Tuntuu taas että skännä ja muut alan ammattilaiset ei ole ikinä joutunut kesken töiden putsaamaan syyläreitä kun ne ovat täynnä heinää, tai lunta. Käytännössähän ilmanotossa pitäisi olla tihein "siivilä" ensiksi ja kaikki mikä sen läpäisee menisi sitten tulevien kennojen läpi. Silloin puhallussuuntaa muutamalla äsken imetyt roskat lentäisi huitsi nevadaan. Tossa poikittaisessa moottorissa tulisi vähän samantyylinen fiilis kuin pakettiautossa eli kaikki edessä olevat koneet olisi aika silmien alla. Mutta se on selvä että lkonäkö olisi liian innovatiivinen ja myytyä ei saisi ainuttakaan. Voimalinjan voisi rakentaa siten että starttikehää järennettäisi ja se pyörittäisi generaattoria mikä olisi sijoitettu koneen etupuolelle myöskin poikittain siitä eteenpäin sitten sähköllä. Niin ja joo liian innoavatiiivistä tiedän. Moottori itsessäänhän ei ole kovin pitkä eli se menisi noin hytin levyiseen tilaan.
Sun tarvii toi visio pukea sanoista tekoihin ja pirauttaa huomenna vaikka Suolahteen sillä älylumpulla ja paljastaa valmistuksen salat.
Täynnä lunta? Koska ja miten?
Huonolla lumiauralla pakaslumeen sopivaan vastatuuleen niin pöllyttää sen verran yli että hetkenmatkan päästä konehuone täynnä lunta. Ihan yleinen asia auratessa. Tietenkin jos on henkilöauton hintainen alueaura edessä niin ongelma on pienempi kun pyöreämpi siipi ja kumilevyt ym.
Turha tämmösiä on minnekkään ehdottaa kun raktorissa on jo 100 vuotta ollu pitkä ja korkea nokka niin nykybönde ei suostu muunnäköistä ostamaan.