Noilla määrillä ei kannata ajaa tankkiautolla, vaan purkkirekalla. Robotin tai lypsyaseman jatkeeksi vain pastorointilaite ja purkituslinja. 600 lehmää muuttuu helposti 1500 lehmän liikevaihdoksi ilman ulkoisvaikutuksia.
[/quote]
mielenkiintoinen ajatus. Noin on varmaan maailmalla. Miten tuommoisen markkinointi, olisko se miten haastavaa, että kaikki purkit päätys kuluttajalle asti?
[/quote]
Tarina Saksasta. Tuottajalla on sopimus Edekan kanssa paikallismaidon markkinoinnista. Tuottaja pussittaa maidot omassa meijerissään, joka on toisella puolella tietä kuin navetta. ks. video
http://www.handelsblatt.com/unternehmen/handel-dienstleister/lebensmittel-mogelpackungen-das-geschaeft-mit-dem-heimatgefuehl/7639576.htmlPaikallistuotteilla on oma osastonsa. Hintoja pidetään n. 50 % korkeammalla kuin mitä on ilman paikallisimagoa. Maidon osalta hinnoittelua haittaa se, että mentäessä yli 99 snt/litra maito jää hyllyyn.