dA sedani, ajettu noin 245tkm. Toiminut moitteetta ja vei auton öljynvaihtoon. Öljynvaihdon jälkeen alkoi kova savutus, vaaleaa savua, joka tuli ihan kabiiniin sisään.
Mittaristo alkoi herjata öljymäärää -> uudelleen pajalle. Siellä todettiin että konehuone ilmeisesti öljyssä josta savutus johtuu. Öljyä 8 litraa koneeseen ja samat oireet jatkui.
Auto ilmesesti vietiin Schmiedmannille ja diagnoosi oli, että pari pyttyä leiponut kiinni ja korjausarvio useempi tuhat.
 
(varmistan vielä faktat ja pajat, öljynvaihtoa ei siis schmiedmannilla tehty, vaan jossain muualla)

en ikinä ole kuullut että auto, varsinkaan kohtuu uusi dieseli olisi leiponut kiinni.

no, kuitenkin...

Olen itse sitä mieltä, että yhtäkkiä ei tollaista vauriota tule ilman muuttujaa. Auto kuitenkin toimi normaalisti öljynvaihtoon asti ja sen jälkeen alkoi ongelmat.

Onko kellään ideoita mikä on voinut moisen aiheuttaa?

E: imusarjan läpät poistettu aikaa sitten.

Vuokrapienviljelijän unelma Loimaalla: 70-lukulaiset veljekset Simulta ja Hankmo sekä isovaari Faari vm. 1976

Monen eri nimimerkin sujuva käyttö takaa samanmielisten kokoontumisajon.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Peugeot 508:n tarina...
Jo ammoisessa 405:ssä oli tehty maahantuojalla (?) vastaavaan kohtaan Suomi-patentti (?), ainakin 1.6-bensakoneessa näin:
Vaihdelaatikolta peruutusvalon syöttöjohdin oli haaroitettu, ja siihen oli kytketty pieni lämmitysvastus, joka oli asennettu huohotinletkun alapäähän.
Tästä huolimatta kerran ampui öljyt pihalle. Sen jälkeen pistin nippusiteellä eristehuovan palasen huohotinputken etupuolelle. Siihen loppui oksentelut.
Huohotinputket on vällyjen alla ja vastuksen kanssa on olleet PSA.n kulkuneuvot kohta kakskyt vuotta. Outoa että nyt olisvat
 ottaneet toimivan systeemin pois.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Peugeot 508:n tarina...
Jo ammoisessa 405:ssä oli tehty maahantuojalla (?) vastaavaan kohtaan Suomi-patentti (?), ainakin 1.6-bensakoneessa näin:
Vaihdelaatikolta peruutusvalon syöttöjohdin oli haaroitettu, ja siihen oli kytketty pieni lämmitysvastus, joka oli asennettu huohotinletkun alapäähän.
Tästä huolimatta kerran ampui öljyt pihalle. Sen jälkeen pistin nippusiteellä eristehuovan palasen huohotinputken etupuolelle. Siihen loppui oksentelut.

Onpa kummaa että ovat tämän konstin unohtaneet, johan se oli mullakin joskus 20v sitten silloisessa pösössä, telttapatjan pala roikkumaan huohottimen eteen, esti viiman vaikutuksen jolloin moottorin lämpö piti sen ihan hyvin sulana.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Peugeot 508:n tarina...
 Parikymmentä vuotta sitten pikku Pösössä kerran hyyty huohotin, mutta oti vähemmäksi  sieltä sisältä ne täytteitä, sen jälkeen ei ongelmaa  90 luvun dieseleissä ainakin näyttäs olevan tehtaan jäliltä sähkövastukset.