Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kysely nautatiloille  (Luettu 42832 kertaa)

Elisa Levola

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Kysely nautatiloille
Hei,
Opiskelen Jyväskylän AMK:ssa agrologiksi. Teen opinnäytetyötä aiheesta ”Paimenkoiran käyttö nautataloudessa”.  Jotta opinnäytetyöni edistyisi toivoisin nautatilojen vastaavan muutamaan kysymykseen osoitteessa https://fi.surveymonkey.com/s/LRSGZP6. Kysely on tarkoitettu tiloille joilla ei ole paimenkoiraa käytössä.

Vastaukset käsitellään luottamuksellisesti, eikä henkilötietoja kysytä missään vaiheessa.
Kysely on avoinna 14.01.2015 klo. 12:00 – 14.02.2015

Kiitos jo etukäteen!

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Kysely nautatiloille
Vastasin. Meinasitko ruveta rahastaa koiran kouluttajana :o

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kysely nautatiloille
Vastasin minäkin ja saattasin jopa koulutetun paimenkoiran hankkiakkin tilalle, mutta rodun haluaisin valita itse.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kysely nautatiloille
Jonkinverran tuntu suppealta kysymysten laatijan näkemys.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Kysely nautatiloille
Kyllä, joo vastasin ja saattasin jopa ottaa koiran, mutta kun se on vähän niinkin, että koiran lisäksi pitäisi kouluttaa sitä karjaakin siihen, että se tottuu sen koiran käsittelyyn  :(

Muuten kyllä kannatettava ja kehityskelpoinen ajatus  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Kysely nautatiloille
mutta jospa kysyy sen takia että sais kieltää sähköpaimenet!    ite otan mieluummim paimenen sähköllä kuin koiran juoksuillaan.

T-Bone

  • Vieras
Vs: Kysely nautatiloille
Voisin vastata mutta en tuollaiseen kysymyksenasetteluun .

mah

  • Vieras
Vs: Kysely nautatiloille
Älkää nyt disauttako opiskelijapoloista. :'( Kyselyhän oli ihan kiva ja ennen kaikkea lyhyt. :-X

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Kysely nautatiloille
eli ei ole mahkuja valtion töihin.       liian tiivistävä.

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Kysely nautatiloille
Kysely olisi kannattanut tehdä samalla laajemmalle ryhmälle eli paimenkoira ja karjakoira tarpeelle.

valtra 6800

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: Kysely nautatiloille

Vastasin minäkin ja saattasin jopa koulutetun paimenkoiran hankkiakkin tilalle, mutta rodun haluaisin valita itse.
[/quote]


Hanki tollanen fila karjakoiraksi elukoita siirtelyyn ja jätä se yöksi navetalle niin ei kettutytöt kuleskele ilman lupia. ;D

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kysely nautatiloille

Vastasin minäkin ja saattasin jopa koulutetun paimenkoiran hankkiakkin tilalle, mutta rodun haluaisin valita itse.


Hanki tollanen fila karjakoiraksi elukoita siirtelyyn ja jätä se yöksi navetalle niin ei kettutytöt kuleskele ilman lupia. ;D
[/quote]
Mulla on tuossa pihalla kaukaasialainen, ei kuljeksi enään polttoöljy himosetkaan pihalla. Islantilaista lammaskoiraa olen ajatellut, tai minulla on yksi sellainen ollut ja sitä periksiantamatonta luonnetta jäin kaipaamaan. :'(

jeep

  • Vieras
Vs: Kysely nautatiloille

Vastasin minäkin ja saattasin jopa koulutetun paimenkoiran hankkiakkin tilalle, mutta rodun haluaisin valita itse.


Hanki tollanen fila karjakoiraksi elukoita siirtelyyn ja jätä se yöksi navetalle niin ei kettutytöt kuleskele ilman lupia. ;D
[/quote]

" Azores Cattle Dog
Also know as: Fila De Sao Miguel, Fila
Origin: Portugal
Character: Sharp but biddable, easily trained, fiercely protective
Overall working style: Upright, close, loose-eyed, tough, highly instinctive; an aggressive, low, hard heeler
In a nutshell: Primarily a stockdog created to catch and gather difficult, feral cattle and goats in the dense vegetation, based on the Molosser (Mastiff) family of breeds

Lähde: http://www.lasrocosa.com/stockdogsavvy.html

Ps. Kirjassa upeita kuvia suomesta lihakarjatilalta, joissa näytetään upeita tilanne kuvia Azorien karjakoirien työskentelystä.
Mukavaahan se on että suomalaiset azorit on noteerattu tuollaiseen kirjaan kuvineen ja teksteineen."

valtra 6800

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: Kysely nautatiloille

Vastasin minäkin ja saattasin jopa koulutetun paimenkoiran hankkiakkin tilalle, mutta rodun haluaisin valita itse.


Hanki tollanen fila karjakoiraksi elukoita siirtelyyn ja jätä se yöksi navetalle niin ei kettutytöt kuleskele ilman lupia. ;D

" Azores Cattle Dog
Also know as: Fila De Sao Miguel, Fila
Origin: Portugal
Character: Sharp but biddable, easily trained, fiercely protective
Overall working style: Upright, close, loose-eyed, tough, highly instinctive; an aggressive, low, hard heeler
In a nutshell: Primarily a stockdog created to catch and gather difficult, feral cattle and goats in the dense vegetation, based on the Molosser (Mastiff) family of breeds

Lähde: http://www.lasrocosa.com/stockdogsavvy.html

Ps. Kirjassa upeita kuvia suomesta lihakarjatilalta, joissa näytetään upeita tilanne kuvia Azorien karjakoirien työskentelystä.
Mukavaahan se on että suomalaiset azorit on noteerattu tuollaiseen kirjaan kuvineen ja teksteineen."
[/quote]


eihän tossa ollut mitään filoista vai ??

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Kysely nautatiloille
Tota azorian karjakoiraa minäkin joskus olen miettinyt, toisaalta saisi ehkä paremman kun risteyttää porokoiran ja Rorwailerin  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes