Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Toimilupa  (Luettu 15887 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Toimilupa
Ensviikolla pitäis kurssille lähteä.
Onko kuinkamoni Agrolaisista käyny kurssin,ja kuinka siemennykset lähti pelaan?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Toimilupa
Monilla toimilupalaisilla on todella hyvät tiinehtyvyysprosentit, mitä nyt varastoinventaariot pikkuisen heittävät  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Toimilupa
Monilla toimilupalaisilla on todella hyvät tiinehtyvyysprosentit, mitä nyt varastoinventaariot pikkuisen heittävät  ;D
Emännillä vai lehmillä?? ???

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Toimilupa
Emäntä on kymmenkunatvuotta siementänyt ja varastokirjanpidon kunnossapysymisestä huolimatta ihan hyvät tulokset.  ;)
Mystinen kesälaatumies

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Toimilupa
Emännällä on toimilupa mutta ei valitettavasti ole voinut siementää pitkiin aikoihin leikkauksesta aiheutuneista ongelmista johtuen. Pytty inventoitiin viime viikolla samalla kun tehtiin jalostussuunnitelma. Hyvin pieniä oli heitot varastokirjanpidossa ja nyt kun pyttykin järjestettiin kunnolla niin helpompi pitää kirjaa exelissä ja tarkistaa pytystä kun homma on kunnossa.

TS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Toimilupa
5 vuotta nyt harjoteltu. Viimevuonna keskimmäärin 1,65 siemennystä / tiineys. Tyytyväinen voi olla.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Toimilupa
Minä olen käynyt kurssin neljä vuotta sitten ja emäntä kävi viime vuonna. Yksi parhaimmista investoinneista maitotilalla. Niin vain kuuluu kursseilla käyvän sellaisiakin, jotka vielä muutama vuosi sitten sanoivat, ettei koskaan.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Toimilupa
Hyvä ketju, kukaan "varastoarvioija" ei ole vielä ilmoittautunut  ;)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Toimilupa
Minä olen käynyt kurssin neljä vuotta sitten ja emäntä kävi viime vuonna. Yksi parhaimmista investoinneista maitotilalla. Niin vain kuuluu kursseilla käyvän sellaisiakin, jotka vielä muutama vuosi sitten sanoivat, ettei koskaan.
Emännän kans mennään molemmin,ei jää sitte yhdenvaraan.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Toimilupa
 aika pro isäntiä ja emäntä, kun innostutte vielä noihin siemennyshommiin kaiken muun lisäks. Hatunnosto sille.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Toimilupa
Taitaa olla monelle sekä taloudellinen että työtekninen kannuste tolle toimilupasiemennykselle. Saa aika paljon järkevöitettyä navettatyöt kun itse saa siementää.

Montakohan siemennystä olisi hyvä olla vuodessa jotta tatsi pysyy...
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Toimilupa
Taitaa olla monelle sekä taloudellinen että työtekninen kannuste tolle toimilupasiemennykselle. Saa aika paljon järkevöitettyä navettatyöt kun itse saa siementää.

Montakohan siemennystä olisi hyvä olla vuodessa jotta tatsi pysyy...
En tiiä, meiän emäntä meinas mennä kurssille, vaan toppuuttelin, on sitä tekemistä muutenkin riittävästi. Ehkä se on automaattinavetassa eri juttu.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Toimilupa
Minä olen käynyt kurssin neljä vuotta sitten ja emäntä kävi viime vuonna. Yksi parhaimmista investoinneista maitotilalla. Niin vain kuuluu kursseilla käyvän sellaisiakin, jotka vielä muutama vuosi sitten sanoivat, ettei koskaan.
Emännän kans mennään molemmin,ei jää emäntä sitte trenginvaraan.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Toimilupa
aika pro isäntiä ja emäntä, kun innostutte vielä noihin siemennyshommiin kaiken muun lisäks. Hatunnosto sille.
Kato etänavetalle joutuu semmarintakia lähteen erikseen.Säästää periaattees aikaa ja vaivaa jos onnistuis itte tekeen.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Toimilupa
Taitaa olla monelle sekä taloudellinen että työtekninen kannuste tolle toimilupasiemennykselle. Saa aika paljon järkevöitettyä navettatyöt kun itse saa siementää.

Montakohan siemennystä olisi hyvä olla vuodessa jotta tatsi pysyy...
En tiiä, meiän emäntä meinas mennä kurssille, vaan toppuuttelin, on sitä tekemistä muutenkin riittävästi. Ehkä se on automaattinavetassa eri juttu.

Toki se iurssi vie aikaa mutta saa sitten ehkä vähän parempaa tietoa lehmien kiimoista mikä lienee maidontuotannon tärkeimpiä juttuja. Huomattava ajansäästö tulee siitä että siemennykset saa hoidettua silloin kun muutenkin on navetassa eikä tartte mennä siementäjän pillin mukaan. Hyvissä paikoissa siementää ittekin jolloin ei mene ylimääräistä aikaakaan kun muuten seisois semmarin kaverina. Asiaan ei vaikuta yhtään että onko robo, asema tai parsilypsy.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.