Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Oliko tehdasvierailu pettymys?  (Luettu 10126 kertaa)

Henkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 252
Vs: Oliko tehdasvierailu pettymys?
Niin noh nykyään kaikki maksaa. Ennen varmasti kuulu traktorin hintaan tehdasreissu. Ukko ollu joskus 70-luvulla natikan tehtaalla englannissa ja ilmanen reissu oli ollut.

Ennen näyttelyissä lakkeja tyrkytettiin ilmaseks nykyään niistäkin tarttee maksaa.

Koneiden hinnat vaan on noussu et luulis,et ostaa 100t€ traktorin niin sais jo tehdasmatkan kaupanpäälle ja oheistavaraa pari kassillista.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Oliko tehdasvierailu pettymys?
Koneiden hinnat vaan on noussu et luulis,et ostaa 100t€ traktorin niin sais jo tehdasmatkan kaupanpäälle ja oheistavaraa pari kassillista.

Voi se kyllä johtua tuostakin, että oon ostanu liika halpoja traktoreita, enkä siksi ole päässyt tehtaalle. ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

rollo tomasi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 131
Säästöpankki..
 Kävin kans viime vuonna JD:n tentaalla Mannheimis ja pororaktorin onnellisena omistajana annoin pikku silmieni havaita monta uutta ihmeellistä asiaa. .
 Tehtaan työilmapiiri erittäin tulehtunut, työjohdon ja työntekijöiden välisiä sanaharkkoja monta kierroksen aikana. Ryhmäurakka palkkaus systeemi ja urakoiden etenemistahti ilmoitustaulut vilkkui tehtaan katossa kuin virtuaaliruoskat..
 Työväki mulkoili meitä vierailijoita kuin atrian vetistä käristettä.
 Turha puhua et valtran tehtailla on lentäny isäntien niskaan muttereita joskus, vastaava ilmapiiri löytyy Saksan ihmemaasta nykyään.
 Lopuksi vielä kokoonpanolinjasta JD:llä, jos sellaisesta nyt voi puhua edes. Muodoltaan tuo linja muistutti entistä säästöpankin merkkiä, siltanostureilla roikoteltiin välillä pororaktorin eriasteisia torsoja linjan yli. Aivan uskomatonta meininkiä. Valtran suoraan pelkistettyyn kokoonpanolinjaan ero on 20 vuotta, vähintään.
 Kaiken tämän vuodatuksen jälkeen..... Kuitenkin luotan JD:n laatuun. Mut älköön kukaan tulko kertoilemaan et saksalainen laatu olis jotain erikoista, ylimaallista, tuhatvuotista, aikaansa edellä. Pyh!   

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Oliko tehdasvierailu pettymys?

Koneiden hinnat vaan on noussu et luulis,et ostaa 100t€ traktorin niin sais jo tehdasmatkan kaupanpäälle ja oheistavaraa pari kassillista.

***Oheistavaraa on kyllä tullut kassitolkulla. Jollen ihan väärin muista, niin kytkykauppa/verottaja kiemuroista johtuen nuo tehdasmatkat on yksinkertaisempaa laittaa nykyään maksullisiksi. Sen matkan hinnan voi sitten tingata itse tuotteesta.

huhu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Oliko tehdasvierailu pettymys?
Näkyikö muuten Manheimin tehtaalla käytettävän lekaa,sekin on tullut nähtyä eräässä toisessa tehtaassa.Samassa tehtaassa oli agrologiopiskelija viimeistä päivää töissä esittelijänä ja kertoi kommelluksista joita oli tapahtunut,luotto meni aiankin sen tehtaan tuotteisiin, joskin sitä oli aika vähän ennestäänkin.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Oliko tehdasvierailu pettymys?
Meillä oli siä aiva kivaa.Omasta mielestä hintaan nähden hyvä reissu.
Mikäs siä niin pettymystä aiheutti?

Ai siitä piti oikeen maksaakki... > siis pakko olla tyytyväinen, ku on maksanu.
Täällä meilläpäin ei ilmaiseksi saa juurimitään.
Aikoinaan taidettiin maksaa vähä bensarahaa KJLn kadettiin,silti kyytit oli vain kadetin ;D ;D ;D ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Oliko tehdasvierailu pettymys?
bensarahaa KJLn kadettiin,silti kyytit oli vain kadetin ;D ;D ;D ;D
[/quote]

KJL ei olekaan homo.
Kui mää ain olen paras?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Oliko tehdasvierailu pettymys?
Meillä oli siä aiva kivaa.Omasta mielestä hintaan nähden hyvä reissu.
Mikäs siä niin pettymystä aiheutti?

