Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Laguna 3.0 v6  (Luettu 14425 kertaa)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Laguna 3.0 v6
Vanhemmissa audeissa/vw kin ongelmia noissa isolohkoissa,saatikka mitä löytyy ranskiksesta..
Mut jos harrastus pohjaa löytyy niin varmaan täysin soiva peli...
Nii se on...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Laguna 3.0 v6
Uudemmissa fjoordeissa lie jotain ?

Joissain tapauksissa yli 2 litran koneissa pomppaa vakuutusmaksut, ne kandee tarkistaa ennen ostopäätöstä.

Itse olen miettinyt että seuraava rassi vois olla varustettu edelleen torsen nelivedolla ja jumalmoottorilla. eikö kuulostakin hienolta  :D
Kuka sitä nyt vajakilla ajais :o
pessimisti ei pety!

T-Bone

  • Vieras
Vs: Laguna 3.0 v6
Miksi tuon v6 mallin saa halvemmalla ko 1,6,1,8 ja 2,0 mallit?  Onko se yksinkertasesti vain niinpaljon kalliimpi bensakuluiltaan,autoveroltaa??  Ite nyt ajellu 1,4 meganella jonkinaikaa ja helkkarin hyvin on pelannut suottako näitä haukutaan?

2001 eteenpäin maantiellä pääsee oikeasti sillä ilmoitetulla 7.5 litralla/100 km. Jakohihnan vaihto maksaa tonnin / 120 tkm. En ole kuullut että hihnoja olisi tuosta koneesta mennyt. Jos talvella ajaa jotain alle kilsan pätkää niin että moottori ei ehdi lämpenemään, sytytyspuolia hajoaa aika varmuudella, jotain 50 eur/kpl, etummaiset vaihtaa helposti itse, taaempien vaihtoa varten pitää irroittaa imusarja. Jos ajaa koneen aina lämpimäksi ei ongelmia puolien kanssa. Moottori on tuo http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_ES_engine
Kaikki 3-litraiset automaattivaihteistolla jossa todella pitkät välitykset ja erittäin hiljainen ajaa. Kori on sinkitty, lokasuojat muovia ja ainakin konepelti alumiinia. Etupään niveliä menee ja samoin takapään puslia.

1000€! Remmin vaihto! Tuolla hintaa tekee 3.3 litran v6 mopariin nokkaketjuempan uusilla rattailla!

Joo ,vaikka ketjulla meniskin 400000 km niin syöppö on syöppö ja automaattiloota menee kumminkin tuossa ajassa ainakin kerran uusiksi johon uppoaa 4 tonnia  helposti .

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Laguna 3.0 v6
Miksi tuon v6 mallin saa halvemmalla ko 1,6,1,8 ja 2,0 mallit?  Onko se yksinkertasesti vain niinpaljon kalliimpi bensakuluiltaan,autoveroltaa??  Ite nyt ajellu 1,4 meganella jonkinaikaa ja helkkarin hyvin on pelannut suottako näitä haukutaan?

2001 eteenpäin maantiellä pääsee oikeasti sillä ilmoitetulla 7.5 litralla/100 km. Jakohihnan vaihto maksaa tonnin / 120 tkm. En ole kuullut että hihnoja olisi tuosta koneesta mennyt. Jos talvella ajaa jotain alle kilsan pätkää niin että moottori ei ehdi lämpenemään, sytytyspuolia hajoaa aika varmuudella, jotain 50 eur/kpl, etummaiset vaihtaa helposti itse, taaempien vaihtoa varten pitää irroittaa imusarja. Jos ajaa koneen aina lämpimäksi ei ongelmia puolien kanssa. Moottori on tuo http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_ES_engine
Kaikki 3-litraiset automaattivaihteistolla jossa todella pitkät välitykset ja erittäin hiljainen ajaa. Kori on sinkitty, lokasuojat muovia ja ainakin konepelti alumiinia. Etupään niveliä menee ja samoin takapään puslia.

