Paras paikka porata/kaivaa olisi Valtran vaihtokonepihoilta
(Täs on siis nyt se "vitsi", että Valmetit/Valtrat tuppaavat pikkuisen vuotamaan öljyä )
Ei se ole vitsi. Huoltokaan ei saa sitä loppumaan. Nostolaitteen toinen sylinteri valskasi öljyä ja aikani sitä seurailin, kunnes päätin viedä koneen huoltoon. Huoltomies otti vikalistaa ylös ja kirjasi sen sylinterin tiivisteet ensimmäiseksi. Teetin siihen samalla kevyen tuhannen tunnin huollon. Sitten hain koneen takaisin ja ihmettelin, kun etukuormaajan hydrauliikkaletkujen ympärille oli kiedottu keltaista spiraalia, sellaista en ollut tilannut. Sitten huomasin, että hydrauliikan lähtöihin oli ilmestynyt sellaisia muovisia sulkuläppiä, jotka haittaavat letkujen kiinnitystä. Lopuksi huomasin, että eipä sitä sylinterin tiivistettä ollut laitettu. Aikanaan tuli lasku ja kaikenlaista pientarvikketta oli listalle kertynyt. Tulin siihen tulokseen, että antaa sylinterin vuotaa ja ihan hyvin ollaan menty pari vuotta eteenpäin.
Se on toi "omahuoltaja" sellainen virtuoosi, että se voi tehdä mitä vaan. Ajattelin, että näin tällä kertaa, enkä tähän asiaan viitsi palata. Näin jälkeenpäinkin oli jokseenkin koominen huolto..