Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koti, uskonto ja isänmaa, yhteiskunta, elinkeinoelämä, maatalous ja järki  (Luettu 4410 kertaa)

Timotei

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Täällä kun on laajaa näkemystä asiaan:

Olen tässä miettinyt ja työpaikallakin kollegan kans keskustellut. Ihmetyttää se miten kokoomuslaisuus periytyy aika tehokkaasti tilallisilla jälkipolville.

Mikähän siinä on takana? Eihän moni muu perinne niin tehokkaasti mene "nuorisolle" jakeluun.

Jos ajattelee vaikka muita yrittäjiä ja urakoitsijoita vaikka, on demaria, persua ja kepulaistakin.

Kun tuntuu että maakunnissa on ihan eri meininki ja tämä kirkkain eurooppalainen puolueemme on niitä vähiten maaseudun väen ja tilallisten asiaa ajavia.

Tämmöistä mietin. Muutama ikäluokkani nuorempi yrittäjä, tilallinen ja urakoitsija on kokoomuslaisia. Ei se itseisarvona mielestäni ihmisestä hyvää tai huonoa tee, mutta se MILLÄ PERUSTEELLA?

Ja jos joku meikäläistä heti kättelyssä haluaa asialla tölviä, olen keskustalaisesta perheestä, isäukko joskus oli aika aktiivinenkin, sittemmin aika kriittiseksi muuttunut. Itsellä ei ole mitään jäsenkirjaa, olen toiminut siten että monesti äänestän henkilöä tai jätän äänestämättä. Tähän asti mitä äänestänyt olen ovat olleet joko keskustalaisia, kokoomuslaisia tai persuja.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66108
siis; normihenkilö!   tervetuloa kerhoon mutta varo vaan noita selkäänpuukottajia, syystä ei niin väliä!

talkkari

  • Vieras
Täällä kun on laajaa näkemystä asiaan:

Olen tässä miettinyt ja työpaikallakin kollegan kans keskustellut. Ihmetyttää se miten kokoomuslaisuus periytyy aika tehokkaasti tilallisilla jälkipolville.

Mikähän siinä on takana? Eihän moni muu perinne niin tehokkaasti mene "nuorisolle" jakeluun.

Jos ajattelee vaikka muita yrittäjiä ja urakoitsijoita vaikka, on demaria, persua ja kepulaistakin.

Kun tuntuu että maakunnissa on ihan eri meininki ja tämä kirkkain eurooppalainen puolueemme on niitä vähiten maaseudun väen ja tilallisten asiaa ajavia.

Tämmöistä mietin. Muutama ikäluokkani nuorempi yrittäjä, tilallinen ja urakoitsija on kokoomuslaisia. Ei se itseisarvona mielestäni ihmisestä hyvää tai huonoa tee, mutta se MILLÄ PERUSTEELLA?

Ja jos joku meikäläistä heti kättelyssä haluaa asialla tölviä, olen keskustalaisesta perheestä, isäukko joskus oli aika aktiivinenkin, sittemmin aika kriittiseksi muuttunut. Itsellä ei ole mitään jäsenkirjaa, olen toiminut siten että monesti äänestän henkilöä tai jätän äänestämättä. Tähän asti mitä äänestänyt olen ovat olleet joko keskustalaisia, kokoomuslaisia tai persuja.

Trendi.

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Täällä kun on laajaa näkemystä asiaan:

Olen tässä miettinyt ja työpaikallakin kollegan kans keskustellut. Ihmetyttää se miten kokoomuslaisuus periytyy aika tehokkaasti tilallisilla jälkipolville.

Mikähän siinä on takana? Eihän moni muu perinne niin tehokkaasti mene "nuorisolle" jakeluun.

Jos ajattelee vaikka muita yrittäjiä ja urakoitsijoita vaikka, on demaria, persua ja kepulaistakin.

Kun tuntuu että maakunnissa on ihan eri meininki ja tämä kirkkain eurooppalainen puolueemme on niitä vähiten maaseudun väen ja tilallisten asiaa ajavia.