1000€! Remmin vaihto! Tuolla hintaa tekee 3.3 litran v6 mopariin nokkaketjuempan uusilla rattailla!

Joo ,vaikka ketjulla meniskin 400000 km niin syöppö on syöppö ja automaattiloota menee kumminkin tuossa ajassa ainakin kerran uusiksi johon uppoaa 4 tonnia  helposti .

300000km takana.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Köntys

  • Vieras
Vs: Laguna 3.0 v6
Se että ostais kutos-Rellun... sepä se vasta olisikin sairasta..

Kutos-Opelin ehkä vielä voisi ostaa. Mutta Rellun  ;D

Huumorimies ostaa molemmat  :D

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Laguna 3.0 v6
Miksi tuon v6 mallin saa halvemmalla ko 1,6,1,8 ja 2,0 mallit?  Onko se yksinkertasesti vain niinpaljon kalliimpi bensakuluiltaan,autoveroltaa??  Ite nyt ajellu 1,4 meganella jonkinaikaa ja helkkarin hyvin on pelannut suottako näitä haukutaan?

2001 eteenpäin maantiellä pääsee oikeasti sillä ilmoitetulla 7.5 litralla/100 km. Jakohihnan vaihto maksaa tonnin / 120 tkm. En ole kuullut että hihnoja olisi tuosta koneesta mennyt. Jos talvella ajaa jotain alle kilsan pätkää niin että moottori ei ehdi lämpenemään, sytytyspuolia hajoaa aika varmuudella, jotain 50 eur/kpl, etummaiset vaihtaa helposti itse, taaempien vaihtoa varten pitää irroittaa imusarja. Jos ajaa koneen aina lämpimäksi ei ongelmia puolien kanssa. Moottori on tuo http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_ES_engine
Kaikki 3-litraiset automaattivaihteistolla jossa todella pitkät välitykset ja erittäin hiljainen ajaa. Kori on sinkitty, lokasuojat muovia ja ainakin konepelti alumiinia. Etupään niveliä menee ja samoin takapään puslia.

1000€! Remmin vaihto! Tuolla hintaa tekee 3.3 litran v6 mopariin nokkaketjuempan uusilla rattailla!

Joo ,vaikka ketjulla meniskin 400000 km niin syöppö on syöppö ja automaattiloota menee kumminkin tuossa ajassa ainakin kerran uusiksi johon uppoaa 4 tonnia  helposti .

Kyllä nyt pitää 10 kulutus sallia autolle jolla ilmanvastuskin on kerrostslon luokkaa. Pistäppä lagunaan 7 henkee kamoineen kyytiin.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Laguna 3.0 v6
Se että ostais kutos-Rellun... sepä se vasta olisikin sairasta..

Kutos-Opelin ehkä vielä voisi ostaa. Mutta Rellun  ;D

Huumorimies ostaa molemmat  :D
Pitäis asentaa Opeliin Rellun kutonen, olisipa autoa kerrakseen  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Laguna 3.0 v6
Ei kai 6-sylinterisyys tee automaattisesti moottorista huonommin kestävää :o Pari 6-mukista on ollut (tälläkin hetkellä löytyy) ja ei niissä moottoreissa ole ollut mitään ongelmia. Kaikilla merkeillä löytyy hyviä ja huonoja moottoreita... Ainakin kestävyyden kannalta. Jopa tojolla on ollut ongelmia tiettyjen moottoreiden kanssa...

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Laguna 3.0 v6
>eikö kuulostakin hienolta

Ei kuulosta

T-Bone

  • Vieras
Vs: Laguna 3.0 v6
Miksi tuon v6 mallin saa halvemmalla ko 1,6,1,8 ja 2,0 mallit?  Onko se yksinkertasesti vain niinpaljon kalliimpi bensakuluiltaan,autoveroltaa??  Ite nyt ajellu 1,4 meganella jonkinaikaa ja helkkarin hyvin on pelannut suottako näitä haukutaan?

2001 eteenpäin maantiellä pääsee oikeasti sillä ilmoitetulla 7.5 litralla/100 km. Jakohihnan vaihto maksaa tonnin / 120 tkm. En ole kuullut että hihnoja olisi tuosta koneesta mennyt. Jos talvella ajaa jotain alle kilsan pätkää niin että moottori ei ehdi lämpenemään, sytytyspuolia hajoaa aika varmuudella, jotain 50 eur/kpl, etummaiset vaihtaa helposti itse, taaempien vaihtoa varten pitää irroittaa imusarja. Jos ajaa koneen aina lämpimäksi ei ongelmia puolien kanssa. Moottori on tuo http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_ES_engine
Kaikki 3-litraiset automaattivaihteistolla jossa todella pitkät välitykset ja erittäin hiljainen ajaa. Kori on sinkitty, lokasuojat muovia ja ainakin konepelti alumiinia. Etupään niveliä menee ja samoin takapään puslia.

1000€! Remmin vaihto! Tuolla hintaa tekee 3.3 litran v6 mopariin nokkaketjuempan uusilla rattailla!

Joo ,vaikka ketjulla meniskin 400000 km niin syöppö on syöppö ja automaattiloota menee kumminkin tuossa ajassa ainakin kerran uusiksi johon uppoaa 4 tonnia  helposti .

300000km takana.

Hyvin on kyllä kestänyt , meillä napsahti 296000 tasauspyörästöstä jokin ja alkoi raplattaa äänekkäästi  (siitä mistä lähtee vetoakselit. ) . Sen jälkeen vaihtoloota ,mutta turbiini alkoi temppuilla lähellä 400000 ja rautaakin oli lootan öljypohjassa . :( Vaihtoloota maksaa jotain 2500-2700 riippuen vaihteiden määrästä+ työt ellei vahingossa löydä purkaamolta  . Saat sisätilojen puhallinmoottorin ja Chiltonin korjaamokäsikirjan (englantilainen ja jos emäntä ei ole hävittänyt kirjaa) muutamalla kympillä jos kiinnostaa  :)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Laguna 3.0 v6
Menee aiheen vierestä, mutta huonoin moottori oli vw:n kuutonen taikka volvohan sen rakensi.
Kolme kertaa lähti hampaat jakohihnasta startatessa. Aina osui 15t ja 20t välille. Männät venttiileihin kiinni ja kansi auki.
Pirun kallis kansipahvi ja ajoitus vaati erikoiskaluja. Toisen rempan jälkeen tuli nekin hankittua.
Kannenpulttien kiristys se vasta vw lt:ssä oli operaatio. Kahden metrin jatkovarsi piti saada mahtumaan hyttiin. Kun momentti oli saavutettu, sen jälkeen kierrettiin vielä 360°. Kun oli ajettu 1000 km, niin taas venttiilikoppa auki ja uusi kiristys.
Nyt meillä lukee tienviitassa:
Pääsy kielletty vw-autoilta
Eiköhän vw itse sen koneen tehnyt. melko vähävoimainen, jos 2m varren vaatii noin pienet pultit :o
pessimisti ei pety!

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Laguna 3.0 v6
Menee aiheen vierestä, mutta huonoin moottori oli vw:n kuutonen taikka volvohan sen rakensi.
Kolme kertaa lähti hampaat jakohihnasta startatessa. Aina osui 15t ja 20t välille. Männät venttiileihin kiinni ja kansi auki.
Pirun kallis kansipahvi ja ajoitus vaati erikoiskaluja. Toisen rempan jälkeen tuli nekin hankittua.
Kannenpulttien kiristys se vasta vw lt:ssä oli operaatio. Kahden metrin jatkovarsi piti saada mahtumaan hyttiin. Kun momentti oli saavutettu, sen jälkeen kierrettiin vielä 360°. Kun oli ajettu 1000 km, niin taas venttiilikoppa auki ja uusi kiristys.
Nyt meillä lukee tienviitassa:
Pääsy kielletty vw-autoilta
tuo on hyvä periaate mulla on piha vw vapaa alue.

