Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Case 5130 osto opas  (Luettu 7913 kertaa)

JackSparrow

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 343
Case 5130 osto opas
Olis ulkomailla tarjolla halvalla, n 5000h ajettu. Vm 92 eli vanha kui mikä mutta nämä vissin erittäin kestävia rattoreita  ???

Mulla olis Kaveri suhtt lähellä joka pääsis sitä katsomaan. On jonkun verran ollut traktoreiden kanssa tekemisissä mutta ei kuitenkaan ihan ammattimiäs. Mitä kannattaa tarkistaa näissä? tässä ei ole ek:ta
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Case 5130 osto opas
Olis ulkomailla tarjolla halvalla, n 5000h ajettu. Vm 92 eli vanha kui mikä mutta nämä vissin erittäin kestävia rattoreita  ???

Mulla olis Kaveri suhtt lähellä joka pääsis sitä katsomaan. On jonkun verran ollut traktoreiden kanssa tekemisissä mutta ei kuitenkaan ihan ammattimiäs. Mitä kannattaa tarkistaa näissä? tässä ei ole ek:ta
Kestäviä ovat juu. Oon mäkin tuommoisella muutaman vuoden ajellu, mutta eipä tuu mieleen mitään konkreettista. Jaa niin tuonikäisessä ei liene vapaa-asentoa suunnanvaihtajassa...
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Case 5130 osto opas
Olis ulkomailla tarjolla halvalla, n 5000h ajettu. Vm 92 eli vanha kui mikä mutta nämä vissin erittäin kestävia rattoreita  ???

Mulla olis Kaveri suhtt lähellä joka pääsis sitä katsomaan. On jonkun verran ollut traktoreiden kanssa tekemisissä mutta ei kuitenkaan ihan ammattimiäs. Mitä kannattaa tarkistaa näissä? tässä ei ole ek:ta
Kestäviä ovat juu. Oon mäkin tuommoisella muutaman vuoden ajellu, mutta eipä tuu mieleen mitään konkreettista. Jaa niin tuonikäisessä ei liene vapaa-asentoa suunnanvaihtajassa...

Onhan siinä ollu vaiks mitä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Case 5130 osto opas
Olis ulkomailla tarjolla halvalla, n 5000h ajettu. Vm 92 eli vanha kui mikä mutta nämä vissin erittäin kestävia rattoreita  ???

Mulla olis Kaveri suhtt lähellä joka pääsis sitä katsomaan. On jonkun verran ollut traktoreiden kanssa tekemisissä mutta ei kuitenkaan ihan ammattimiäs. Mitä kannattaa tarkistaa näissä? tässä ei ole ek:ta
Kestäviä ovat juu. Oon mäkin tuommoisella muutaman vuoden ajellu, mutta eipä tuu mieleen mitään konkreettista. Jaa niin tuonikäisessä ei liene vapaa-asentoa suunnanvaihtajassa...

Onhan siinä ollu vaiks mitä.
On toki, mut ei montaakaan semmoista, jonka voisi ostoa suunnitellessa todeta/ennakoida. Vanha on aina vanha. Jos 11500 tuntia ajetusta menee laturi, se on mahdollista? Tai penkki on paskana yhdeksän tuhannen tunnin kohdalla. Yx pikavaihde tuosta meidän koneesta puuttuu välistä, mutta ei sekään oireillut mitenkään ennen hajoamista.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Case 5130 osto opas
Olis ulkomailla tarjolla halvalla, n 5000h ajettu. Vm 92 eli vanha kui mikä mutta nämä vissin erittäin kestävia rattoreita  ???

Mulla olis Kaveri suhtt lähellä joka pääsis sitä katsomaan. On jonkun verran ollut traktoreiden kanssa tekemisissä mutta ei kuitenkaan ihan ammattimiäs. Mitä kannattaa tarkistaa näissä? tässä ei ole ek:ta
Kestäviä ovat juu. Oon mäkin tuommoisella muutaman vuoden ajellu, mutta eipä tuu mieleen mitään konkreettista. Jaa niin tuonikäisessä ei liene vapaa-asentoa suunnanvaihtajassa...

Onhan siinä ollu vaiks mitä.
On toki, mut ei montaakaan semmoista, jonka voisi ostoa suunnitellessa todeta/ennakoida. Vanha on aina vanha. Jos 11500 tuntia ajetusta menee laturi, se on mahdollista? Tai penkki on paskana yhdeksän tuhannen tunnin kohdalla. Yx pikavaihde tuosta meidän koneesta puuttuu välistä, mutta ei sekään oireillut mitenkään ennen hajoamista.

