Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Myyntiedustus muutoksia näemmä..  (Luettu 13913 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Myyntiedustus muutoksia näemmä..
Ostat omaksi testerin, jollei ole huoltomiestä lähellä  ;)
Aa hyvä idea ihanan halpaa ;D Ei sillä tommosta jotain on kyllä suuniteltu mutta pitäis olla semmonen yleismalli. Siis joka kävis vähän kaikkiin eli toisinsanoen ei oikein kunnolla mihinkään ;D
Ei taida traktori puolella olla mitään yleistesteriä, vai onko?
TEXA taitaa olla ainoa joka tekee "off-highway" laitteisiin yleistesteriä. Se vasta kallista sitten onkin, luulisin.
Eihän noi deutsit muuta tartte kuin läppärin, johdon ja oikean ohjelman  ;D
Ja se tärkein, tieto mitä tehdä :P
Kyllähän toi ohjelma varsin helppo on käyttää mitä joskus vierestä katsellut..  Mutta nopeuden muutosta ja tehonlisäyksen lisäksi ei oo tarvinut tietokoneen nokassa käyttää  ;)
Nopeuden nosto ei esim JD 40 km/h AP viiteenkymppiin ei onnistu ihan tietokoneella.
pessimisti ei pety!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Myyntiedustus muutoksia näemmä..
Ostat omaksi testerin, jollei ole huoltomiestä lähellä  ;)
Aa hyvä idea ihanan halpaa ;D Ei sillä tommosta jotain on kyllä suuniteltu mutta pitäis olla semmonen yleismalli. Siis joka kävis vähän kaikkiin eli toisinsanoen ei oikein kunnolla mihinkään ;D
Ei taida traktori puolella olla mitään yleistesteriä, vai onko?
TEXA taitaa olla ainoa joka tekee "off-highway" laitteisiin yleistesteriä. Se vasta kallista sitten onkin, luulisin.
Eihän noi deutsit muuta tartte kuin läppärin, johdon ja oikean ohjelman  ;D
Ja se tärkein, tieto mitä tehdä :P
Kyllähän toi ohjelma varsin helppo on käyttää mitä joskus vierestä katsellut..  Mutta nopeuden muutosta ja tehonlisäyksen lisäksi ei oo tarvinut tietokoneen nokassa käyttää  ;)
Nopeuden nosto ei esim JD 40 km/h AP viiteenkymppiin ei onnistu ihan tietokoneella.
Mistään jonnikoista puhukkaan vaan deutsista keppilootalla..   

SDF

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: Myyntiedustus muutoksia näemmä..
Niin jos Deutz-Fahrista puhutaan niin moottorille on Deutzin diagnostiikkasofta eli Serdia. Sitten taas traktorin bokseja pääsee tutkimaan "pc testerillä", joka on eri laite/softa.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Myyntiedustus muutoksia näemmä..
Niin jos Deutz-Fahrista puhutaan niin moottorille on Deutzin diagnostiikkasofta eli Serdia. Sitten taas traktorin bokseja pääsee tutkimaan "pc testerillä", joka on eri laite/softa.
Öö onkos noita sitte muilla kuin valtuutetuilla? Tosin ei varmaan ihan heti aukeis vaikka moisen hyppysiinsä saisikin. Tosin toivon etten moista kovin usen tarvisikaan. Tommonen yleistestaus härveli olis ihan jees kun noitten härveleiden oikkuja selvittelee. Tosin siihenkin jonkinmoista koulutusta tarvis että sais siitä jotain irti.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Myyntiedustus muutoksia näemmä..
Muuten mahtaako Yrmy alkaa nyt myymään sitte juntikkaa.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Myyntiedustus muutoksia näemmä..
Ostat omaksi testerin, jollei ole huoltomiestä lähellä  ;)
Aa hyvä idea ihanan halpaa ;D Ei sillä tommosta jotain on kyllä suuniteltu mutta pitäis olla semmonen yleismalli. Siis joka kävis vähän kaikkiin eli toisinsanoen ei oikein kunnolla mihinkään ;D
Ei taida traktori puolella olla mitään yleistesteriä, vai onko?
TEXA taitaa olla ainoa joka tekee "off-highway" laitteisiin yleistesteriä. Se vasta kallista sitten onkin, luulisin.
Eihän noi deutsit muuta tartte kuin läppärin, johdon ja oikean ohjelman  ;D
Ja se tärkein, tieto mitä tehdä :P
Kyllähän toi ohjelma varsin helppo on käyttää mitä joskus vierestä katsellut..  Mutta nopeuden muutosta ja tehonlisäyksen lisäksi ei oo tarvinut tietokoneen nokassa käyttää  ;)
Nopeuden nosto ei esim JD 40 km/h AP viiteenkymppiin ei onnistu ihan tietokoneella.
Mistään jonnikoista puhukkaan vaan deutsista keppilootalla..
Niin oletinkin. Tarkoitin vaan, että ei se aina onnistu ihan tietokoneella, vaikka onkin vaan ohjelmointi juttu.
pessimisti ei pety!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Myyntiedustus muutoksia näemmä..
Ostat omaksi testerin, jollei ole huoltomiestä lähellä  ;)
Aa hyvä idea ihanan halpaa ;D Ei sillä tommosta jotain on kyllä suuniteltu mutta pitäis olla semmonen yleismalli. Siis joka kävis vähän kaikkiin eli toisinsanoen ei oikein kunnolla mihinkään ;D
Ei taida traktori puolella olla mitään yleistesteriä, vai onko?
TEXA taitaa olla ainoa joka tekee "off-highway" laitteisiin yleistesteriä. Se vasta kallista sitten onkin, luulisin.
Eihän noi deutsit muuta tartte kuin läppärin, johdon ja oikean ohjelman  ;D
Ja se tärkein, tieto mitä tehdä :P
Kyllähän toi ohjelma varsin helppo on käyttää mitä joskus vierestä katsellut..  Mutta nopeuden muutosta ja tehonlisäyksen lisäksi ei oo tarvinut tietokoneen nokassa käyttää  ;)
Nopeuden nosto ei esim JD 40 km/h AP viiteenkymppiin ei onnistu ihan tietokoneella.
Mistään jonnikoista puhukkaan vaan deutsista keppilootalla..
Niin oletinkin. Tarkoitin vaan, että ei se aina onnistu ihan tietokoneella, vaikka onkin vaan ohjelmointi juttu.
Riippuu varmaan ketä sitä tietokonetta käyttää. Huoltomiehet ei ihan samoja asioita pääse tekemään kuin virittäjät esimerkiksi..

