Jep siksipä käyttävät omia moottoreita taas entistä enemmän, kun omistusta Deutzista on pudotettu, parhaimmillaan se oli jotain 44%, ei se moottoritehdas silloin aikoinaan siirtynyt kokonaan italialaisille, toisin kuin traktoritehdas. Ne ongelmat kun taisivat olla enemmän siellä traktori/puimurivalmistuksessa kuin moottoreissa ja toki moottoreista on kiinnostunut moni muukin. Vai johtuiko se enemmänkin silloisen omistajan eli KHD:n muista talousvaikeuksista, että piti myydää omistuksia pois että pääsi veloistaan.
Historia meni jotenkin niin, että Deutz-Fahr (ja KHD) oli 80-luvun lopussa isoissa talousvaikeuksissa, suurin omistaja oli pankki
(Deutsche Bank). Sama pankki omisti muuten ison osuuden myös Steyristä. Deutsche Bank rahoitti myös Same-konsernia. Siksi Deutz-Fahr osti ensin 90-luvulla tekniikkaa Samelta, kunnes vuonna 1995 Deutsche Bank "järjesti" Deutz-Fahrin omistuksen Samelle, koska Same oli vakavarainen yritys ja katsoi sen pystyvät nostamaan Deutz-Fahrin suosta. Steyr meni sitten taas Case-IH:lle, kuten tiedetään.
Hauskasti nämä KHD:n vaikeudet liittyvät myöskin paljon nykyiseen traktorikenttään. Amerikassa Deutz-Alliksen johto osti Deutzin ulos ja perustetun yrityksen nimeksi tuli muuan Allis-Gleaner Corporation.