Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe maaseudun jätteet  (Luettu 4698 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
maaseudun jätteet
kun nyt taas syytetään sädekehä pään päällä, siiven tyngät selässä ja silmät niin kirkkana helsinkilääsiä pissi, nikkeli, fosfori, typpi yms päästöistä niin aletaampas nyt selvittää mihin on kadonna/katoaa  maanviljelyksen kaikki kiusalliset roinat ;) ;D  8) ::)

viekö ne hyvä haltia, romukauppias, juhannuskokko vai nieleekö maa  itsekseen syvyyksinsä ookkermannin joskus avittaessa vuotavine tiivisteineen...

elikkä kumpi loppujen lopuks on ympäristölle hatallisempi, hesalainen tavan tallaaja vaiko normaali uppiniskainen talonpoika :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: maaseudun jätteet
no se mitä minä olen tämän kylän touhuja seurannut, niin maitoauto vie maidot, teurasauto teuraat, honkajoki omansa.

kerran pari vuodessa järjestetty ongelmajätekeräys, johon kuskaavat öljyt, akut, maalit, liuottimet ja muut mömmöt.

metelliromuja keräävät keskitetysti johonkin kasaan, josta romukeräys ne roudaa, tietty kovimmat teeseitsemiehet levittävät vanholla hetekoilla ja polkupyörillä äkeitään.

tyhjiä lannoitesäkkejä myös joku taho kerää sovitulta keräyspaikoilta.

mä mitää tiä. mä oon vaan töissä täällä ;D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: maaseudun jätteet
Thaikuille ainakin tullee hyyssikät ja pesufatit metsiin... mihis hirvikoira sitten käy piehtaroimaan?  ::)

http://yle.fi/uutiset/ulkomaalaisten_metsamarjanpoimijoiden_asema_paranee/7697658
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: maaseudun jätteet
Ai niin, maaseudun ihmisethän ovat Nyky-Suomen jätettä ja kepulaiset sitä pahinta ongelmajätettä... :'(
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: maaseudun jätteet
Ai niin, maaseudun ihmisethän ovat Nyky-Suomen jätettä ja kepulaiset sitä pahinta ongelmajätettä... :'(



nojoo, mutta eiköhän ne taas perinteisesti kaiva itse itselleen kuopan, johon hautautua. kepuakat ovat kyllä mestareita silla alalla.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: maaseudun jätteet
Ai niin, maaseudun ihmisethän ovat Nyky-Suomen jätettä ja kepulaiset sitä pahinta ongelmajätettä... :'(



nojoo, mutta eiköhän ne taas perinteisesti kaiva itse itselleen kuopan, johon hautautua. kepuakat ovat kyllä mestareita silla alalla.
Niin. Kyllä moni perunakuoppa alkaa olla jo täynnä.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

navettapiika

  • Vieras
Vs: maaseudun jätteet
Ai niin, maaseudun ihmisethän ovat Nyky-Suomen jätettä ja kepulaiset sitä pahinta ongelmajätettä... :'(



nojoo, mutta eiköhän ne taas perinteisesti kaiva itse itselleen kuopan, johon hautautua. kepuakat ovat kyllä mestareita silla alalla.
On se onni, ettei ole tullut kepunjäsenkirjaa koskaan hankkineeksi ja muutenkin tällainen tuuliviiri, joutus pian oman hautansakkin itte kaivaan. Nyt saa kuitenkin tyytyä seurakunnan tarjontaan... :o

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: maaseudun jätteet
Ai niin, maaseudun ihmisethän ovat Nyky-Suomen jätettä ja kepulaiset sitä pahinta ongelmajätettä... :'(



nojoo, mutta eiköhän ne taas perinteisesti kaiva itse itselleen kuopan, johon hautautua. kepuakat ovat kyllä mestareita silla alalla.
On se onni, ettei ole tullut kepunjäsenkirjaa koskaan hankkineeksi ja muutenkin tällainen tuuliviiri, joutus pian oman hautansakkin itte kaivaan. Nyt saa kuitenkin tyytyä seurakunnan tarjontaan... :o



van kuule. se on helpompi olla tuuliviiri, kuin kaiken mahdollisen vastustaja.

