Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koska Agronetin kävijöiden työura alkoi?  (Luettu 5092 kertaa)

Valtteri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 247
Eräässä iltapäivälehden sivuilla on juttua pienyrittäjän pojasta. Hänen työura alkoi 12 vuotiaana.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014101218739564_uu.shtml

Tästä tuli mieleen, että milloin oma maatalousyrittäjän pojan työura alkoikaan. Yksi muistikuva tästä on heti -70 luvun alussa, kun jalkojen pituus riitti painamaan pikkuferkun kytkimen pohjaan heinäpellolla :D

Onko arvon agronetin käyttäjillä muistikuvia oman työuran alkamasisesta?

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Koska Agronetin kävijöiden työura alkoi?
6-vuotiaana ensimmäinen urakkakeikka. Mäkilähdöllä vinttisillasta traktori kärryineen käymään, ja kohti kohdetta, peura pellontakaa pihalle, asiakkaana poliisi! Tapahtui 38 vuotta sitten.  Ei taitaisi tänä päivänä ihan onnistua, tai ainakin vanhemmat olisi melko isossa kusessa!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Koska Agronetin kävijöiden työura alkoi?
Heinän ajoa jotenkin niin että itte "seisoin" kytkimellä ja joku veti vaihteen päälle, yritä ny sitten siinä keventää sillä lailla että ei kytkimellä nyppää.
 "Olosuhteiden muuttuessa" 15v aloin kulkemaan lypsyllä iltaisin ja viikonloppu aamu ja iltalypsyillä. Tätä jatkui lukioajan, paitsi että aamu lypsyt lisääntyi, jos oli myöhäisempi aamu. Sitten oli muutama vuosi, että navetassa ei tullut käytyä jelppimässä, mutta pellolla sen verta kun kerkesin. Selkäkin leikattiin 18v , kuten kunnon viljelijän pitääkin - paitti että olin opiskelija :-X

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Koska Agronetin kävijöiden työura alkoi?
Minä testasin paimenpojan toiminnan kun olin 13 kuukauden  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Koska Agronetin kävijöiden työura alkoi?
Työura vielä alkanut ollenkaan, mutta tämän puuhastelun olen kyllä aloittanut jo kuusivuotiaana, käsinlypsyllä. Lypsämisen koko repertuaari on käyty läpi ja traktorikortin sain erikoisluvalla muistaakseni nelitoista vuotiaana. Nyt oliskin ehkä aika  siirtyä oikeisiin töihin. ;D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Koska Agronetin kävijöiden työura alkoi?
Äitini oli vehnää seivästämässä ,kun poltteet alko ja lähti sairaalaan niin synnytti minut tunnin päästä ja kun tultiin kotio muutaman päivän jälkeen olin pellolla taas jo työn touhussa,näin minulle on kerrottu. ???
2 vuoden ikäsenä hoidin isälle kahvipullon aina keskipäivällä eli siitä alkoi varsinainen työura. ;D
12 vanhana nostelin aikamiesten kanssa viljasäkkejä aivan samaan tahtiin eli voimaa oli todella runsaasti. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Koska Agronetin kävijöiden työura alkoi?
Sassin kohdalla olisi vaikeaa kuvitella mitään muuntyyppistä alkutaivalta. Tulee mieleen just nämä kommunististen maiden johtajien luomiskertomukset..... :D

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Koska Agronetin kävijöiden työura alkoi?
Sassi varmaan syntyikin kirves kädessä...  ;D
Nothing is Something Worth Doing

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Koska Agronetin kävijöiden työura alkoi?
Sassin kohdalla olisi vaikeaa kuvitella mitään muuntyyppistä alkutaivalta. Tulee mieleen just nämä kommunististen maiden johtajien luomiskertomukset..... :D
Pops...  ;D ;D
Nothing is Something Worth Doing

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Koska Agronetin kävijöiden työura alkoi?
Äitini oli vehnää seivästämässä ,kun poltteet alko ja lähti sairaalaan niin synnytti minut tunnin päästä ja kun tultiin kotio muutaman päivän jälkeen olin pellolla taas jo työn touhussa,näin minulle on kerrottu. ???
2 vuoden ikäsenä hoidin isälle kahvipullon aina keskipäivällä eli siitä alkoi varsinainen työura. ;D
12 vanhana nostelin aikamiesten kanssa viljasäkkejä aivan samaan tahtiin eli voimaa oli todella runsaasti. ;D
Mää en jaksa nostaa viljasäkkiä vieläkään, mut ei mulla ookka kahuja
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

KaraHokkanen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
  • Kuin kusta joisi
Vs: Koska Agronetin kävijöiden työura alkoi?
Äitini oli vehnää seivästämässä ,kun poltteet alko ja lähti sairaalaan niin synnytti minut tunnin päästä ja kun tultiin kotio muutaman päivän jälkeen olin pellolla taas jo työn touhussa,näin minulle on kerrottu. ???
2 vuoden ikäsenä hoidin isälle kahvipullon aina keskipäivällä eli siitä alkoi varsinainen työura. ;D
12 vanhana nostelin aikamiesten kanssa viljasäkkejä aivan samaan tahtiin eli voimaa oli todella runsaasti. ;D

Selittää miks oot tollanen vatipää. :P

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Koska Agronetin kävijöiden työura alkoi?
Traktorin ajoa heinäpellolla 6-vuotiaana. Lehmien laitumelle ajoa ja hakua samassa iässä. Kai se samaa ollut kuin muillakin maatilan lapsilla. Palkkatyöhön pääsin vasta armeijan jälkeen-
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Koska Agronetin kävijöiden työura alkoi?
Mukana hommissa olen ollu varmaan 2 vuotiaasta ja joskus jossain kohtaa varmaan jotain apuakin ollut. 6 vuotiaana muistan ajaneeni itte raktoria ja 14 vuotiaana tuli ensimmäinen työpaikka mikä ei ollu sukulainen ja sen jälkeen on verokorttia tullu vietyä joka vuosi jollekin aina vajaa 30 asti jolloin otettiin tila omaksi. Sen jälkeen on tullu kirjoitettua noin 50 laskua vuodessa eli hieman tulee vielläkin tehtyä muille. Toki omat hommat päällimmäisenä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Koska Agronetin kävijöiden työura alkoi?
Kyllä sitä ojan reunoja tuli haravoitua heinämaalla alle kymmenen vanhana ja samaa työtä sitten, kun heinät nostettiin kuormaan seipäiltä, sinne pellolle ei jätetty kyllä montaakaan kortta. :) Jos nykyään toimittasiin samoin, varmaan isät ja äidit pääsisivät keltaisen lehdistön lööppeihin lapsityövoiman käytöstä. 8)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Koska Agronetin kävijöiden työura alkoi?
Mä sujuvasti 16- kesäiseksi katselin kun isu ja äitee teki hommia, sitten muutin pois kotoa. Nyt taas sama meininki jatkuu, kun ikkunasta näen miten kela-apu kyntää etupellolla...  :o
Nothing is Something Worth Doing