Tämmöistä mietin. Muutama ikäluokkani nuorempi yrittäjä, tilallinen ja urakoitsija on kokoomuslaisia. Ei se itseisarvona mielestäni ihmisestä hyvää tai huonoa tee, mutta se MILLÄ PERUSTEELLA?

Ja jos joku meikäläistä heti kättelyssä haluaa asialla tölviä, olen keskustalaisesta perheestä, isäukko joskus oli aika aktiivinenkin, sittemmin aika kriittiseksi muuttunut. Itsellä ei ole mitään jäsenkirjaa, olen toiminut siten että monesti äänestän henkilöä tai jätän äänestämättä. Tähän asti mitä äänestänyt olen ovat olleet joko keskustalaisia, kokoomuslaisia tai persuja.

Sama irearikkaus! Pisemmä aikaa oon, tai ollaa ihimetelty Nyky Kokoomukse ja Demarie samakaltasuutta ajattelu/aivopiaru osastolla...!
Vuasi vuarelta kokkoomus muistuttaa enämpi pahempi viher-demaria.....MIKS?
Yks johtopäätös o ollu, notta viimmeset 100 vuatta, parempiosaset Temarit o kouluttannu kakaransa yliopistosa ja korkeekoulusa.
Nuariso o ruvennu haisee paremmalle väelle ja "viksuina" ruvennu Kokoomuslaisiks! Ja kas kokoomus alako punottaa...! Vai..? :-\

Tupajumi

  • Vieras
Kokoomuksessa ei oo enää sitä ns. vanhaa rahaa,pelkkiä nousukkaita vain. Petspektiivi asioihin puuttuu.

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Kun tuntuu että maakunnissa on ihan eri meininki ja tämä kirkkain eurooppalainen puolueemme on niitä vähiten maaseudun väen ja tilallisten asiaa ajavia.

Tämmöistä mietin. Muutama ikäluokkani nuorempi yrittäjä, tilallinen ja urakoitsija on kokoomuslaisia. Ei se itseisarvona mielestäni ihmisestä hyvää tai huonoa tee, mutta se MILLÄ PERUSTEELLA?

Kun on tila joka ei ole harrastusmittakaavassa, niin Kokoomuksella on paljon annettavaa. Tärkein ei aina ole mitä saa tukina, vaikka Kokoomus sitäkin puolta on viime vuosina hoitanut ainakin yhtä hyvin kuin mitä Keskusta olisi saanut aikaiseksi.

Oleellisempaa on mistä joutuu maksamaan. Veroja menee niin kunnalle kuin valtiollekin ja parhaiten sitä puolta rajoittaa Kokoomus. Ei pelkästään veronkorotuksia torppaamalla, vaan myös kulutusta rajoittamalla. Paikallisen Keskustan vahva sosiaalitätipuoli rahoittaisi kaiken mitä demarit keksivät terveyskeskukselle pyytää, mutta Kokoomus painaa jarrua.

Kaavoittamisessa Kokoomus taas ei paina jarrua, mutta huolehtii vaan että maanomistajille kunnon korvaukset ja yrittää järjestää luvat kuntoon jos joku vaan haluaa omalle maalleen rakentaa tai tontteja myydä.

Työvoimakustannuksiin mitkä tahansa päätökset vaikuttavat hitaasti, mutta varmasti. Ilman Kokoomusta ja työnantajapuolta yleensä olisi myös maatalouden työehtosopimus aika erilainen. Puhumattakaan yleisestä työnteettämisen lainsäädännöstä.

Osana Kokoomuksen kansainvälisyyttä on alempi palkkataso suorittavalla työllä, joka ei olisi mahdollista ilman EU-jäsenyyttä niin Suomella kuin Virollakin. Samalla tavalla Kokoomuksen ajaman EU-jäsenyyden myötä kaikki koneet ja tarvikkeet ovat huomattavasti halvempia kuin olisivat muuten. Ei makseta tulleja, ei valuutanvaihtokuluja, ei odotella tulliselvityksiä, raha siirtyy päivässä ulkomaille yms. Tietenkin jos tavaransa hakee paikallisesta Agrimarketista niin jälkimmäisen hyöty häviää tanskanmaalle :)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Kun tuntuu että maakunnissa on ihan eri meininki ja tämä kirkkain eurooppalainen puolueemme on niitä vähiten maaseudun väen ja tilallisten asiaa ajavia.