olikos se nyt viime vaalien aikaan kun joku lanseerasi sen ropellitakin, kuulemma kätevämpi, kuin jatkuva takinkääntö. työlästä kuitenkin jatkuva suhaaminen ryysyjen kanssa.

paljon parempi ratkaisu mennä vaan tuulen mukana ;D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: maaseudun jätteet
Mulla tuossa alasimessakin lukee nätisti LOKOMO... ehkä tässä pitäisi olla yhtä järkähtämätön? ;)
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

roadman

  • Vieras
Vs: maaseudun jätteet
Ai niin, maaseudun ihmisethän ovat Nyky-Suomen jätettä ja kepulaiset sitä pahinta ongelmajätettä... :'(



nojoo, mutta eiköhän ne taas perinteisesti kaiva itse itselleen kuopan, johon hautautua. kepuakat ovat kyllä mestareita silla alalla.
On se onni, ettei ole tullut kepunjäsenkirjaa koskaan hankkineeksi ja muutenkin tällainen tuuliviiri, joutus pian oman hautansakkin itte kaivaan. Nyt saa kuitenkin tyytyä seurakunnan tarjontaan... :o



van kuule. se on helpompi olla tuuliviiri, kuin kaiken mahdollisen vastustaja.

olikos se nyt viime vaalien aikaan kun joku lanseerasi sen ropellitakin, kuulemma kätevämpi, kuin jatkuva takinkääntö. työlästä kuitenkin jatkuva suhaaminen ryysyjen kanssa.

paljon parempi ratkaisu mennä vaan tuulen mukana ;D

Täälläpäin tuuliviiri henkilölle on oma nimityksensä, joo joo mies/nainen. En pahalla mutta parempi olla jotain mieltä, kuin virran vietävänä. Kunkin oma asia kuinka asiaan suhtautuu.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: maaseudun jätteet
Tuuliviireistä... tämäkin mainos voi olla minkä tahansa puolueen. https://www.youtube.com/watch?v=UUAQRaJ8Aok Samaa liirumlaarumia ennen kuin lopussa julistetaan kuka lystin lupaa kansalle tarjota. ;D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Jätkä

  • Vieras
Vs: maaseudun jätteet
kun nyt taas syytetään sädekehä pään päällä, siiven tyngät selässä ja silmät niin kirkkana helsinkilääsiä pissi, nikkeli, fosfori, typpi yms päästöistä niin aletaampas nyt selvittää mihin on kadonna/katoaa  maanviljelyksen kaikki kiusalliset roinat ;) ;D  8) ::)

viekö ne hyvä haltia, romukauppias, juhannuskokko vai nieleekö maa  itsekseen syvyyksinsä ookkermannin joskus avittaessa vuotavine tiivisteineen...

elikkä kumpi loppujen lopuks on ympäristölle hatallisempi, hesalainen tavan tallaaja vaiko normaali uppiniskainen talonpoika :-\ :-\ :-\ :-\
Näin Helsingissä. Jaksetaan ruuat, kaljat ja tupakat hakea kaupasta ja ottaa kaupungillekin mukaan. Heti kun tuote on juotu, syöty tai poltettu, niin jalkoja väsyttää ja roskatkin tippuvat käsistä. Vaikka roskis olisi kymmenen metrin päässä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
Vs: maaseudun jätteet
okei, uudestaan;     hui, kymmenen metriä roskikseen!   siinähän saattaa susi tai sitykani päästä kimppuun.   kyllä se noilla eräillä on niiiiiin vaikiaa saattaa roskat niille kuuluviin paikkoihin että...             jopa puolityhjän pöntön ympäristö parin metrin matkalta  roskien peitossa ......

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: maaseudun jätteet
Laskennan tulos riippuu siitä käytetäänkö tuotantopaikka vai kulutuspaikkalaskentaa.
Helsinkiläinen kuluttaa aika paljon vähemmän jos kaiken kulutuksen jätökset lasketaan kuormittavan sapuskan ja roinan tuotantopaikkoja.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
Vs: maaseudun jätteet
mutta miksi sitten ei tuoda julki niitä tuotantopaikkoja joiden tuotettu tavara ei tuota yhtään jätettä kaatikselle?   ite en muista sen virman nimeä joka käyttää kaiken ite vain tontin sisällä ja hyvää tuótetta pukkaa ulos.