MIkäs se etuakseli-systeemi oli?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Case 5130 osto opas
Noin vanha on ilman vapaa asentoa niin kuin Maraani kirjoitti. Etuakseli on Carraro, siitä löytyy nipat. Ja jos kone on ollut ilman kuormaajaa niin akseli pitäis olla ok.

Käsijarrua kanattaa kokeilla kunnolla, se taitaa olla aika kallis remppa.

Konepellin lukitussylinterit on luultavasti loppu jo, ne maksaa ~30 euroa/kpl. :) Muuten ei kun kovaa ajoa.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Case 5130 osto opas
Olis ulkomailla tarjolla halvalla, n 5000h ajettu. Vm 92 eli vanha kui mikä mutta nämä vissin erittäin kestävia rattoreita  ???

Mulla olis Kaveri suhtt lähellä joka pääsis sitä katsomaan. On jonkun verran ollut traktoreiden kanssa tekemisissä mutta ei kuitenkaan ihan ammattimiäs. Mitä kannattaa tarkistaa näissä? tässä ei ole ek:ta
Kestäviä ovat juu. Oon mäkin tuommoisella muutaman vuoden ajellu, mutta eipä tuu mieleen mitään konkreettista. Jaa niin tuonikäisessä ei liene vapaa-asentoa suunnanvaihtajassa...

Onhan siinä ollu vaiks mitä.
On toki, mut ei montaakaan semmoista, jonka voisi ostoa suunnitellessa todeta/ennakoida. Vanha on aina vanha. Jos 11500 tuntia ajetusta menee laturi, se on mahdollista? Tai penkki on paskana yhdeksän tuhannen tunnin kohdalla. Yx pikavaihde tuosta meidän koneesta puuttuu välistä, mutta ei sekään oireillut mitenkään ennen hajoamista.

MIkäs se etuakseli-systeemi oli?
Lakkas nelivetovoima välittymästä etuakselille, rutinaa vaan piti. Etutasauspyörästöstä oli jotain halki. Kalliiksihan se remontti tuli, kun laitettiin muutkin kuluneet paikat kuntoon samalla. Vajaat ykstoistatuhatta oli silloin mittarissa.

Sen lisäksi tohon on laitettu istuin, lämmityslaitteen puhaltimen katkaisija, valorele, nostolaitteen monitoimikatkaisija, laturi, hihnan kiristin, polttoaineletkut, ovien ja konepeiton lukituksen kaasujouset, polttoaineen siirtopumppu, nostotanko, sivurajoittimet. Tällä hetkellä rikki on pikavaihde ja mittariston lämpömittari, asensin toisen mittarin suuntaa antamaan. Ajojarrut on heikot, käsijarru ok (hajoo helposti jos jää päälle)

Viimeksi muokattu: 02.02.15 - klo:08:10 kirjoittanut maraani

Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

JackSparrow

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 343
Vs: Case 5130 osto opas
Kiitos neuvoista.

Nyt en olekaan niin varma että se vm olis -92 kun tässä nyt jo kokonaan lasinen ovi. Että olisko sittenkin -93 vaikka myyjän papereissa luki -92.

Onkohan siinä suunnanvaihtajassa jotain (vapaa asento mallissa) joka pitäs huomioida?
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Case 5130 osto opas
Kiitos neuvoista.

Nyt en olekaan niin varma että se vm olis -92 kun tässä nyt jo kokonaan lasinen ovi. Että olisko sittenkin -93 vaikka myyjän papereissa luki -92.

Onkohan siinä suunnanvaihtajassa jotain (vapaa asento mallissa) joka pitäs huomioida?
Ei mun mielestä oo mitään ihmeellistä. Ja oon lukenu tarinan, miten joku on itse tehnyt tuollaiseen sen vapaa-asennon. Romikselta vipu ja vähän kytkentöjä, ei edes mitään rakettitiedettä.

