Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minä vuonna tuet olleet suurimmat?  (Luettu 3917 kertaa)

antti-x

  • Vieras
Kun tuet koko ajan laskevat niin kiinnostaisi tietää että minä vuonna ne sitten ovat olleet suurimmillaan eri tahoilla? Noin niin kuin tilakohtaisesti, saa toki jakaa hehtaarilla (tai vaikka eläimillä) jos haluaa.

Eli kun menette Vipuun niin sieltä vaan tukihistoria ja vuosiksi 1998-2014 ja niistä katsoo että minkä vuoden päällä on korkein luku.

Täytyy sanoa että meillä on laajennuksesta johtuen vuoden 2014 päällä... ja aika lailla suurempi potti kuin esim vuonna 2000, joka sekin on melkein 100% suurempi kuin 1998...

Mutta mites muilla?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9773
Vs: Minä vuonna tuet olleet suurimmat?
Vuodet 2006 - 2013 aika tasaista parin tonnin heittelyjä.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Minä vuonna tuet olleet suurimmat?
Tasasta nousua ollu kokoajan, olen onnistunut hiljalleen kasvattamaan summaa vuosien varrella  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Minä vuonna tuet olleet suurimmat?
Aika lailla sama kehitys ja 2014 jää historiaan.
Ensivuodesta alkaen 70-80 000 vähemmän  :(
2019 keväällä jätän ainakin 100ha ja vastaavat 35+ eläinyksikköä pois ja tuet putoo taas 80ke.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Minä vuonna tuet olleet suurimmat?
heh, mänette vipuun!   on se tuokin sanonta!   jo aikoinaan tota käytettiin pikkasen eri tarkoituksessa.

Red Bull

  • Vieras
Vs: Minä vuonna tuet olleet suurimmat?
Jossei kaikki mene aivan reisille niin ens vuonna tulee isoin peltotukipotti.  8)

1998 on vissiin ollu joku 12 hehtaaria peltoa..

Red Bull

  • Vieras
Vs: Minä vuonna tuet olleet suurimmat?
Tulipa ny oikeen katteltua historiatietoja niin kokonaistuet on nousseet vuodesta 1998 vuoteen 2014 8,4 kertaisiksi.  ::)

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Minä vuonna tuet olleet suurimmat?
Eniten tukia 2014.
Vähiten 1998.
Tukien määrä 8,1 kertainen verrattuna vuodet 2008 ja 2014.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Minä vuonna tuet olleet suurimmat?
Ei oikeen näyttäny hyvältä. -98-14 liki samoissa pyörineet. Toki pinta-ala hiukka lisääntyny, mutta vaan hiukan.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Minä vuonna tuet olleet suurimmat?
Nimellisesti 2005, reaalisesti 2001. Vuodet 2000-2006 tonnin haarukassa. Ennen sitä nousua ja sen jälkeen alamäkeä joka vain jyrkkenee :(
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Sandels

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 435
  • Ilima aekojaan Iisalamesta
Vs: Minä vuonna tuet olleet suurimmat?
Vuosi 2014 tullee jäämään historiaan suurimman tukipotin osalta. Alenevat peltotuet kompensoivat tehokkaasti kasvavan peltopinta-alan vaikutuksen.. Vuodesta 1998 tuen määrä on kuusinkertaistunut.

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Minä vuonna tuet olleet suurimmat?
Eihän tässä teidän spekuloinnissa ole mitään järkeä, kun ei ole tukea jyvitetty hehtaareille/eläimäärille.

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Minä vuonna tuet olleet suurimmat?
  Kyllä tää 2014 lienee se suurin, vaikka koko ajan olen viimeiset vuodet pyrkinyt karsimaan vuokrapeltoja pois.  Tuet lienee tuplaantunut vuodesta 1995. 
FIXIT

antti-x

  • Vieras
Vs: Minä vuonna tuet olleet suurimmat?
Eihän tässä teidän spekuloinnissa ole mitään järkeä, kun ei ole tukea jyvitetty hehtaareille/eläimäärille.

No mikset jyvitä?  :)


Ja noin muuten niin onhan se mielenkiintoista joka tapauksessa että toisilla tukipotti on melkein kymmenkertaistunut ja toisilla pysynyt samoissa.

Oma arvio tukien kehityksestä kokonaisuudessaan per hehtaari ja/tai per eläin on se että ei luomu-viljapuolella edellinen tukikausi oli paras, ja maitopuolella tämä loppuva tukikausi (ainakin AB:lla jännästi), ja tukikauden kahta vimppaa vuotta nostaa vielä selvästi muutettu hyvinvointituki (RIP  :'( ).

Ensi vuonna tähän aikaan voi sitten sanoa millainen porras tulee tukikauden vaihdoksesta.

Reilu 5 kertaiset tuet täällä 2014 vs 1998, ja hiukan vajaa 3-kertaiset 2014 vs 2003. Omissa nimissä eli tuissa olevat hehtaarit eivät muuten ole nousseet yhtään vuodesta 2000.

edit: Vuonna 2000 oltiin kotieläintila mutta eipä siitä AB:llä kauheasti hyötyä ollut, 535€/ hehtaari oli tukipotti silloin. Omissa tuissa eri vuosina olleet hehtaarit näkee kun katsoo historiasta kasvulohkotiedot ja menee nuolella taaksepäin.

Viimeksi muokattu: 03.12.14 - klo:10:04 kirjoittanut antti-x

Naturalis

  • Vieras
Vs: Minä vuonna tuet olleet suurimmat?
2008 vuonna suurin tukipotti. Siitä tultu yli 20% alas vaikka pinta-ala noin hehtaarin haarukassa sama...