Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Punaiset Multivat.  (Luettu 20376 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Punaiset Multivat.
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.

Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.

- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa

On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä  kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.

Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Punaiset Multivat.
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.

Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.

- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa

On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä  kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.

Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)
Tää on faktaa. Esim. meillä tuo 86 heppainen ja 4 tonnia painava Deere ei pystyisi enää kippaamaan isompaa kärryä, koska öljy ei riittäisi  ;D Mut kärryn saa laittaa silti vielä maata täyteen.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Punaiset Multivat.
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.

Mites se perussieviläinen rehuauman pellolle rakentava pintaliitäjä sen eron toteaa???????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Vs: Punaiset Multivat.
ERT on hyvä, toimiva ja halpa.

Kamoon, raktorin peräsä tulee mikä tahansa velsa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

LihavaPoika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Punaiset Multivat.
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.

Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.

- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa

On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä  kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.

Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)

Olimpa siinä alaku kesästä Uureskaupungis soijatehtaan vieres voimalaitos työmaalla ajamas kaivinkonetta louhinta puolella. siellä ne yritti ajaa louhetta puolivuotta vanhoilla 16t ryskyillä.
Teli lintallaan lähes renkaat lavanpohjaa hipoen. ajotyyli siinä vaiheessa enää sairasta paskalle taluttaen tyyliä.
Sanoinpa louheenlastaajalle telin mielenkiintoisesta asennosta. Sekä totesin että pitäisi olla JOSKINit.

Kahvitauon jälkeen totesin Traktorimiehelle että laitappa joskinit kuten minullakin on.
-minä kuulin että sinulla on joskinit, mistä ostit mitä maksoit?

-Englannista heräteostoksena TP22/50 hinta oli nelinumeroinen.
Uskaltaa viedä 15t kuormalla 70kmh tiellä toisin kuin kotimaisia edes 40kmh.

-No ei olleet kalliit kärryt.

-No ostinpa kerralla hyvät ja aina uskaltaa kipata eikä tarvitse pelätä telin irti lähtöä.

Koittakaapa nyt tajuta että tämän päivän nopeuksilla kärryssä pitää olla jousitettu teli.
keinuteli repii itse itsensä rikki kun se ei jousta mistään.

Hyviä kärrymerkkejä Joskin Krampe Western on jouset niin kuin kuuluukin. Multiva on hyvin tehty kunhan pääsevät siitä metsäkärryjen keinutelistä jousiteliin.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Punaiset Multivat.
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.

Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.

- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa

On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä  kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.

Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)

Olimpa siinä alaku kesästä Uureskaupungis soijatehtaan vieres voimalaitos työmaalla ajamas kaivinkonetta louhinta puolella. siellä ne yritti ajaa louhetta puolivuotta vanhoilla 16t ryskyillä.
Teli lintallaan lähes renkaat lavanpohjaa hipoen. ajotyyli siinä vaiheessa enää sairasta paskalle taluttaen tyyliä.
Sanoinpa louheenlastaajalle telin mielenkiintoisesta asennosta. Sekä totesin että pitäisi olla JOSKINit.

Kahvitauon jälkeen totesin Traktorimiehelle että laitappa joskinit kuten minullakin on.
-minä kuulin että sinulla on joskinit, mistä ostit mitä maksoit?

-Englannista heräteostoksena TP22/50 hinta oli nelinumeroinen.
Uskaltaa viedä 15t kuormalla 70kmh tiellä toisin kuin kotimaisia edes 40kmh.

-No ei olleet kalliit kärryt.

-No ostinpa kerralla hyvät ja aina uskaltaa kipata eikä tarvitse pelätä telin irti lähtöä.

Koittakaapa nyt tajuta että tämän päivän nopeuksilla kärryssä pitää olla jousitettu teli.
keinuteli repii itse itsensä rikki kun se ei jousta mistään.

Hyviä kärrymerkkejä Joskin Krampe Western on jouset niin kuin kuuluukin. Multiva on hyvin tehty kunhan pääsevät siitä metsäkärryjen keinutelistä jousiteliin.
Parabeli on se ainoo kunnollinen.. 

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Vs: Punaiset Multivat.
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.

Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.

- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa

On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä  kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.

Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)

Olimpa siinä alaku kesästä Uureskaupungis soijatehtaan vieres voimalaitos työmaalla ajamas kaivinkonetta louhinta puolella. siellä ne yritti ajaa louhetta puolivuotta vanhoilla 16t ryskyillä.
Teli lintallaan lähes renkaat lavanpohjaa hipoen. ajotyyli siinä vaiheessa enää sairasta paskalle taluttaen tyyliä.
Sanoinpa louheenlastaajalle telin mielenkiintoisesta asennosta. Sekä totesin että pitäisi olla JOSKINit.

Kahvitauon jälkeen totesin Traktorimiehelle että laitappa joskinit kuten minullakin on.
-minä kuulin että sinulla on joskinit, mistä ostit mitä maksoit?

-Englannista heräteostoksena TP22/50 hinta oli nelinumeroinen.
Uskaltaa viedä 15t kuormalla 70kmh tiellä toisin kuin kotimaisia edes 40kmh.

-No ei olleet kalliit kärryt.

-No ostinpa kerralla hyvät ja aina uskaltaa kipata eikä tarvitse pelätä telin irti lähtöä.

Koittakaapa nyt tajuta että tämän päivän nopeuksilla kärryssä pitää olla jousitettu teli.
keinuteli repii itse itsensä rikki kun se ei jousta mistään.

Hyviä kärrymerkkejä Joskin Krampe Western on jouset niin kuin kuuluukin. Multiva on hyvin tehty kunhan pääsevät siitä metsäkärryjen keinutelistä jousiteliin.

Teliveto on hyvä teli. Raktorilla ajetaan neljääkymppiä korkeintaan ja raktorilla tehdään raktorihommia. Auto on kuormahommiin urakoinnissa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Punaiset Multivat.
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.

Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.

- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa

On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä  kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.

Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)

Olimpa siinä alaku kesästä Uureskaupungis soijatehtaan vieres voimalaitos työmaalla ajamas kaivinkonetta louhinta puolella. siellä ne yritti ajaa louhetta puolivuotta vanhoilla 16t ryskyillä.
Teli lintallaan lähes renkaat lavanpohjaa hipoen. ajotyyli siinä vaiheessa enää sairasta paskalle taluttaen tyyliä.
Sanoinpa louheenlastaajalle telin mielenkiintoisesta asennosta. Sekä totesin että pitäisi olla JOSKINit.

Kahvitauon jälkeen totesin Traktorimiehelle että laitappa joskinit kuten minullakin on.
-minä kuulin että sinulla on joskinit, mistä ostit mitä maksoit?

-Englannista heräteostoksena TP22/50 hinta oli nelinumeroinen.
Uskaltaa viedä 15t kuormalla 70kmh tiellä toisin kuin kotimaisia edes 40kmh.

-No ei olleet kalliit kärryt.

-No ostinpa kerralla hyvät ja aina uskaltaa kipata eikä tarvitse pelätä telin irti lähtöä.

Koittakaapa nyt tajuta että tämän päivän nopeuksilla kärryssä pitää olla jousitettu teli.
keinuteli repii itse itsensä rikki kun se ei jousta mistään.

Hyviä kärrymerkkejä Joskin Krampe Western on jouset niin kuin kuuluukin. Multiva on hyvin tehty kunhan pääsevät siitä metsäkärryjen keinutelistä jousiteliin.

Teliveto on hyvä teli. Raktorilla ajetaan neljääkymppiä korkeintaan ja raktorilla tehdään raktorihommia. Auto on kuormahommiin urakoinnissa.
Juu on maankaatopaikallakin vastaanottajalla tekemistä kun saa vedellä autoja ylös ja lykkiä maata kauempaa penkalle asti.. 

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Punaiset Multivat.
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.

Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.

- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa

On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä  kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.

Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)

Olimpa siinä alaku kesästä Uureskaupungis soijatehtaan vieres voimalaitos työmaalla ajamas kaivinkonetta louhinta puolella. siellä ne yritti ajaa louhetta puolivuotta vanhoilla 16t ryskyillä.
Teli lintallaan lähes renkaat lavanpohjaa hipoen. ajotyyli siinä vaiheessa enää sairasta paskalle taluttaen tyyliä.
Sanoinpa louheenlastaajalle telin mielenkiintoisesta asennosta. Sekä totesin että pitäisi olla JOSKINit.

Kahvitauon jälkeen totesin Traktorimiehelle että laitappa joskinit kuten minullakin on.
-minä kuulin että sinulla on joskinit, mistä ostit mitä maksoit?

-Englannista heräteostoksena TP22/50 hinta oli nelinumeroinen.
Uskaltaa viedä 15t kuormalla 70kmh tiellä toisin kuin kotimaisia edes 40kmh.

