Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Avajaiset  (Luettu 86724 kertaa)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Avajaiset
miettii vaan köyhä kolapoika miksi tuolla tuloksella pitää laajentaa?ehkä mä sitten ymmärän kun tämä vaihee saavuttaa minut.tulos on hyvä vaikka laittaA LASKELMAAN KAIKKI uhka kuvat.harva meistä pystyy samaan.
No mitä sillä tuloksella sitten pitäisi tehdä? Pointtihan on se, että vain tuottavaa tuotantoa kannattaa laajentaa....
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Avajaiset
Kaikelle on hintansa.  Jos ihan pyöreästi laskee 10c paremman hinnan niin se on isossa mitassa paljon pätäkkää.

Tuo profetaksi ja saarnaamiseksi leimaaminen on aika turhaa,  virhearvio. Verrattavissa valion sähköposti sekoiluun, näitä nyt vaan sattuu paremmissakin piireissä...

Eli se että sanon kavereille että "älkää ostako tätä firmaa" ja itse ostan on "virhearvio" eikä härskiä kusetusta? Jep jep. 447000 euroa 2013.

Kovimpa se toisen tulot kiusaa.

Mitäs se sul oli? 25 k€? Vai mitä joskus kirjottelit...
Toivottavasti saatten pian sinne sen nollan perään tuohon em. summaan tilatasolla, edes huippuvuosina. Kuitennii kahen stropon navetta.
Muuten kannattaa siirtyä kokopäiväiseksi sähkäriksi. :-X
Tai jos ei rahalle suuremmin arvoa laskekkaan, niin ei siinä mitään. Kukin tyylillään. Työ tekijäänsä kiittää ja silleen.

Silti.
Kylhän nyt sunkin kokoluokas pitäs pätäkkää irrota, edes satunaisesti sen verran, että iltapäivälehtien "verolistoilta" saa tarkistaa omat edellisvuoden tulot. ::)

Ja loppujen lopuks,  mitäs se tähän edes liittyy, mitä toinen tienaa?
Ei ymmärrä.
Hyvä kun tienaa. Eihän sitä perin persaukiset tollaseen kannata alkaakkaan. (vaikka tuetkin saattaa vaikuttaa...)

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Avajaiset
http://www.businessinsider.com/biggest-pr-disasters-of-2012-2012-11?op=1
Pr epäonnistuminen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Huijaus
Tää on sitten kevennys!:

Tältä vuodelta jos mitään edes tulis jälkitiliä, nii ne tietenkin pitäs jäädyttää ja miettiä jotain takaisinperimistä ja tietty ikuinen kielto jäseneksi enää uudelleen. Sillat kun on poltettu ja Valio asetettu epäedulliseen valoon. ;D hohhoijjssaa
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Avajaiset
miettii vaan köyhä kolapoika miksi tuolla tuloksella pitää laajentaa?ehkä mä sitten ymmärän kun tämä vaihee saavuttaa minut.tulos on hyvä vaikka laittaA LASKELMAAN KAIKKI uhka kuvat.harva meistä pystyy samaan.

Jos olisin samas tilanteessa, niin oma "syy" olisi vapaa-aika...
En tiedä miten tuollaisissa kokonaisuuksissa tehdään SPV osakkaiden osalta. Voihan sen oman osan myydäkkin? Tai jos jatkaja omalle osalle löytyy, niin tulevat polvet saattaa olla helpommin saatavissa maatalouden pariin kun työ ei ole niin sitä aamulla navettaan ja illalla nukkumaan ja toisto.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Avajaiset
Nyt kannatta muistaa miten paljon veronmaksajan rahaa palaa tuossa
hankkeessa joka vuosi.Se jos mikään huolestuttaa meitä veronmaksajia.
Onko järkeä pumpata jo kannattaville suurille tiloille veronmaksajan rahaa.
Onko oikein että verovaroin joistakin tehdään miljonäärejä,onko tässä mitään järkee.
Kiireesti Hemilän malli käyttöön.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Avajaiset

Pistit aika pienellä olennaisen pointin tukieroista. ;)
Näin tein.  ;D :'(
Ja toisekseen tuloja alkaa yleensä tulla vasta hetken päästä rakentamisesta, oma on vasta täynnä kakkosluokan elukoita. Viime vuonna ei ollut kuin varsin vajaana.
En epäile. Sieltä ne eurot aikanaan irtoaa.
Ja kolmanneksi viittasin tuloihin vain siltä pohjalta että ainakaan mihinkään "taloudelliseen välttämättömyyteen" kaksinaamaisuus ei voi tässä tapauksessa perustua. Menestymistä tietty saatan kadehtia mutta en mitenkään tuomitse. :)
Kyllä ihminen saa muuttaa mieltään, olematta kaksinaamainen ja jopa kahdessa kuukaudessa. Ja etenkin muiden osakkaiden kanssa keskusteltuaan... Väittäisin jopa, että se on pakko. :-X
Ja mitä lehtijuttuihin tulee, niin vaikea se on kai ollut kaikkia osakkaita haastatella yhtä aikaa. Toimittaja haastatellut yhtä, ja jotkin asiat ovat voineet mennä nopeasti ohi suuremmin ajattelemati.

edit: Ihmisillä tuntuu olevan muutenkin sellainen lähestymistapa että "Minulla on kaikki oikeus olla mulkku ja opportunisti kun on tosi paljon lehmiä/peltoa". Aika outoa verrattuna ns. Spiderman-lähestymistapaan "with great power comes great responsibility"  ???

"Kun minulla oli vain 200 lehmää saatoin olla moraalinen, nyt kun on 600, pitää olla mulkku"
Nytkö ne lehmät olikin vaan yhdellä?  ;)

antti-x

  • Vieras
Vs: Avajaiset

Nytkö ne lehmät olikin vaan yhdellä?  ;)

Toisen käden tietona olen kyllä kuullut että kun on yksikin "ison talon" emäntä mukana kuvioissa niin "mulle kaikki heti nyt ja ainakin enemmän kuin muilla" on ainoa vaihtoehto...

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Avajaiset
Olen tässä miettinyt, että kannattaako tähän keskusteluun enää osallistua, mutta otan sen riskin nyt kuitenkin. En hae ratkaisulle yleistä hyväksyntää. Tehty mikä tehty, mutta hiukan tilanteen päivitystä, ettei mene puurot ja vellit sekaisin.

Syksyllä annetut lausunnot annoin oman tilani nimissä. Olisi tietysti pitänyt kieltäytyä pyynnöstä, mutta en nähnyt mitään syytä, miksi en kertoisi näkemyksiäni, kuten olen tehnyt monesti ennenkin. Jos olisin jatkanut toimintaa oman tilan puitteissa, ei meijerivaihto olisi noussut vaihtoehdoksi.

Finnmilk on yritys, joka aloittaa puhtaalta pöydältä suhteellisen iso investointi suoritettuna. Siinä eivät vanhat meriitit/menestys paina mitään. On saatava firma pyörimään tilanteessa kuin tilanteessa. Olisi yrityksen hallitukselta todella huono liikkeenjohtoa, jos se olisi kieltäytynyt tälläisestä mahdollisuudesta. Linjaus tehtiin, että kotimainen jalostaja saa meidän maidon, arlan kortti jätettiin kääntämättä. Parhaaksi vaihtoehdoksi muodostui pohjalainen menestystarina, josta moni maidonjalostaja saisi ottaa mallia.

Osuuskunnasta lähti kuitenkin vain yksi jäsen, yksi ääni. Lyhyellä tähtäimellä tappiollista jauhevalmistusta on meidän maidon verran vähemmän.

Viimeksi muokattu: 04.12.14 - klo:23:07 kirjoittanut apemies

Red Bull

  • Vieras
Vs: Avajaiset
"Sääliä saa kuka vaan, mutta kateus pitää ansaita"   8)

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Avajaiset
Tämä tuntuu sikäli erikoiselta, kun olen pitänyt apemiestä selkeesti Valion eturivin tuottajana ihan sieltä keulilta, niin siltä kantilta ratkaisu tuntuu uskomattomalta ja varmasti monella on siinä sulattelemista.
Varmaankin tämä ulostulo on tehty kuitenkin sen verran raskaalla mielellä ja niinkun todettu tehty mikä tehty. Arvostan kuitenkin edelleen apemiehen ruokinnallista ammattitaitoo, josta tosin viimeaikoina on täällä vähemmän kirjoitellut.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Avajaiset
Mun mielestäni on hienoa että bisnes ja paikallisuus kohtaavat

Luulen että Valion Seinäjoen tehdas on lähempänä Finnmilkiä kuin uusi vastaanottaja...
Jos valion hallituspaikka on aina lähempänä anttia kuin mikään meijeri arvostelun kohdetta, niin eikö antti ole hieman jäävi?

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Avajaiset
Olen tässä miettinyt, että kannattaako tähän keskusteluun enää osallistua, mutta otan sen riskin nyt kuitenkin. En hae ratkaisulle yleistä hyväksyntää. Tehty mikä tehty, mutta hiukan tilanteen päivitystä, ettei mene puurot ja vellit sekaisin.

Syksyllä annetut lausunnot annoin oman tilani nimissä. Olisi tietysti pitänyt kieltäytyä pyynnöstä, mutta en nähnyt mitään syytä, miksi en kertoisi näkemyksiäni, kuten olen tehnyt monesti ennenkin. Jos olisin jatkanut toimintaa oman tilan puitteissa, ei meijerivaihto olisi noussut vaihtoehdoksi.

Finnmilk on yritys, joka aloittaa puhtaalta pöydältä suhteellisen iso investointi suoritettuna. Siinä eivät vanhat meriitit/menestys paina mitään. On saatava firma pyörimään tilanteessa kuin tilanteessa. Olisi yrityksen hallitukselta todella huono liikkeenjohtoa, jos se olisi kieltäytynyt tälläisestä mahdollisuudesta. Linjaus tehtiin, että kotimainen jalostaja saa meidän maidon, arlan kortti jätettiin kääntämättä. Parhaaksi vaihtoehdoksi muodostui pohjalainen menestystarina, josta moni maidonjalostaja saisi ottaa mallia.

Osuuskunnasta lähti kuitenkin vain yksi jäsen, yksi ääni. Lyhyellä tähtäimellä tappiollista jauhevalmistusta on meidän maidon verran vähemmän.
+   8)

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Avajaiset
Apelle IIIISO +

antti-x

  • Vieras
Vs: Avajaiset
Mun mielestäni on hienoa että bisnes ja paikallisuus kohtaavat

Luulen että Valion Seinäjoen tehdas on lähempänä Finnmilkiä kuin uusi vastaanottaja...
Jos valion hallituspaikka on aina lähempänä anttia kuin mikään meijeri arvostelun kohdetta, niin eikö antti ole hieman jäävi?

En usko että olen kovin lähiaikoina saamassa hallituspaikkaa tai edes paikkaa edustajistossa. Ja BTW mistä tässä ollaan äänestämässä, vai onko mielipiteenilmaisussakin jääviys-pointti? Jos on niin sinä olet varmaan jäävi kirjoittamaan mitään maataloustuista koska niitä saat, eikö?

antti-x

  • Vieras
Vs: Avajaiset
Apelle IIIISO +

Apemies ja SKF samalla puolella, varmaan on varsinkin apemielhelle ylpeä hetki.