Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uutta tietokonetta  (Luettu 5953 kertaa)

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Uutta tietokonetta
Nykyinen kone 5 vuotta vanha intelin 2 ytiminen ja alkaa hidastua. Käynnistäessä kerran viikossa menee yli tunti kun saa päivitykset ja puhdistukset suoritettua.....

Siis mistä uudessa koneessa kannattaa maksaa. SSD on kai se ensimmäinen, iso levy joka nopeuttaa juuri noita säännöllisiä virustorjuntoja ym. Koneella ei pelata, pelikone ps4 on erikseen......

Budjetti 600-900 €.....ajatus kuitenkin rahalle vastinetta.

Viimeksi muokattu: 19.12.14 - klo:20:11 kirjoittanut Luomujussi

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Uutta tietokonetta
Joku Applefag kertoo et ei oo muita jumalia kuin iMac. Se jonnikkateini vaikukaseoli...
It ain't over till the fat lady sings

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2766
Vs: Uutta tietokonetta
Tietokone menee kevyesti 10 v.Sulla on vaan kovalevy joutavaa paskaa täynnä joista moni on tullut "turvapäivityksien "myötä.Oma koneeni 2-ydin 2,8 ghz 4- 5 v vanha ei minkäänlaista ajatusta vaihdella.

verokirjanpitoja naputtelen 17 v koneella jossa xp. nettiin ei enää tuolla asiaa kun selaimet liian raskaita.


Kysessä on ns. hallittu vanhentaminen (hehkulamppuhuijaus) joka kannustaa ostelemaan uusia koneita täysin toimivien koneiden tilalle.Rahat pois vaan.

Joku nörttipoitsu kylältä tyhjentämään kone ja muistia niin paljon kuin mahtuu niin pärjäät sen toisenkin 5 v aivan hyvin.



msan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 265
Vs: Uutta tietokonetta
Itse hankin aina komponentit ja kassan itse. Saa parhaan hinta/laatu-suhteen koneen. Markettimikroissa on vakiona kaikenlaista ylimääräistä tauhkaa että on jo valmiiksi hitaampi. SSD antaa mukavasti potkua käynnistykseen ja muutenkin eivätkä ole enään niin hinnankiroissa. Wintoosan 8-versio toimii jo kohtuullisesti mutta win 7 on vielä hyvä vaihtoehto, jos sellaisen suostuvat vielä myymään. Intelin i5-prosessori on minimivaatimus, jos meinaa sen 5 vuotta vähintään pärjätä

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2766

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Uutta tietokonetta
Minulla on melko vanha kone, jossa 2,4 gHz suoritin kahdella ytimellä. Mielestäni todella nopea, ei kaipaa yhtään enempää, kun ei ole pelikäyttöä. Kiintolevynä on SSD-levy ja sitten on vielä ulkoinen 1000 Gt:n kiintolevy, joka ottaa varmistuksia kerran viikossa.Jos sattuu kone pimahtamaan, niin sieltä löytyy kaikki tarvittava uuden koneen lataamiseen.
Koneen koppa on vanha, haen tarvittavat osat kaupasta ja kummipoikani tekee kokoamistyön, on alan ammattilainen.
Saattaa olla, että koneellesi on vaan kertynyt kaikeinlista turhaa, joka hidastaa konetta. Minun koneeni käynnistyy alle minuutissa.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Uutta tietokonetta
Otat varmuuskopitot tiedostoista jotka haluat säilyttää ja rullaa koneen uudellen asennuksella. SSD:n voit kylä laittaa käyttikselle jos haluat...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Uutta tietokonetta
itse en näistä häristimistä mitään ymmärrä, mutta tuo meidän kauppias sanos, jotta kaupasta valmiina ostettu kone on tekniikaltaan vanha jo ostohetkellä. siksipä suositteli jotta jos asiakas  haluaa, niin voidaan tilata tarkoituksenmukaiset rekkulat ja kasata se kone niistä. siis liikkeessä.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2766
Vs: Uutta tietokonetta
Tuolta on parisen konetta tullut ostettua mikä tärkeintä ilman käyttöjärjestelmiä

http://www.mikromafia.fi/catalog/

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Uutta tietokonetta
Siis mitkä on ne indikaattorit kun kannattaa hankkia uutta tehoa...Mut kuitenkin juutuupin videot ja selain pelaa kohtuullisesti.....

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Uutta tietokonetta
Itse kasaamalla paras, jos ei osaa, niin kasauspalvelulla itse valitsemilla osilla.

600€ markettikoneet on perseestä, mutta itse osat valitsemalla saat jo hyvän koneen. Ja mikä tärkeintä, noissa markettikoneissa on huonot virtalähteet ohuilla johdoilla, kun itse kasaamalla saat laatu virtalähteen ja osille omat takuut (mm. Keskusmuisteilla elinikäinen takuu).

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Uutta tietokonetta
Mitään omppuja MSI GT72 Dominator pro vaan niin avot. Tosin taitaapi mennä ehkä vahnan ohi pudjetin ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2766
Vs: Uutta tietokonetta
MSI ihan mitään tekemätön. Ei missään nimessä.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Uutta tietokonetta
MSI ihan mitään tekemätön. Ei missään nimessä.
Aijaa minäolen ollu ihan tyytyväinen tähän gt70seen mutta minäpä en tietokoneista mitään ummärräkkään valitettavasti :-[
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!