Minä en oikein usko noihin tuomioihin ,joissa on sana sanaa vastaan.Siinä saattoi murkkuikäinen olla vaan rahan tarpeessa .Toi syytetty näyttää ihan seniililtä. 
Nykyään tytöt rahastaa noilla raiskaustuomioilla ihan törkeesti.Porukka keksii jutun,tyttö pyytää kyytiä uhriksi katsomaltaan henkilöltä ja tekee jälkeen päin raiskausilmoituksen.
Kaverit todistaa ja porukka saa monta tonnia kaljarahaa.................. 
Ja lestapuolella lapsiin sekautuminen on suorastaan hyväksyttävää..
--lestadiolaisilla on se tapa,että jos pyytää jotain anteeksi,niin sitä asiaa ei saa enää kertoa kellekkään,koska se on rippisalaisuus.Siksi nämä pedofiili ja insestitapaukset pysyivät kauan salassa.
Sitten kun uhrit aikuistuivat ja ymmärsivät,mitä oli saaneet kokea,he alkoivat kertoa.Ensin asiat yritettiin sopia oman srk:n kesken,mutta siitä nousi niin kova haloo,että srk:n johtohenkilöiden oli pakko taipua,että asiat viedään oikeuden eteen.Tämä oli monelle seurakuntalaiselle kova paikka,sillä srk julistaa olevansa ainoa oikea Jumalan valtakunta maanpäällä. Tästä on ollut seurauksena taas keskinäisiä käräjiä,joissa on erotettu erimielisiä arvostelevia srk:n jäseniä ja heidät on "jätetty saatanan" haltuun,koska eihän "jumalanvaltakuntaa saa arvostella".
Kuitenkin olen sitä mieltä,että selvittämättömiä asioita ja haavoittuneita on jäänyt sekä seurakunnan sisälle,että ulkopuolelle paljon.

Henkinen pahoinpitely on kamalaa. Olen joskus tuntenut nuoren tytön,joka kertoi,että heillä kotona veljet käytti sisariaan seksuaalisesti hyväkseen,heidän isänsä oli saarnamies,joka oli paljon poissa kotoa,lapsia oli pitkästi toista kymmentä.Tämä tyttöparka oli psyykkisesti ihan häiriintynyt eikä pystynyt normaaliin työelämään.
Jos kaikki tapaukset tulisivat päivän valoon,siitä voisi kirjoittaa paksun romaanin.
Tällaiset suljetut yhteisöt hallitsevat pelolla ja se ei voi olla oikein.