Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kriisiin, baltian, irlannin vai islannin lääke?  (Luettu 1437 kertaa)

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
kim-il stuippi??

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho
Islanti on pieni ja paikoin jopa kuumaa vettä ja sauhua maan raoista tupruava saari keskellä Pohjoista Atlanttia, mutta mihin tahansa euromaahan verrattuna se on silti kaikin puolin itsenäinen valtio.

Islannilla on käytössään itsenäisen maan tärkein talouspoliittinen työkalu käytössä eli oma raha.Suomella ei enään ole työkaluja ne on vieraan vallan käsissä.Suomen tie on synkkääkkin synkempi. :o
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Jätkä

• Vieras
Islanti on pieni ja paikoin jopa kuumaa vettä ja sauhua maan raoista tupruava saari keskellä Pohjoista Atlanttia, mutta mihin tahansa euromaahan verrattuna se on silti kaikin puolin itsenäinen valtio.

Islannilla on käytössään itsenäisen maan tärkein talouspoliittinen työkalu käytössä eli oma raha.Suomella ei enään ole työkaluja ne on vieraan vallan käsissä.Suomen tie on synkkääkkin synkempi. :o

Mitä väliä sillä on. Parempi että liittoonutaan enemmän lännen kanssa niin ollaan vähemmän suomettuneita ja jäähän meille kuitenkin vapaus valita millä veroilla maksamme nämä muitten maitten velka kriisit ja ym. järjestöjen jäsenmaksut.

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Mua huolettaa meidän kilpailukyky tän kriisin jälkeen.

Epäilen että tuotanto joka meiltä poistuu, ei koskaan palaa....

Opelmies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Islannilla on käytössään itsenäisen maan tärkein työkalu, Naton asevoimat. ;D
It ain't over till the fat lady sings

jeep

• Vieras

Noin siinä käy, ei tarvitse olla mikään selvännäkijä näkeäkseen ja tajutakseen tuon ::)

Liitto päättä Suomen puolesta, mikä on suomelle parasta ;D ;D ;D

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....

Noin siinä käy, ei tarvitse olla mikään selvännäkijä näkeäkseen ja tajutakseen tuon ::)

Liitto päättä Suomen puolesta, mikä on suomelle parasta ;D ;D ;D

Kai ne firmat päättää mihin maahan kannattaa sijoittaa....

Herpertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Siinä minä olen kyllä Islantilaisten kanssa samoilla linjoilla, että jos pankit on ottaneet velkaa ulkomailta tolkuttomasti ja lainanneet sitä eteenpäin riskillä, niin antaa vaan mennä nurin, jos on mennäkseen, siinähän ne samalla velatkin lähtee  :o

Jos joku kansakunta on kertakaikkiaan ylivelkainen, niin ne velat pitää kylmästi mitätöidä, tavalla tai toisella, että kehitys lähtee taas eteenpäin, nämä euron-säästökuurit noissa kriisimaissa ei johda mihinkään ja siksi niiden jatkaminen on turhaa  :(

Suomi ei ole ylivelkainen, mutta kärsii noiden muiden veloista, vaikkei tarvi edes maksaa niitä  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

jeep

• Vieras
Siinä minä olen kyllä Islantilaisten kanssa samoilla linjoilla, että jos pankit on ottaneet velkaa ulkomailta tolkuttomasti ja lainanneet sitä eteenpäin riskillä, niin antaa vaan mennä nurin, jos on mennäkseen, siinähän ne samalla velatkin lähtee  :o

Jos joku kansakunta on kertakaikkiaan ylivelkainen, niin ne velat pitää kylmästi mitätöidä, tavalla tai toisella, että kehitys lähtee taas eteenpäin, nämä euron-säästökuurit noissa kriisimaissa ei johda mihinkään ja siksi niiden jatkaminen on turhaa  :(

Suomi ei ole ylivelkainen, mutta kärsii noiden muiden veloista, vaikkei tarvi edes maksaa niitä  8)
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288647142588.html 8)

Herpertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288647142588.html 8)

No et sitten viittiny kommentoida itse mitenkään  ;)
Kai tämä pitää sitten tulkita vähän niin kuin samoilla linjoilla olemiseksi tässä asiassa  :(
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes