Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe R150 Jontikan vetovarsi pääs irti  (Luettu 15374 kertaa)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Tuollainen rakenne oli yleinen vetovarsitunnustelussa mekaanisten järjestelmien aikaan. Vetovarret olivat kiinni jousiteräsakselissa ja keskeltä vivusto säätämässä vetovastussäätöä akselin taipuman mukaan.
Mystinen kesälaatumies

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
No näkeehän tuon nyt nainenkin että miten tuo voi kestää kun tuentaa ei ole toisessa päässä ollenkaan.
Tahtoo tappeja mennä joskus vaikka on tuenta kummallakin sivulla,
tosin kuljettajan huolimattomuuden takia,ajetaan kiinteään esteeseen kovalla vauhdilla,tai vedetään vetovarrella jotakin raskasta niin että vetovarren pallopesät venyy soikeaksi,senkin ihmeen olen nähnyt,erään hurjan tarktorissa. ;D



mikä siinä on ihmeellistä jos tappi ei ole päistään tuettu. ei niitä ole pillarissakaan puskulevyn aisojen tyvitappia pönkätty, siinä se vaan töröttää. samoin kuin kuorma-auton napa. se on vain toisesta päästään kiinni. ja koiranhäntä, myös vain toisesta päästä ;D
Silläpä tuo ei kestäkkään jos siitä on puhe vai mistä ?
Onhan tuo selvästi 60 luvun tekniikkaa kuten varjo 79 osuvasti pohti.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
No näkeehän tuon nyt nainenkin että miten tuo voi kestää kun tuentaa ei ole toisessa päässä ollenkaan.
Tahtoo tappeja mennä joskus vaikka on tuenta kummallakin sivulla,
tosin kuljettajan huolimattomuuden takia,ajetaan kiinteään esteeseen kovalla vauhdilla,tai vedetään vetovarrella jotakin raskasta niin että vetovarren pallopesät venyy soikeaksi,senkin ihmeen olen nähnyt,erään hurjan tarktorissa. ;D



mikä siinä on ihmeellistä jos tappi ei ole päistään tuettu. ei niitä ole pillarissakaan puskulevyn aisojen tyvitappia pönkätty, siinä se vaan töröttää. samoin kuin kuorma-auton napa. se on vain toisesta päästään kiinni. ja koiranhäntä, myös vain toisesta päästä ;D
Silläpä tuo ei kestäkkään jos siitä on puhe vai mistä ?
Onhan tuo selvästi 60 luvun tekniikkaa kuten varjo 79 osuvasti pohti.
Taitaa niistä enin osa olla kuitenkin ehjiä ;D
pessimisti ei pety!

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
No näkeehän tuon nyt nainenkin että miten tuo voi kestää kun tuentaa ei ole toisessa päässä ollenkaan.
Tahtoo tappeja mennä joskus vaikka on tuenta kummallakin sivulla,
tosin kuljettajan huolimattomuuden takia,ajetaan kiinteään esteeseen kovalla vauhdilla,tai vedetään vetovarrella jotakin raskasta niin että vetovarren pallopesät venyy soikeaksi,senkin ihmeen olen nähnyt,erään hurjan tarktorissa. ;D



mikä siinä on ihmeellistä jos tappi ei ole päistään tuettu. ei niitä ole pillarissakaan puskulevyn aisojen tyvitappia pönkätty, siinä se vaan töröttää. samoin kuin kuorma-auton napa. se on vain toisesta päästään kiinni. ja koiranhäntä, myös vain toisesta päästä ;D
Silläpä tuo ei kestäkkään jos siitä on puhe vai mistä ?
Onhan tuo selvästi 60 luvun tekniikkaa kuten varjo 79 osuvasti pohti.
Taitaa niistä enin osa olla kuitenkin ehjiä ;D


toinen tuo kun tiedän katkenneen. ensimmäinen oli saanut pusun kuorkilta.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Mulla katkes edellisestä valtrasta tuo tappi juurmultineen eli taka-akselin valuineen kaikkineen irti  :(
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

(O)

  • Vieras
Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
jestat kamandeera mitä höttövalua vallussa,parempi mun vain laittasivat  lattarautaan reiät vetovarsientapeille,se ehkä suolahdessa saattaa onnistua ???

antti-x

  • Vieras
Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Mulla katkes edellisestä valtrasta tuo tappi juurmultineen eli taka-akselin valuineen kaikkineen irti  :(