Itse oon tykänny (meillä siis vm. 1995), mutta kuten niin monta kertaa todettu johtunee siitä "kun ei parammasta tiedä". Lehmäpaikan ykköskoneena kun on ja ikääkin sille jo kertynyt, niin luotettavuus alkaa jossain kohtaa varmaan huolestuttaa. Juur viikonloppuna yks tuttu kehui, että turbotttamalla tuosta tulee ihan eri kone ja mylly kestää sen kyllä. Itsellä on vielä tekemättä.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Case 5130 osto opas
Yx pikavaihde tuosta meidän koneesta puuttuu välistä, mutta ei sekään oireillut mitenkään ennen hajoamista.
Mää vaihdoin omaani sen kolmosen paineanturin ja jo vain löyty puuttunu pykälä. Sikakallis oli anturi, jotain yli 300€, mutta nätti vaihtaa itekki.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Case 5130 osto opas
Ja ite asiaan edellisten lisäksi tarkastaa niiden pikavaihteiden toiminta. Vaihteistolle on häiriövalo kojetaulusa, sytyttää sen aina ku jotain tapahtuu. Jos valo sammuu ja liike jatkuu kytkimellä kuittaamalla ei oo iso vika. Joku noista paineantureista renaa.
Maxxumiin tottumaton säikähtää usein pikavaihteiden kolahtavaa toimintaa mutta se kuuluu asiaan. Sillon ku omaani ostattelin sano yks huoltoukko että sitte ku kolinat lakkaa kuulumasta nii kannattaa vasta huolestua :D

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Case 5130 osto opas
Turbo aikoinaan laitettiin, mutta en mitään mahdottomia huomannu tehontuotossa. Käsijarrun piippari kannattaa pitää kunnossa (tarvikkeena muutaman euron) niin säästyy ennen aikaiselta hintavalta remontilta.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Case 5130 osto opas
Yx pikavaihde tuosta meidän koneesta puuttuu välistä, mutta ei sekään oireillut mitenkään ennen hajoamista.
Mää vaihdoin omaani sen kolmosen paineanturin ja jo vain löyty puuttunu pykälä. Sikakallis oli anturi, jotain yli 300€, mutta nätti vaihtaa itekki.
Niin määkin vaihdoin, on varmaan kyl helpoin niistä neljästä vaihdettavaksi. Vaan eipä auttanut. Ihmeellistä on, että se kolmonenkin löytyy, kun härveli lämpiää kunnolla (=ei liikaa ) esim. äestäessä ja kyntäessä. En oo sitä silti käyttäny pidempään, kun jos vaikka pakka luistaa. Mutta onhan se mukava, kun ei tarvi silloin kytkimellä käyttää pikavaihteita.

Ja ite asiaan edellisten lisäksi tarkastaa niiden pikavaihteiden toiminta. Vaihteistolle on häiriövalo kojetaulusa, sytyttää sen aina ku jotain tapahtuu. Jos valo sammuu ja liike jatkuu kytkimellä kuittaamalla ei oo iso vika. Joku noista paineantureista renaa.
Maxxumiin tottumaton säikähtää usein pikavaihteiden kolahtavaa toimintaa mutta se kuuluu asiaan. Sillon ku omaani ostattelin sano yks huoltoukko että sitte ku kolinat lakkaa kuulumasta nii kannattaa vasta huolestua :D
Koilahtaa kyl aika messevästi! Toinen mikä on, niin jos ei tiedä, niin se perä kyl vonkuu normaalistikin aika paljon. Tai niin mulle on uskoteltu. Ei ihan mielellään ajele takaluukku raollaan/auki ei se tietysti muutenkaan tarpeelista ole.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Case 5130 osto opas
Turbo aikoinaan laitettiin, mutta en mitään mahdottomia huomannu tehontuotossa. Käsijarrun piippari kannattaa pitää kunnossa (tarvikkeena muutaman euron) niin säästyy ennen aikaiselta hintavalta remontilta.
Kyllä mulla vaikutti turbo ihan reippaasti. Ainoo että polttoaineenkulutukseen ei juuri vaikuttanu.. Tehosta tietty tiedä kun ei oo penkitetty mutta näppituntumalla paljo mukavampi ajella. Yläkierroksilla tapahtuu muutaki ku murinaa.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Case 5130 osto opas
Koilahtaa kyl aika messevästi! Toinen mikä on, niin jos ei tiedä, niin se perä kyl vonkuu normaalistikin aika paljon. Tai niin mulle on uskoteltu. Ei ihan mielellään ajele takaluukku raollaan/auki ei se tietysti muutenkaan tarpeelista ole.
Vonkuu joo aika rajusti. Melkeen tulee jo mieleen vanhat valmetit. Noissa vanhemmissa 5130:ssä on muistaakseni heikompi perä (oliko -94 ja vanhemmat) tiedä siitä miten se loikuu...