Tämmöistä mietin. Muutama ikäluokkani nuorempi yrittäjä, tilallinen ja urakoitsija on kokoomuslaisia. Ei se itseisarvona mielestäni ihmisestä hyvää tai huonoa tee, mutta se MILLÄ PERUSTEELLA?

Kun on tila joka ei ole harrastusmittakaavassa, niin Kokoomuksella on paljon annettavaa. Tärkein ei aina ole mitä saa tukina, vaikka Kokoomus sitäkin puolta on viime vuosina hoitanut ainakin yhtä hyvin kuin mitä Keskusta olisi saanut aikaiseksi.

Oleellisempaa on mistä joutuu maksamaan. Veroja menee niin kunnalle kuin valtiollekin ja parhaiten sitä puolta rajoittaa Kokoomus. Ei pelkästään veronkorotuksia torppaamalla, vaan myös kulutusta rajoittamalla. Paikallisen Keskustan vahva sosiaalitätipuoli rahoittaisi kaiken mitä demarit keksivät terveyskeskukselle pyytää, mutta Kokoomus painaa jarrua.

Kaavoittamisessa Kokoomus taas ei paina jarrua, mutta huolehtii vaan että maanomistajille kunnon korvaukset ja yrittää järjestää luvat kuntoon jos joku vaan haluaa omalle maalleen rakentaa tai tontteja myydä.

Työvoimakustannuksiin mitkä tahansa päätökset vaikuttavat hitaasti, mutta varmasti. Ilman Kokoomusta ja työnantajapuolta yleensä olisi myös maatalouden työehtosopimus aika erilainen. Puhumattakaan yleisestä työnteettämisen lainsäädännöstä.

Osana Kokoomuksen kansainvälisyyttä on alempi palkkataso suorittavalla työllä, joka ei olisi mahdollista ilman EU-jäsenyyttä niin Suomella kuin Virollakin. Samalla tavalla Kokoomuksen ajaman EU-jäsenyyden myötä kaikki koneet ja tarvikkeet ovat huomattavasti halvempia kuin olisivat muuten. Ei makseta tulleja, ei valuutanvaihtokuluja, ei odotella tulliselvityksiä, raha siirtyy päivässä ulkomaille yms. Tietenkin jos tavaransa hakee paikallisesta Agrimarketista niin jälkimmäisen hyöty häviää tanskanmaalle :)
Tässä tuli asiaa kuin puppugeneraattorista. ;D
Kokoomuksen sydämen asia on Rooman liitto ja sitten jossakin vasta viidentenä tulee tämä rakas Isänmaamme,valitettavasti se on näin. :'(
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Hyviä mielipiteitä, mutta huomauttaisin, että niin kokoomuksessa kuin keskustassakin suurin kannattajaryhmä tulee virkamiehistä, tai vastaavista julkisen sektorin palvelijoista  8)
Samajuttu taitaa olla demareissakin  :o :o :o

En tiedä onko Suomessa oikeita yrittäjä puolueita ja tunnistetaanko sellaista vaikka olisi, tämä kohta sata vuotta korporaatioilla hallittu kansakunta, ei ehkä näe ns. "malkaa omassa silmässään" , vaikka yrittäisikin 8)

Nyky aikana politiikassa on vallalla, sellainen tuulenhaistelijoiden sukupolvi, ajetaan sellaisia asioita joille oletetaan saavan kannatusta, ilman minkäänlaisia periaatteita  :(

Hyvä esimerkki oli tämä sukupuolineutraali avioliitto, oikei ehkä sillä on kannatusta, mutta se on meidän kristillisten periaatteiden vastainen juttu ja sillä selvä  >:(
Ei musta muutu valkoiseksi väittämällä  ;)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Herpertti puhuu asiaa. Julkinen sektori on niin voimakas ettei ne omaa silmäänsä ala nokkimaan.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.