Saskia

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: Laguna 3.0 v6
Ranskalaiset on parhaita hampurilaisen kera...

Täällä taas vakaita mielipiteitään kertoo tyypit jotka ei ole todennäköisesti eläissään edes ajaneet ranskalaisilla autoilla, saati että olisivat omistaneet sellaisen  ::)
Itellä ollut henkilöautona viimeisten reilun 10 vuoden ajan ranskalaisia, käytettynä ostettuja.  Ensin Megane 1,6  reilun kolme vuotta, sitten Laguna 2,0 reilut 6 vuotta ja nyt kohta pari vuotta Peugeot 1,6 turbodiesel.  Kumpaankin relluun vaihdettiin jakohihna kertaalleen minun aikanani, ja hinta oli muistaakseni 500 eken paikkeilla/auto kaikkineen.  Meganeen vaihdettiin kaksi sytytyspuolaa (joka tulpalla omansa), joka johtui ilmeisesti siitä, että liikkeessä josta auton ostin (ei merkkiliike) oli moottori pesty painepesurilla, mikä on kiellettyä ja kiellettyä myös ilmeisesti useimmissa nykyautoissa joissa on enemmän elektroniikkaa.  Lagunaan ei moottoripuolelle tarvinnut tehdä muuta kuin tuo jakohihnan vaihto, mutta etupään niveliä piti muutama vaihtaa.  Tosin kun merkkiliikkeessä (myy myös Kolh...  Volvoa) ihmettelin että jo 50tkm ajettuun autoon pitää noita vaihtaa, niin huoltopäällikkö totesi ettei ne Volvoissa tahdo tuota 50-kymppiäkään kestää, ja vaihdossa on ollut 30tkm ajettuja mersuja joihin on pitänyt nivelet vaihtaa ennen ulosmyyntiä.  Pösöön on toistaiseksi tehty vain huollot. 
Yhdessäkään ranskalaisessani ei ole ollut mitään sähkövikoja, ei liioin ruosteen alkuakaan, eivätkä ne ole syöneet öljyä kuten erään saksalaisyhtymän tuotteet....  Useammassa tutkimuksessahan onkin todettu, että ranskalaisautot ovat nykyään vähiten ruostuvien joukossa, toisin kuin vaikkapa japsit.   Elikäs nuo puheet "rapeista ranskalaisista" kuuluvat samaan hevosmiesten tietotoimiston tietoon kuin aikanaan väite, että "varis ei ole lintu eikä voortti auto"...... ;D  Eipä silti, kyllä ranskalaisissa autoissa on nykyään niin hyvät istuimet, että siellä on mukava istua ja vaikka syödä hampurilaista ja ranskalaisia....  :)

Joku kysyi moottoreista, Renault tekee moottorinsa itse, sekä myös Nissanille, ja Peugotilla ja Citroenilla eli PSA-yhtymällä on yhteiset moottorit.

Ps.  Kyllä minäkin tuollaista kuutos-Lagunaa aikanaan himoitsin.....    ;)
Emme elä tehdäksemme työtä, vaan teemme työtä voidaksemme elää.....

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26119
  • vastustan
Vs: Laguna 3.0 v6
varmaan ihan kärkipään autoja pösö kestämään ruostetta :) :) :) :)

terminaattorin kannattaa uskoa merkkiliikkeen ay-asentajia kun ne kertoo mitä öljyä ryslerin lootaan pitää laittaa, universaali ei käy eikä useimmat motonetinkään öljyt vaikka mten tekis mieli väittää muuta 8) 8) 8) 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Laguna 3.0 v6
 Sakemannin autoissa saa olla vaikka mitä sekundaa  seassa, niin maine vaan kestää, ihmeellistä? Ranskalaisia haukutaan, vaikka ei ole metriäkään ajettu, saati omistettu. Pihasta löytyy tälläkin hetkellä enemmän kuin yksi Psa auto. Vanhimmalla ajettu yli 600tkm. kori ei natise mistään, ja tosi hiljainen tiellä, ja erinomainen ajaa.