Eipä ole kummempia ollut kahdessa 2000-luvun alun diesel focuksissa. Huoltoja ei kumpaankaan kauhean useasti tehty. Ruiskupumppu noissa aina jossain 200tkm kohdilla leviää, mutta nykyään senkin pystyy korjauttamaan halvemmalla. Ei tarvitse enää vaihtaa koko pumppua, jos tietää mitä tekee.
Boridilla ja siskolla on ollut kummallakin käytössä tollaset ja se toinen on vielä broidilla, toinen on myyty. Sillä myydyllä oli reilu 300tkm ja ainoastaan venttiilit solmuun kerran(hihnan vaihto on yliarvostettua), ei kyllä mitään tietoa mitä aiempi omistaja oli tehnyt paitsi sen pumppu. Sitten tästä vielä käytöstä olevasta vain se pumppu, muuten vain kulutusosia(laturi, startti ym.), 390tkm. Toi alkaa tässä vaiheessa olemaan vähän semmonen, että ei sille viitti oikein muuta tehdä kuin ajaa, arvo siellä 1500€ paikkeilla ja varmaan ei saa enää myytyä edes. Ruoste ei edes iske pahasti koriin(paitsi ovien alareunaan), kun on galvanoitua, vain pieniä pintaruosteita paikkailtu.