Isä osti 90-luvun vaihteessa 100 ja 140 kipan konkurssiin menevästä T-maataloudesta ja on olleet kyllä parhaat kärryt tässä talossa.
Pienemmän vilja sekä matalammat laidat kuin uudet, olleet jemmassa käytännössä koko ajan kun rehulaidat olleet päällä aina. 140 oli käytännössä lähes aina noilla matalilla laidoilla, ne isommat laidat oli saakelin raskaat, huomattavasti isommat kuin tuossa satasessa. 160 olisi ollut kolmiosaisilla sivulaidoilla eli keveämmät käsitellä. Kerran tuo kärry kaatui kipatessa pehmeällä alustalla, iso kivikuorma päällä ja alkoi painumaan. Renkaat pysyi käytännössä maassa, runko nitkahti telin takaa kun ei ollut kunnolla tuettu/hitsattu.
Tuolla isommalla ajettiin lähes kaikki ajot mitä voi kuvitella, kivet, kannot, maansiirrot ym. Tuhansia ja tuhansia kuormia, laidat oli käytetyn näköiset mutta ihan ok. kunnossa, lava vähän notkollaan mutta teli kunnossa. Rajumpaan käyttöön ehdottomasti puulaitainen kärry, jos näitä palapeli kärryjä aikoo! Toki pitää säilyttää sisällä, mutta niinhän muitakin koneita... Plussaa vielä ettei tielläkään kolise tyhjänä.
Tuo isompi kipa vaihtui 2006 170 tuhtiin, ja se on jo vaihdettu toiseen... Kipan myynti vähän harmittaa, oli kunnon rymykärry.
Pelkkään viljanajoon on parempiakin kärryjä olemassa, mutta kyllä nuo puulaidat ilman pokkauksia siinäkin hommassa ok. ovat.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)