Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uutta etukuormainkonetta?  (Luettu 13176 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7117
  • karkki vai keppana?
Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Oon ehkä parisataa tuntia 5610 massikalla ajellu (eli se kolmisylinterinen) eikä vikaa ole ollut muualla kuin moottorissa. Kokonaisuudessaan tunteja taisi olla jotain 700.

Näkyvyyshän on paras mitä markkinoilta löytyy ja noihin 4-sylinterisiin saa jo niitä varusteitakin jos kerran rahaa on.
Miinusta vaan siitä että quicke on paska kuormain ja se on aikalailla pakko siihen ottaa koska ovat niin naitettuja keskenään.
Mikäs 3 mukisessa on vikana?
pessimisti ei pety!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Täällätm sanotaan, että "jos traktorissa on luiska nokka, niin ostajalla on luiska otsa"  ;D

Sanotaanko muuallakin Suomessa noin  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7117
  • karkki vai keppana?
Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Täällätm sanotaan, että "jos traktorissa on luiska nokka, niin ostajalla on luiska otsa"  ;D

Sanotaanko muuallakin Suomessa noin  ???
En kans oikein noita luiskia ymmärrä! Jd:n konekomposiitin kun nostaa auki ei tavitse mitään gynegologia huoltotoimiin, toisin kun esim erään vaaleanvihreän vekottimen kanssa :o Tietysti jos ei itse mitään huolla/ korjaa, ei sen sit ole väliä.
pessimisti ei pety!

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Täällätm sanotaan, että "jos traktorissa on luiska nokka, niin ostajalla on luiska otsa"  ;D

Sanotaanko muuallakin Suomessa noin  ???
En kans oikein noita luiskia ymmärrä! Jd:n konekomposiitin kun nostaa auki ei tavitse mitään gynegologia huoltotoimiin, toisin kun esim erään vaaleanvihreän vekottimen kanssa :o Tietysti jos ei itse mitään huolla/ korjaa, ei sen sit ole väliä.
Joo, se on huolto ja korjaus haasteellisempaa noissa luiskaotissa.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kyllähän tuommonen deutsi aikas näppärä peli olis.. Saa jousitukset, portaatonta voimansiirtoa ja muistaakseni myös 50km/h lootalla..  http://www.deutz-fahr.com/en-GB/products/tractors/974-series-5  ja TTV http://www.deutz-fahr.com/en-GB/products/tractors/1005-series-5-ttv 
Unohda se Massey harris ja osta tommonen Dötsi! Varsinkin jos huolto/varaosat on samalla hollilla. Ittekkin olen Dötsistä kiinnostunut mutta huolto ja varaosat on hiukan liian kaukana.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Oon ehkä parisataa tuntia 5610 massikalla ajellu (eli se kolmisylinterinen) eikä vikaa ole ollut muualla kuin moottorissa. Kokonaisuudessaan tunteja taisi olla jotain 700.

Näkyvyyshän on paras mitä markkinoilta löytyy ja noihin 4-sylinterisiin saa jo niitä varusteitakin jos kerran rahaa on.
Miinusta vaan siitä että quicke on paska kuormain ja se on aikalailla pakko siihen ottaa koska ovat niin naitettuja keskenään.
Mikäs 3 mukisessa on vikana?
Tärisee liikaa, juurikin laturissa ongelmaa ja muutenkin alkuun varsinkin saa kiristellä kaikkea mahdollista.
Tekniikassa ei siis sinänsä ole vikaa paitsi että laiskahan se on alakierroksilla vetämään ja kuulostaa lähinnä viisnollakakkoselta ;D

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Uutta etukuormainkonetta?
On juu, mutta leveyttä liikaa 210cm saa olla max. toi on yli 2,2m eikä saa kavennettua.
Valtra N3 sarjan käsikirjan mukaan kapein tarjolla oleva takarengas on 420/85R38 ja pienin raideväli 1610 mm. Millä laskuopilla tuosta tulee yli 2200 mm. Taka-akselin laippaväliä en äkkiseltään löytänyt, mutta tuskin se yli kahden metrin on.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7117
  • karkki vai keppana?
Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Oon ehkä parisataa tuntia 5610 massikalla ajellu (eli se kolmisylinterinen) eikä vikaa ole ollut muualla kuin moottorissa. Kokonaisuudessaan tunteja taisi olla jotain 700.

