Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mf 7620-24 vt  (Luettu 10115 kertaa)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Mf 7620-24 vt
JOko kokemuksia kertynyt. Jopa yli 2000h..

Nii se on...

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Mf 7620-24 vt
ei vissii kellää ole
Nii se on...

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Mf 7620-24 vt
Tuossa likellä vissiin 7624. Lienee jo yli pari tuhatta. En oo kuullu että olis moittinut.

Viimeksi muokattu: 21.09.14 - klo:15:42 kirjoittanut maidontuottaja

Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Mf 7620-24 vt
7616 muutama sata tuntia ajettu on mut ei täytä sun speksejä. Vaikea verrata muihin uusiin kamppeisiin kun en ole muita omistanut.

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Mf 7620-24 vt
7624 Dyna Vt -14, 1100h.
- Suunnanvaihtajan johtosarja oli päässyt karkaamaan kytkinpolkimen topparin väliin, takuujuttu.
- Hytin jousituksen kanssa on vielä takuuaskareita, joku ottaa kopin alla johonkin, mieto kopina.

Ei muuta sanomista ole toistaiseksi.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Mf 7620-24 vt
Pystyykö tekeen kuormain askareita vai onko ek ohajus lähinnä vitsi kuten valitettavasti monessa nykyään...
Vipu ainakin markkinoiden parhaimmistoa...
Nii se on...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Mf 7620-24 vt
Jos sitä mekaanista tarkoitat niin se ainakin on hyvä.

En mä kyllä massikkaa mihinkään raskaamman homman tekoon ostais mutta kevyemmässä pyörittelyssä on ihan toimiva kone.

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Mf 7620-24 vt
Pystyykö tekeen kuormain askareita vai onko ek ohajus lähinnä vitsi kuten valitettavasti monessa nykyään...
Vipu ainakin markkinoiden parhaimmistoa...
Se mitä keväällä ehitiin kuormata lunta yms (Q978) oli kyllä mainio käytettävyys, suunnanvaihtajakin ek-ohjaimessa. Koko kesän aisat olleet hallissa irrallaan, raskaita vetohommia koko kesä, just mihin "JD6630" ei MF laittais  :)

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 512
Vs: Mf 7620-24 vt
Jos tuon koko- ja hintaluokan vehkeestä ei ole muuhun kuin kevyeen pyörittelyajoon, niin kannattaako ostaa? ::)

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Mf 7620-24 vt
Jos sitä mekaanista tarkoitat niin se ainakin on hyvä.

En mä kyllä massikkaa mihinkään raskaamman homman tekoon ostais mutta kevyemmässä pyörittelyssä on ihan toimiva kone.
Miten se 7600 massikka siinä raskaassa työssä on huonompi kuin muutkaan? Mä luulen että nyky koneet särkyy samalla tavalla kevyessä kuin raskaassa töissä. Johtojen liitokset hapettuu ajan myötä ja anturit heittelee koodia koodin perään. Käsittääkseni tuo dyna 6 vaihteisto on yksi markkinoitten parhaista. Perus rakenne jo 20v vanha ja nykyiselläänkin monta vuotta. Eli viat saatu karsittua aika vähiin. Moottori teknologia sen siaan päästöjen vuoksi muuttuu aika villiä tahtia niin sen vuoksi taitaa kaikki olla vähän kusessa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Mf 7620-24 vt
Ennen kun oli massikka myös noihin raskaampiin hommiin niin jatkuvasti oli kytkimessä tai jossain muussa häikkää.
Dyna on mun mielestä aika "löysä" vaihteisto jos raskaampaa vetohommaa tekee.

Halpojahan nuo massikat on jos muihin vertaa näissä uusissa malleissa eli hinta/laatusuhde on kyllä kohdallaan.

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: Mf 7620-24 vt
Pystyykö tekeen kuormain askareita vai onko ek ohajus lähinnä vitsi kuten valitettavasti monessa nykyään...
Vipu ainakin markkinoiden parhaimmistoa...
Se mitä keväällä ehitiin kuormata lunta yms (Q978) oli kyllä mainio käytettävyys, suunnanvaihtajakin ek-ohjaimessa. Koko kesän aisat olleet hallissa irrallaan, raskaita vetohommia koko kesä, just mihin "JD6630" ei MF laittais  :)

Kyllä nuo ovat raskaansarjan urakointikoneita, riittävän suuri kuormain nokalle ja vaihteistona dyna vt. Paremmasta kuormain koneesta ei voi edes unelmoida, itsellä 2011 mallin 7485 vt kuormaaja hommissa huippukone tuokin ja vetää rajuja kuormia.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Mf 7620-24 vt
Jos sitä mekaanista tarkoitat niin se ainakin on hyvä.

En mä kyllä massikkaa mihinkään raskaamman homman tekoon ostais mutta kevyemmässä pyörittelyssä on ihan toimiva kone.
Miten se 7600 massikka siinä raskaassa työssä on huonompi kuin muutkaan? Mä luulen että nyky koneet särkyy samalla tavalla kevyessä kuin raskaassa töissä. Johtojen liitokset hapettuu ajan myötä ja anturit heittelee koodia koodin perään. Käsittääkseni tuo dyna 6 vaihteisto on yksi markkinoitten parhaista. Perus rakenne jo 20v vanha ja nykyiselläänkin monta vuotta. Eli viat saatu karsittua aika vähiin. Moottori teknologia sen siaan päästöjen vuoksi muuttuu aika villiä tahtia niin sen vuoksi taitaa kaikki olla vähän kusessa.

 Kosteudelta suojattuja liittimiä joskus nähnyt, 3060:ssa oli avoimenpia malleja.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Mf 7620-24 vt
Jos sitä mekaanista tarkoitat niin se ainakin on hyvä.

En mä kyllä massikkaa mihinkään raskaamman homman tekoon ostais mutta kevyemmässä pyörittelyssä on ihan toimiva kone.
Miten se 7600 massikka siinä raskaassa työssä on huonompi kuin muutkaan? Mä luulen että nyky koneet särkyy samalla tavalla kevyessä kuin raskaassa töissä. Johtojen liitokset hapettuu ajan myötä ja anturit heittelee koodia koodin perään. Käsittääkseni tuo dyna 6 vaihteisto on yksi markkinoitten parhaista. Perus rakenne jo 20v vanha ja nykyiselläänkin monta vuotta. Eli viat saatu karsittua aika vähiin. Moottori teknologia sen siaan päästöjen vuoksi muuttuu aika villiä tahtia niin sen vuoksi taitaa kaikki olla vähän kusessa.

Ei paljo toi dyna 6 kiinnosta jos yhtään sukua 3000 maasian laatikolle...

Mitenkä näissä muuten skaalataan ajonopeutta... Siis fentissä pyöräytetään rullaa mut säädetäänkö näillä jotenkin sillä sv2 rullalla.... jotkut vois puhua max nopeuden rajoittamisella,itse käsitän sen ajopolkimen herkkyyden säätämisenä.

siis dyna-vt
Nii se on...

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: Mf 7620-24 vt
Jos sitä mekaanista tarkoitat niin se ainakin on hyvä.

En mä kyllä massikkaa mihinkään raskaamman homman tekoon ostais mutta kevyemmässä pyörittelyssä on ihan toimiva kone.
Miten se 7600 massikka siinä raskaassa työssä on huonompi kuin muutkaan? Mä luulen että nyky koneet särkyy samalla tavalla kevyessä kuin raskaassa töissä. Johtojen liitokset hapettuu ajan myötä ja anturit heittelee koodia koodin perään. Käsittääkseni tuo dyna 6 vaihteisto on yksi markkinoitten parhaista. Perus rakenne jo 20v vanha ja nykyiselläänkin monta vuotta. Eli viat saatu karsittua aika vähiin. Moottori teknologia sen siaan päästöjen vuoksi muuttuu aika villiä tahtia niin sen vuoksi taitaa kaikki olla vähän kusessa.

Ei paljo toi dyna 6 kiinnosta jos yhtään sukua 3000 maasian laatikolle...

Mitenkä näissä muuten skaalataan ajonopeutta... Siis fentissä pyöräytetään rullaa mut säädetäänkö näillä jotenkin sillä sv2 rullalla.... jotkut vois puhua max nopeuden rajoittamisella,itse käsitän sen ajopolkimen herkkyyden säätämisenä.

siis dyna-vt

Ajonopeuden säätö eli max nopeuden rajoittaminen tapahtuu tuosta sv2 rullasta, ajopolkimeen ja suunnanvaihtimen herkkyyden säätö tapahtuu mittaristosta tai datatronikin näytöltä