Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Liebherr koneet.  (Luettu 9295 kertaa)

roadman

  • Vieras
Liebherr koneet.
Raatilaisilla kokemuksia  otsikon maansiirtokoneista. Etupäässä kauhakuormaajista. Kokoluokkaa 8-10TLiebherr.fi sivuilta ei paljoa irronut. Kone tulis etupäässä kiinteistö hommiin. Volvot hyviä ja vahvoja mutta tunteihin nähden ihan liian kalliita. Lisäksi esim nuo 500 sarjan stereo mallit pesee volvon ketteryydessä mennen tullen. Huoltokin kohtuu lähellä. Hinta vaan on tuon sarjankoneissa tunteihin nähden edullinen. Mikä lienee noissa se akilleen kantapää?

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Liebherr koneet.
samat ajatukset itselläkin... laadukas saksalainen kohtuu hintaa.... vaan mikä mättää???
Nii se on...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liebherr koneet.
Liian hienoo tekniikkaa.. Eivät ota oikeen toimiakseen..

roadman

  • Vieras
Vs: Liebherr koneet.
Liian hienoo tekniikkaa.. Eivät ota oikeen toimiakseen..

Mikäs niissä mättää sähkötkö?. Mitä tutkaillu ovatten mehuvetosia joten sen kyllä sakemannit osaa kyllä tehdä
Maailmalla kuitenkin Tunnettu ja suuri valmistaja. Helsingin puolella enemmän käytössä Liebherrin koneita, kuin täällä syrjäseuduilla. Luulen ett jäkimarkkinointi on se suurin kompastus kivi mitä niiden koTisivuja katselee, jotka oaat aivan ala-arvoiset.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liebherr koneet.
Liian hienoo tekniikkaa.. Eivät ota oikeen toimiakseen..

Mikäs niissä mättää sähkötkö?. Mitä tutkaillu ovatten mehuvetosia joten sen kyllä sakemannit osaa kyllä tehdä
Maailmalla kuitenkin Tunnettu ja suuri valmistaja. Helsingin puolella enemmän käytössä Liebherrin koneita, kuin täällä syrjäseuduilla. Luulen ett jäkimarkkinointi on se suurin kompastus kivi mitä niiden koTisivuja katselee, jotka oaat aivan ala-arvoiset.
Sähköt ja ainakin tuossa yhdessä tela-alustaisessa kaivurissa on kyllä ollut ihan kaikkea mekaanistakin vikaa telojen vetomoottoreista lähtien..  Louhoksella olevasta pyöräkuormaajasta ei ainakaan kuskin suusta kehuja tule ajo-ominaisuuksista eikä toimivuudesta ja huoltoa saa odottaa kun on aika vähän huoltomiehiä..    Mutta hienoja laitteita kaikinpuolin! Ei ne varmastikkaan kaikki paskoja voi olla kuitenkaan kun kerran noin suureksi on firma kasvanut.. Että kyllä tutustua silti kannattaa ;)   

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Liebherr koneet.
Saksalainen laatu on sitä mitä se nykypäivänä on eli hyvin hyvin ailahtelevaa.Valtrassakin jos on ongelmaa yleensä sen ongelmakomponentin kotimaa on ihme ja kumma Mate in germany. ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12527
  • Virolaista kiitos!
Vs: Liebherr koneet.
Suurin ongelma lienee kuitenkin se, että komponentti itsessään ei sovi kyseiseen laitteeseen. Maailmalta haalitaan mitä käsiin saadaan ja motataan se koneeseen liikoja miettimättä. Esimerkiksi Väderstad testaa koko ajan alihankkijoidensa toimittamia komponentteja. Toimitusjohtaja totesi, että vain harvoin laatu on sitä mitä luvataan. En tiedä kuinka saavat kiristettyä parempia osia, mutta ilmeisesti homma toimii. Itse olen toistaiseksi ollut tyytyväinen saksalaisten kamppeisiin maatalouskonepuolella.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Liebherr koneet.
Saksalainen laatu on sitä mitä se nykypäivänä on eli hyvin hyvin ailahtelevaa.Valtrassakin jos on ongelmaa yleensä sen ongelmakomponentin kotimaa on ihme ja kumma Mate in germany. ;)