Näkyvyyshän on paras mitä markkinoilta löytyy ja noihin 4-sylinterisiin saa jo niitä varusteitakin jos kerran rahaa on.
Miinusta vaan siitä että quicke on paska kuormain ja se on aikalailla pakko siihen ottaa koska ovat niin naitettuja keskenään.
Mikäs 3 mukisessa on vikana?
Tärisee liikaa, juurikin laturissa ongelmaa ja muutenkin alkuun varsinkin saa kiristellä kaikkea mahdollista.
Tekniikassa ei siis sinänsä ole vikaa paitsi että laiskahan se on alakierroksilla vetämään ja kuulostaa lähinnä viisnollakakkoselta ;D
Ei ainakaan se mitä joskus kokeilin kuulostanut viisnollakakkoselta, eikä täristänyt, pientä piristystä olis kaivannut. Ääni sijoittui sinne jonnekin nelosen, kutosen välimaastoon, oikein positiivinen yllätys.
pessimisti ei pety!

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kestoaihe, mutta aloitetaas taas. LUISKANOKKAISTA etukuormainkonetta katseltu ja pelkästään ulkomitat ja varustelu ovat jättäneet jäljelle kaksi vaihtoehtoa eli MF 5600 sarjan 4-sylinteriset urea mallit ja DF 5-sarjan. Molemmat mallistot ovat Suomessa uusia eli lieneekö jollain edes kokemusta näistä?

No jos maitomoukalla ei oo taskurahasta pulaa niin tosta vähän alustavaa keskustelua.

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=49033.0

Saa pippeliin 5 senttiä lisää ja voi kohottaa omatuntoaan muutenkin ratsastamalla eturivin koneksella. 8)

Luiskanokka puuttuu 8) Muuten kävis. Ja ei se nakki ny niin piäni oo mitä oon poikien suihkuilloissa vertaillut. Kokovartalo peilissä näyttää muuten isommalta ko semmosessa tavan finninrutistuspeilissä.
Oon vaatimaton!

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Uutta etukuormainkonetta?
On juu, mutta leveyttä liikaa 210cm saa olla max. toi on yli 2,2m eikä saa kavennettua.
Valtra N3 sarjan käsikirjan mukaan kapein tarjolla oleva takarengas on 420/85R38 ja pienin raideväli 1610 mm. Millä laskuopilla tuosta tulee yli 2200 mm. Taka-akselin laippaväliä en äkkiseltään löytänyt, mutta tuskin se yli kahden metrin on.

N103 ht5 mallia on mittailtu ja on takalokasuojista yhtä levee kuin isommat N:ät eli vaiks renkaat olis kapeella niin lokasuojat ahistaa.
Oon vaatimaton!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Oon ehkä parisataa tuntia 5610 massikalla ajellu (eli se kolmisylinterinen) eikä vikaa ole ollut muualla kuin moottorissa. Kokonaisuudessaan tunteja taisi olla jotain 700.