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Myyntiedustus muutoksia näemmä..
Same ja lambokin tulee myös suomeen myyntiin.. Tässä lehdistötiedote: http://hcpetersen.fi/uploads/media/Press_release_HCP_SDF_Finland_FI_2963.pdf

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Myyntiedustus muutoksia näemmä..
Same ja lambokin tulee myös suomeen myyntiin.. Tässä lehdistötiedote: http://hcpetersen.fi/uploads/media/Press_release_HCP_SDF_Finland_FI_2963.pdf
See Lambo sese vasta vehjes on. Yhellä kaverilla on semmonen pienemmänpään malli. Hauska vekotin kyllä ihan. 
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Myyntiedustus muutoksia näemmä..
Same ja lambokin tulee myös suomeen myyntiin.. Tässä lehdistötiedote: http://hcpetersen.fi/uploads/media/Press_release_HCP_SDF_Finland_FI_2963.pdf
See Lambo sese vasta vehjes on. Yhellä kaverilla on semmonen pienemmänpään malli. Hauska vekotin kyllä ihan.

Isoinkin Lambon omaa tuotantoa oleva näemmä neloskoneella (ei paljon viritysvaraa):

http://www.same-tractors.com/en-ND/tractors/open-field/180-virtus

Isommat Saksasta.
Grow the feed, not the weeds!

SDF

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: Myyntiedustus muutoksia näemmä..
Samaa italialaista firmaa se on, riippumatta kasataanko Italiassa vai Saksassa  :). Isompien mallien tuotekehitys taitaa olla vielä saksassa, vaikka Italiasta käsinhän tuo firma pyörii. Ja hyvin pyöriikin, jos verrataan siihen mikä alkutilanne oli 90-luvulla.

Mielenkiintoisinta siinä on ehkä se, missä kaikissa Samen/Lamborghini malleissa tullaan korvaamaan Deutz tehtaan omalla uudella common rail-koneella. Pienimmät mallit kun on täysin samoja koneita merkistä riippumatta ollut jo pitkään niin tulisi vähän eroa sitten. Vaikka niin että Deutz-Fahrin nokalla olisi aina Deutz. Näin on se on ollutkin lähiaikoina

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Myyntiedustus muutoksia näemmä..
Aika paljon toi isoin Virtus ottaa tehoa 3,6 litraisesta:

"DEUTZ TCD 3.6 L 04 TIER 4i"

Maximum power 127 HP.
Grow the feed, not the weeds!

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Myyntiedustus muutoksia näemmä..
"In 2012, SAME Deutz-Fahr sold a majority of its holding in Deutz AG to Volvo, selling more than 22 Million shares. This puts Volvo's ownership at just over 25%, and makes them the largest share-holder. SAME Deutz-Fahr retained 8.4% equity in the company."

"Lars-Göran Moberg (Chairman of the supervisory board)"

Eli swedut/Volvo heiluttelee tahtipuikkoa moottoritehtaassa?
Grow the feed, not the weeds!

SDF

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: Myyntiedustus muutoksia näemmä..
Jep siksipä käyttävät omia moottoreita taas entistä enemmän, kun omistusta Deutzista on pudotettu, parhaimmillaan se oli jotain 44%, ei se moottoritehdas silloin aikoinaan siirtynyt kokonaan italialaisille, toisin kuin traktoritehdas. Ne ongelmat kun taisivat olla enemmän siellä traktori/puimurivalmistuksessa kuin moottoreissa ja toki moottoreista on kiinnostunut moni muukin. Vai johtuiko se enemmänkin silloisen omistajan eli KHD:n muista talousvaikeuksista, että piti myydää omistuksia pois että pääsi veloistaan.

Historia meni jotenkin niin, että Deutz-Fahr (ja KHD) oli 80-luvun lopussa isoissa talousvaikeuksissa, suurin omistaja oli pankki  ;D (Deutsche Bank). Sama pankki omisti muuten ison osuuden myös Steyristä. Deutsche Bank rahoitti myös Same-konsernia. Siksi Deutz-Fahr osti ensin 90-luvulla tekniikkaa Samelta, kunnes vuonna 1995 Deutsche Bank "järjesti" Deutz-Fahrin omistuksen Samelle, koska Same oli vakavarainen yritys ja katsoi sen pystyvät nostamaan Deutz-Fahrin suosta. Steyr meni sitten taas Case-IH:lle, kuten tiedetään.

Hauskasti nämä KHD:n vaikeudet liittyvät myöskin paljon nykyiseen traktorikenttään. Amerikassa Deutz-Alliksen johto osti Deutzin ulos ja perustetun yrityksen nimeksi tuli muuan Allis-Gleaner Corporation.