http://www.youtube.com/watch?v=CAomuEQA7eA
Hyvinhän toi näky liikkuvan 900 valtralla, ja vielä pehmeällä alavalla rapapellolla. Mut joo, ei lisä varmaan pahasta olis, vauhdistahan se ensin on pois. Mutta tuolleenkin toimii, ja tiukat paalit tuntuu olevan
Jaa että hyvin? No ennen loppua meni hyvin, mutta hyytyminen olis selkeästi kuultavissa eikä sitte enää pitkältä mentykään...
Paalaaminen muuten on perseestä. Jos paalaimella haluu tiukan paalin, ajonopeutta pitää pudottaa loppua kohden, mikä taas huonontaa silppuuntumista, kun roottorille ei tuukkaa tarpeeksi tavaraa. Mut ei kone noin saa hyytyä... kierrokset tippuu, mikä osaltaan huonontaa lopputulosta. Kyllähän paali voi näyttää hyvältä ja yleensä näyttääkin tuos vaihees. Vai mahtoiko ajaa tonniperällä tai säästövoimanotolla...
Muuten *****maasia ajaa tommoset käpyyset käälyt, mut mä en viitti tolleen pakitella. Kyl se tosta viä olis pitäny kääntyäkin... oli siinä sen verran tilaa
Niinjoo, mut mä en ajelekkaa kompibaalaimella. Kaikkihan sen tää tietää, mitä mä peräsnäni verän. Sen verta siitä tos kesän aikana tuli kirjoteltuakin. Alkuun mennään ekat 50-100 metriä karheesta ja materiaalista riippuen 15km/h, hiukan perstuntumalla pudotellaan Dynashiftin pykäliä sopivin välein nopeen puolen 1D:ltä 1A:han asti jolloin lopussa nopeus on 9km/h tienoilla. (Pakostakin perstuntumalla, kun kone ei hyydy.) Voimanotossa kierroksia suunnilleen 620 eikä oo vanhukses mitää säästövoimanottoa, joten soppaa tuntuu palavan tarpeettomankin paljon. Löysiä paalejahan tuo kuulemma tekee, mutten oo huomannu tiukkuudessa mitään eroa vaikka olis koko paalin ajanu samalla 9 km/h nopeudella, työsaavutus vaan kärsii eikä paalin pyörimisnopeudestakaan oikeen passaa tinkiä. Totuus sekin, että mitä nopeammin paali pyörii, sitä ohuempana kerroksena rehu tulee paaliin ja tiivistyy paremmin...