Ai siitä piti oikeen maksaakki... > siis pakko olla tyytyväinen, ku on maksanu.
Täällä meilläpäin ei ilmaiseksi saa juurimitään.
Aikoinaan taidettiin maksaa vähä bensarahaa KJLn kadettiin,silti kyytit oli vain kadetin ;D ;D ;D ;D
Tais silti olla parempi vaihtoehto kuin käveleminen. Ooppelilla ajellaan edelleen (2xVeccura).
tethering holes to their concave windings

merjukka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Vs: Säästöpankki..
Kävin kans viime vuonna JD:n tentaalla Mannheimis ja pororaktorin onnellisena omistajana annoin pikku silmieni havaita monta uutta ihmeellistä asiaa. .
 Tehtaan työilmapiiri erittäin tulehtunut, työjohdon ja työntekijöiden välisiä sanaharkkoja monta kierroksen aikana. Ryhmäurakka palkkaus systeemi ja urakoiden etenemistahti ilmoitustaulut vilkkui tehtaan katossa kuin virtuaaliruoskat..
 Työväki mulkoili meitä vierailijoita kuin atrian vetistä käristettä.
 Turha puhua et valtran tehtailla on lentäny isäntien niskaan muttereita joskus, vastaava ilmapiiri löytyy Saksan ihmemaasta nykyään.
 Lopuksi vielä kokoonpanolinjasta JD:llä, jos sellaisesta nyt voi puhua edes. Muodoltaan tuo linja muistutti entistä säästöpankin merkkiä, siltanostureilla roikoteltiin välillä pororaktorin eriasteisia torsoja linjan yli. Aivan uskomatonta meininkiä. Valtran suoraan pelkistettyyn kokoonpanolinjaan ero on 20 vuotta, vähintään.
 Kaiken tämän vuodatuksen jälkeen..... Kuitenkin luotan JD:n laatuun. Mut älköön kukaan tulko kertoilemaan et saksalainen laatu olis jotain erikoista, ylimaallista, tuhatvuotista, aikaansa edellä. Pyh!   
Millähän tehtaalla olet käynyt ???
Linja on C:n muotoinen (tosin terävillä nurkilla) eikä siellä tosiaan torsoja roikotella linjojen yllä. Tainnut se saksalainen ohrapietelö tehnyt tehtävänsä. Ohjaamoo tosin vähän "roikotettiin" kun laskettiin paikalleen. 

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Oliko tehdasvierailu pettymys?
Teroboy louskuttaa taas leukojaan ilman mitään oikeata tietoa. Fendin varion avainkomponentit ovat (ja lie aina olleet) vaihdettavissa traktoria katkaisematta ja sama ominaisuus on myös sovellettu Valtran uusiin laatikoihin.
Sinänsä hauskaa että Varion komponentteja harvemmin tarviaa vaihtaa, mut ompaha sekin asia ajateltu vähä pidemmälle.

Niin tohon jontikan katkaisuhun tarvittais kyllä pilliä tai ainakin rälläkkää,eikä hyttiäkään tarvii poistaa jos sen laatikon sieltä irrottaa. ;D ;D ;D


rollo tomasi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 131
Vs: nipistys..
Millähän tehtaalla olet käynyt ???
Linja on C:n muotoinen (tosin terävillä nurkilla) eikä siellä tosiaan torsoja roikotella linjojen yllä. Tainnut se saksalainen ohrapietelö tehnyt tehtävänsä. Ohjaamoo tosin vähän "roikotettiin" kun laskettiin paikalleen. 
 Joo hölmistyny olin minäkin mut selvinpäin.. Nipistys käsivarteen varmisti tilanteen, en nukkunu. Pysyn sata prosenttisesti alkuperäises lausunnosnani..=)
 Kyl mä ny sentään porotraktorin torson tunnistan kun se linjan yläpuolella roikkuu...
 Olen havaitsevinani et käytät jd- sankaisia aurinkolaseja...=)
 Huomasitko et hytit tehtiin samoin kuin valtran hytit eri paikkakunnalla. Ja kuljetus rekoilla tehtaalle. Erona vain et Suomes hytit siirretään umpikopissa kun taas Saksas avolaveteilla maatiepölys..
 Ehkä muistikuviemme erilaisuus johtuu juuri siitä linjan yläpuolella roikkuvasta JD torsosta, ehkä et tosiaan huomannu sitä ja koppasit pääs siihen.. =) Paa pipo päähän ens kerralla niin säilyy muistikuvat kirkkaampina..=)