Sama on ranskalaisvalmisteisten autojenkin kanssa, jos jotakin leviää moottorin sähkökomponenteista niin aika usein se on Boschin tekemä mutikka. Valeo ja Marelli sopivat paremmin patonkitekniikan kanssa yhteen vaikka se hieman uskomattomalta kuulostaakin. Liebherr on ihan aito perheyhtiö, joten luulisi jotakin laatutavoitetta olevan sentään vielä jäljellä kun ainakin pyöräkaivureissa ollut kovasti korkealle arvostettu merkki, tekevät myös paljon komponentteja itse koneisiinsa joten luulisi olevan osat ainakin hyvin saatavilla siltä osin.

Viimeksi muokattu: 20.09.14 - klo:19:21 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liebherr koneet.
Saksalainen laatu on sitä mitä se nykypäivänä on eli hyvin hyvin ailahtelevaa.Valtrassakin jos on ongelmaa yleensä sen ongelmakomponentin kotimaa on ihme ja kumma Mate in germany. ;)
Onko ne versut ja directitkin siis saksalaisia??  ;D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Liebherr koneet.
Saksalainen laatu on sitä mitä se nykypäivänä on eli hyvin hyvin ailahtelevaa.Valtrassakin jos on ongelmaa yleensä sen ongelmakomponentin kotimaa on ihme ja kumma Mate in germany. ;)
Onko ne versut ja directitkin siis saksalaisia??  ;D
Todella paljon osaa noissa mitä sakemanni tekee.
Zetori ei nyt ole ihan selvillä miten nykyajan koneenrakennus tapahtuu.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liebherr koneet.
Saksalainen laatu on sitä mitä se nykypäivänä on eli hyvin hyvin ailahtelevaa.Valtrassakin jos on ongelmaa yleensä sen ongelmakomponentin kotimaa on ihme ja kumma Mate in germany. ;)
Onko ne versut ja directitkin siis saksalaisia??  ;D
Todella paljon osaa noissa mitä sakemanni tekee.
Zetori ei nyt ole ihan selvillä miten nykyajan koneenrakennus tapahtuu.

Eli saksalaiset osat on taas senkin pilanneet :/   Miksei niissä sitten siirrytä suomalaisiin osiin?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Liebherr koneet.
Liian hienoo tekniikkaa.. Eivät ota oikeen toimiakseen..

Mikäs niissä mättää sähkötkö?. Mitä tutkaillu ovatten mehuvetosia joten sen kyllä sakemannit osaa kyllä tehdä
Maailmalla kuitenkin Tunnettu ja suuri valmistaja. Helsingin puolella enemmän käytössä Liebherrin koneita, kuin täällä syrjäseuduilla. Luulen ett jäkimarkkinointi on se suurin kompastus kivi mitä niiden koTisivuja katselee, jotka oaat aivan ala-arvoiset.
Sähköt ja ainakin tuossa yhdessä tela-alustaisessa kaivurissa on kyllä ollut ihan kaikkea mekaanistakin vikaa telojen vetomoottoreista lähtien..  Louhoksella olevasta pyöräkuormaajasta ei ainakaan kuskin suusta kehuja tule ajo-ominaisuuksista eikä toimivuudesta ja huoltoa saa odottaa kun on aika vähän huoltomiehiä..    Mutta hienoja laitteita kaikinpuolin! Ei ne varmastikkaan kaikki paskoja voi olla kuitenkaan kun kerran noin suureksi on firma kasvanut.. Että kyllä tutustua silti kannattaa ;)

---Sen mitä tiedän Liebherrin koneista asiakkaat olleet hyvin tyytyväisiä.Liebherr käyttää kait vähiten alihankkijoiden osia suhteessa muihin.Moottorikin tehdään Deutzin lohkoon itse.Takuuasiat pitäisi kuulemma olla helpompi hoitaa kun päätös syntyy oman porukan toimesta.Tottakai kuitenkin kaikkien valmistajien härveleiden käyttäjistä löytyy tyytymättömiä...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liebherr koneet.
Liian hienoo tekniikkaa.. Eivät ota oikeen toimiakseen..

