Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Auran muovisiiven materiaali?  (Luettu 5523 kertaa)

johtoporras

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
  • "Muut teköö mitä ne osaa, MINÄ MITÄ HALUAN"!!!!!!!
Auran muovisiiven materiaali?
Elikkäs mitä muovia mahtaa muovisiipisten aurojen siipi olla (POM, Polykarbonaattia tms)?

Ja toinen kymysys:

Kuka myy vai myykö kukaan ns. minisiipiaurojen komponentteja (siis niitä siipiä ja jousia) retronik ky myy mutta myykö kukaan muu?

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: Auran muovisiiven materiaali?
kysyppäs pohjanmaan-ylijäämätuotteelta, niillä on vaikka mitä.
tä?!?!

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Auran muovisiiven materiaali?
Elikkäs mitä muovia mahtaa muovisiipisten aurojen siipi olla (POM, Polykarbonaattia tms)?


Eikö tuo mahda olla jotain nailonseosta? Ainakin Kvernelandissa...
tethering holes to their concave windings

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Auran muovisiiven materiaali?
Elikkäs mitä muovia mahtaa muovisiipisten aurojen siipi olla (POM, Polykarbonaattia tms)?

Polyeteeniä (ultra-high molecular weight polyethylene, UHMWPE)
http://www.trademe.co.nz/Business-farming-industry/Farming/Tractor-attachments/auction-178105681.htm
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Auran muovisiiven materiaali?
Onko tietoa, onko kestävyydessä eroa Kvernen valoisella muovisiivellä ja kotimaisilla mustalla muovisiivellä ??

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: Auran muovisiiven materiaali?
luulen että kannattaa laittaa kvernen oma siipi. oon kuullut että noi suomalaiset siivet on ollu aika häjyjä, kai.
tä?!?!

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Auran muovisiiven materiaali?
Veikkaan muovia?
Kui mää ain olen paras?

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: Auran muovisiiven materiaali?
Veikkaan muovia?
no sullapa välähti...... :o
tä?!?!

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Auran muovisiiven materiaali?
luulen että kannattaa laittaa kvernen oma siipi. oon kuullut että noi suomalaiset siivet on ollu aika häjyjä, kai.
Näihin Kvernen terässiippiin eivät sovi Kvernen valkoiset muovisiivet, koska siinä on eri profiili, kotimaiset mustat muoviset taasen sopii.

-Jussi-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Auran muovisiiven materiaali?
Nuo mustat kotimaiset kestää kyntää hyvin viljan sänkiä, mutta ketoa ei. Ja jos on veilä kantoja seassa :-\ Tuossa naapurissa on ne, mutta niillä on kolmen vuojen takuu. Takuuseen sai uudet

Viimeksi muokattu: 09.11.08 - klo:19:51 kirjoittanut -Jussi-

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Auran muovisiiven materiaali?
luulen että kannattaa laittaa kvernen oma siipi. oon kuullut että noi suomalaiset siivet on ollu aika häjyjä, kai.
Näihin Kvernen terässiippiin eivät sovi Kvernen valkoiset muovisiivet, koska siinä on eri profiili, kotimaiset mustat muoviset taasen sopii.
Siis joo ja ei... Kvernen muovisiiven "kierous" on hiukan erilainen kuin vastaavas fältis rautasiipi, murtaa hiukan enemmän viilua kuin rautasiipi. Sopivuusero taas johtuu siitä, että muovisiipi ja rautasiipi tarviivat erilaisen terärungon, rautasiivellä suora rintapalan takareunan kohdalta, muovisiipeä varten terärungos on pieni pokkaus rintapalan takareunan kohdalla, kun muovisiipi on paksumpi. Kotimainen tarvikemuovisiipi ruuvataan rautasiiven paikalle ilman erillistä rintapalaa, kun taas originaali valkoinen tarvii kaverikseen sen rautaisen rintapalan. Suurin kulutuskestävyysero tuleekin juuri tuosta rintapalasta tai sen puutteesta. Jos originaali valkoinen maksaa tuplaten mustaan kotimaiseen verrattuna, se kestääkin vähintään sen tupla-ajan.
tethering holes to their concave windings

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Auran muovisiiven materiaali?
Kuulopuheissa on todettu että polyeteeni on kaksin verroin pitkäikäisempi kuin nailon. Pehmoisuutensa takia ei samoilla mitoilla käy niittomurskaimeen kuin nailonsormet mutta samalla rahalla saa liki puolta enemmän muovia. Ja kuluminen on todella vähäisempää. :P