-No ei olleet kalliit kärryt.

-No ostinpa kerralla hyvät ja aina uskaltaa kipata eikä tarvitse pelätä telin irti lähtöä.

Koittakaapa nyt tajuta että tämän päivän nopeuksilla kärryssä pitää olla jousitettu teli.
keinuteli repii itse itsensä rikki kun se ei jousta mistään.

Hyviä kärrymerkkejä Joskin Krampe Western on jouset niin kuin kuuluukin. Multiva on hyvin tehty kunhan pääsevät siitä metsäkärryjen keinutelistä jousiteliin.
Parabeli on se ainoo kunnollinen..
Jouset ja korkea kärry, ei kovin tukeva, asioilla tuppaa olemaan ne varjopuoletkin ::)
pessimisti ei pety!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Punaiset Multivat.
Raktori olisi monelle paljon järkevämpi kuin kuorma-auto. Itseasiassa auto ei voita kuin tilan tarpeessa kovalla alustalla toimiessa ja hyvällä tiellä matkanopeudessa.

Nyt kun kuorma-autopuolelle on saatu tää tehostus menemään läpi niin eikö olisi maanviljelijöiden varsin hyvä hetki lobata läpi raktorikuljetuksien tehostamis ja nykyaikaistamis pykälät. Nykyään kun toimeentulo on varsin tiukalla niin tehostamista vaaditaan myös raktoripuolelle.

Korjauslistalla olisi ainakin paino ja pituus sekä nopeuden nykyaikaistaminen. Nämä kun olisi luokkaa kokonaispaino 50 tonnia sisältäen akselimassojen pykäläviidakon ja pituus "junamaisella" rakenteella vaikka 25 metriä ja maksiminopeus 70 tai jopa kovempaa niin homma sujuisi. Varjopuolena tulee tietenkin katsastukset ja pakolliset jarrut kärryihin ja jouset tiettyihin kohtiin jne. mahdollisesti kyseessä voisi olla ihan uusi ajoneuvoluokka joka olisi kehitysversio liikenneraktorista.

Pellot kun on oikeasti kaukana niin siirtoihin pitää saada tehokkuutta ja kuorma-auto ei useitenkaan ole järkevä vaihtoehto. Raktorijuna olisi ehkä käyttäjäystävällisin kunhan painot ja mitat olisi tarpeeksi suuret. 
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Punaiset Multivat.

Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)
[/quote]
SAS on edelleen tukevasti 60-luvulla. ::)
Mystinen kesälaatumies

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Punaiset Multivat.
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.

Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.

- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa

On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä  kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.

Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)

Olimpa siinä alaku kesästä Uureskaupungis soijatehtaan vieres voimalaitos työmaalla ajamas kaivinkonetta louhinta puolella. siellä ne yritti ajaa louhetta puolivuotta vanhoilla 16t ryskyillä.
Teli lintallaan lähes renkaat lavanpohjaa hipoen. ajotyyli siinä vaiheessa enää sairasta paskalle taluttaen tyyliä.
Sanoinpa louheenlastaajalle telin mielenkiintoisesta asennosta. Sekä totesin että pitäisi olla JOSKINit.

Kahvitauon jälkeen totesin Traktorimiehelle että laitappa joskinit kuten minullakin on.
-minä kuulin että sinulla on joskinit, mistä ostit mitä maksoit?

-Englannista heräteostoksena TP22/50 hinta oli nelinumeroinen.
Uskaltaa viedä 15t kuormalla 70kmh tiellä toisin kuin kotimaisia edes 40kmh.

-No ei olleet kalliit kärryt.

-No ostinpa kerralla hyvät ja aina uskaltaa kipata eikä tarvitse pelätä telin irti lähtöä.

Koittakaapa nyt tajuta että tämän päivän nopeuksilla kärryssä pitää olla jousitettu teli.
keinuteli repii itse itsensä rikki kun se ei jousta mistään.

Hyviä kärrymerkkejä Joskin Krampe Western on jouset niin kuin kuuluukin. Multiva on hyvin tehty kunhan pääsevät siitä metsäkärryjen keinutelistä jousiteliin.
Parabeli on se ainoo kunnollinen..
Jouset ja korkea kärry, ei kovin tukeva, asioilla tuppaa olemaan ne varjopuoletkin ::)
Itseasiassa ei yhtään keinuteliä korkeampi ja tukeva kun on tehty oikein.. Eli kipattaessa taka-akseli jäykistetään..