Mikäs niissä mättää sähkötkö?. Mitä tutkaillu ovatten mehuvetosia joten sen kyllä sakemannit osaa kyllä tehdä
Maailmalla kuitenkin Tunnettu ja suuri valmistaja. Helsingin puolella enemmän käytössä Liebherrin koneita, kuin täällä syrjäseuduilla. Luulen ett jäkimarkkinointi on se suurin kompastus kivi mitä niiden koTisivuja katselee, jotka oaat aivan ala-arvoiset.
Sähköt ja ainakin tuossa yhdessä tela-alustaisessa kaivurissa on kyllä ollut ihan kaikkea mekaanistakin vikaa telojen vetomoottoreista lähtien..  Louhoksella olevasta pyöräkuormaajasta ei ainakaan kuskin suusta kehuja tule ajo-ominaisuuksista eikä toimivuudesta ja huoltoa saa odottaa kun on aika vähän huoltomiehiä..    Mutta hienoja laitteita kaikinpuolin! Ei ne varmastikkaan kaikki paskoja voi olla kuitenkaan kun kerran noin suureksi on firma kasvanut.. Että kyllä tutustua silti kannattaa ;)

---Sen mitä tiedän Liebherrin koneista asiakkaat olleet hyvin tyytyväisiä.Liebherr käyttää kait vähiten alihankkijoiden osia suhteessa muihin.Moottorikin tehdään Deutzin lohkoon itse.Takuuasiat pitäisi kuulemma olla helpompi hoitaa kun päätös syntyy oman porukan toimesta.Tottakai kuitenkin kaikkien valmistajien härveleiden käyttäjistä löytyy tyytymättömiä...
No jos kaivurista tai pyöräkuormaajasta jää kolmessa vuodessa vaikkapa 500h ajamatta remonttien takia niin joo varmasti tulee tyytymättömiä  ;D  Mutta liebheriltä saa kuulemma koneen tilalle varsin helposti näissä tilanteissa mitä noista olen kysellyt ja seuraillut..  Ja mitä testailin kaivuria joskus niin oli kyllä aikas mukavan oloinen peli ja eivätkä ole mitään juoppoja vaan taloudellisuuteen on panostettu..

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Liebherr koneet.
Saksalainen laatu on sitä mitä se nykypäivänä on eli hyvin hyvin ailahtelevaa.Valtrassakin jos on ongelmaa yleensä sen ongelmakomponentin kotimaa on ihme ja kumma Mate in germany. ;)
Onko ne versut ja directitkin siis saksalaisia??  ;D
Todella paljon osaa noissa mitä sakemanni tekee.
Zetori ei nyt ole ihan selvillä miten nykyajan koneenrakennus tapahtuu.

Eli saksalaiset osat on taas senkin pilanneet :/   Miksei niissä sitten siirrytä suomalaisiin osiin?
No tuo kommenttisi paljasti että tietosi alihankinnasta ja koneenrakennuksesta on olematonta.Seuraa meidän muiden kirjoittelua niin pääset jyvälle ;D ;D.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liebherr koneet.
Saksalainen laatu on sitä mitä se nykypäivänä on eli hyvin hyvin ailahtelevaa.Valtrassakin jos on ongelmaa yleensä sen ongelmakomponentin kotimaa on ihme ja kumma Mate in germany. ;)
Onko ne versut ja directitkin siis saksalaisia??  ;D
Todella paljon osaa noissa mitä sakemanni tekee.
Zetori ei nyt ole ihan selvillä miten nykyajan koneenrakennus tapahtuu.

Eli saksalaiset osat on taas senkin pilanneet :/   Miksei niissä sitten siirrytä suomalaisiin osiin?
No tuo kommenttisi paljasti että tietosi alihankinnasta ja koneenrakennuksesta on olematonta.Seuraa meidän muiden kirjoittelua niin pääset jyvälle ;D ;D.
No sä et ainakaan tiedä mitään  ;D