Joku kirjoittikin että tappi saatta jonnikassa toimia ns. murtopulttina. Ja eihän se sinänsä ole tyhmää että kunnolla mällätessä (tai ehkä joskus harvoin pienemmästäkin) joku tappi pettää ekana eikä tosiaan huonoiten onnistunut kohta valurungossa, tai vähintäänkin koko vetovarsi niin että vaihtoon menee?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Mulla katkes edellisestä valtrasta tuo tappi juurmultineen eli taka-akselin valuineen kaikkineen irti  :(
Kuski tietenkin viaton kuin pulmunen :D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

(O)

  • Vieras
Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Mulla katkes edellisestä valtrasta tuo tappi juurmultineen eli taka-akselin valuineen kaikkineen irti  :(
Kuski tietenkin viaton kuin pulmunen :D
Mutta kyllä se on SASsin oma vika kun homeliitosta katkeaa käynnistinnaru,mitäs vetelit loppuun asti njäh njäh.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Mulla katkes edellisestä valtrasta tuo tappi juurmultineen eli taka-akselin valuineen kaikkineen irti  :(
Kuski tietenkin viaton kuin pulmunen :D
Mutta kyllä se on SASsin oma vika kun homeliitosta katkeaa käynnistinnaru,mitäs vetelit loppuun asti njäh njäh.
Homoliitot ja SAS :-*
pessimisti ei pety!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Räkäkänän tauti on tarttunut teihin ,joka ketjuun pitää homot sekottaa! :o
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

FMJ

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 314
Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Mulla katkes edellisestä valtrasta tuo tappi juurmultineen eli taka-akselin valuineen kaikkineen irti  :(

Joku kirjoittikin että tappi saatta jonnikassa toimia ns. murtopulttina. Ja eihän se sinänsä ole tyhmää että kunnolla mällätessä (tai ehkä joskus harvoin pienemmästäkin) joku tappi pettää ekana eikä tosiaan huonoiten onnistunut kohta valurungossa, tai vähintäänkin koko vetovarsi niin että vaihtoon menee?


No, tässäkin ketjussa mainituissa 05 valluissa oli alkujaan toinen vetovarsi kiinni sellaisessa vipupalikassa, joka taas oli akselissa kiinni 16 millin sokalla...jonka tarkoitus toimia murtopulttina.
Loppujen lopuksi tuli muutossarja, jossa lattapalikka korvattiin toisella puolella olevalla pitkällä valukappaleella ja sokkaviritys katosi samalla. Itsellä tuota muutossarjaa ei ole, vaan sokkien tilalla 16 millin pultit, jotka on sitten hakanneet edellisellä omistajalla kaikki reiät soikeiksi. Sohlompia nostolaitteita kuin 05 ei ole missään laitteessa.

(O)

  • Vieras
Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Räkäkänän tauti on tarttunut teihin ,joka ketjuun pitää homot sekottaa! :o
ite kaivat räkää nenustas

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Mulla katkes edellisestä valtrasta tuo tappi juurmultineen eli taka-akselin valuineen kaikkineen irti  :(

Joku kirjoittikin että tappi saatta jonnikassa toimia ns. murtopulttina. Ja eihän se sinänsä ole tyhmää että kunnolla mällätessä (tai ehkä joskus harvoin pienemmästäkin) joku tappi pettää ekana eikä tosiaan huonoiten onnistunut kohta valurungossa, tai vähintäänkin koko vetovarsi niin että vaihtoon menee?


No, tässäkin ketjussa mainituissa 05 valluissa oli alkujaan toinen vetovarsi kiinni sellaisessa vipupalikassa, joka taas oli akselissa kiinni 16 millin sokalla...jonka tarkoitus toimia murtopulttina.
Loppujen lopuksi tuli muutossarja, jossa lattapalikka korvattiin toisella puolella olevalla pitkällä valukappaleella ja sokkaviritys katosi samalla. Itsellä tuota muutossarjaa ei ole, vaan sokkien tilalla 16 millin pultit, jotka on sitten hakanneet edellisellä omistajalla kaikki reiät soikeiksi. Sohlompia nostolaitteita kuin 05 ei ole missään laitteessa.
Meillä oli 05 sarjalaisia kaksi eikä niissä remonttia ollut nostolaitteessa ikuna ,ainoa jotka jouduin uusimaan oli polttoaineputket
suotimien ja syöttöpumpun välissä,siinä remontit. :)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

(O)

  • Vieras
Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Traktoreissa ei polttoaineputket katkeile on suunnittelu paikallaan,vai itekö taas toheluuksissasi vääntelit niitä :P