Näkyvyyshän on paras mitä markkinoilta löytyy ja noihin 4-sylinterisiin saa jo niitä varusteitakin jos kerran rahaa on.
Miinusta vaan siitä että quicke on paska kuormain ja se on aikalailla pakko siihen ottaa koska ovat niin naitettuja keskenään.
Mikäs 3 mukisessa on vikana?
Tärisee liikaa, juurikin laturissa ongelmaa ja muutenkin alkuun varsinkin saa kiristellä kaikkea mahdollista.
Tekniikassa ei siis sinänsä ole vikaa paitsi että laiskahan se on alakierroksilla vetämään ja kuulostaa lähinnä viisnollakakkoselta ;D
Ei ainakaan se mitä joskus kokeilin kuulostanut viisnollakakkoselta, eikä täristänyt, pientä piristystä olis kaivannut. Ääni sijoittui sinne jonnekin nelosen, kutosen välimaastoon, oikein positiivinen yllätys.
Kyllä se kauempaa kuulostaa ;D

Hyttihän on oikeinkin loistava, ei se tärrää. Penkki on korkealla eli näkyvyys taaksekkin (ja takasivulle) on hyvä, tosin omaan makuun penkin suhde polkimiin voisi olla parempi, mutta siitä on kai jouduttu hieman tinkimään just tuon korkeuden takia. Siis tavallaan poljetaan kytkintä ja kaasua liikaa alaspäin eikä eteenpäin.

E: Niin ja sitä laiskuuden tunnetta luo lisää se vakioasetuksilla oleva löysä suunnanvaihto jota kyllä voi säätää ihan hetkessä kumpaan suuntaan haluaa.

Viimeksi muokattu: 17.09.14 - klo:21:17 kirjoittanut JD6630

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Täällätm sanotaan, että "jos traktorissa on luiska nokka, niin ostajalla on luiska otsa"  ;D

Sanotaanko muuallakin Suomessa noin  ???
En kans oikein noita luiskia ymmärrä! Jd:n konekomposiitin kun nostaa auki ei tavitse mitään gynegologia huoltotoimiin, toisin kun esim erään vaaleanvihreän vekottimen kanssa :o Tietysti jos ei itse mitään huolla/ korjaa, ei sen sit ole väliä.

Ei voi ymmärtää luiskanokkaa jollei ole kokeillut, kuten esim. automaattivaihteet. Nykyinen kone on ainoastaan ventiilinsäädössä käynyt pajalla, muuten kaikki nesteiden ja hihnojen yms. vaihdot on suoritettu itse. Paluuta "tavalliseen" ei ole ja se ns.lähes  tavallinenkin kuormaajalla talosta löytyy.
Oon vaatimaton!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52026
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Täällätm sanotaan, että "jos traktorissa on luiska nokka, niin ostajalla on luiska otsa"  ;D

Sanotaanko muuallakin Suomessa noin  ???
En kans oikein noita luiskia ymmärrä! Jd:n konekomposiitin kun nostaa auki ei tavitse mitään gynegologia huoltotoimiin, toisin kun esim erään vaaleanvihreän vekottimen kanssa :o Tietysti jos ei itse mitään huolla/ korjaa, ei sen sit ole väliä.

Ei voi ymmärtää luiskanokkaa jollei ole kokeillut, kuten esim. automaattivaihteet. Nykyinen kone on ainoastaan ventiilinsäädössä käynyt pajalla, muuten kaikki nesteiden ja hihnojen yms. vaihdot on suoritettu itse. Paluuta "tavalliseen" ei ole ja se ns.lähes  tavallinenkin kuormaajalla talosta löytyy.

Apella on kaikki Belarukset ja Ursukset luiskanokkia, kymmeniä paaleja on tippunu vuosien saatossa nokalle.

Siks Apekin on luiskaotsa ku aina paalin tipahdettua se sotkasee jarrun pohjaan ja lyö päänsä etuklasiin.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7117
  • karkki vai keppana?
Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Täällätm sanotaan, että "jos traktorissa on luiska nokka, niin ostajalla on luiska otsa"  ;D

Sanotaanko muuallakin Suomessa noin  ???
En kans oikein noita luiskia ymmärrä! Jd:n konekomposiitin kun nostaa auki ei tavitse mitään gynegologia huoltotoimiin, toisin kun esim erään vaaleanvihreän vekottimen kanssa :o Tietysti jos ei itse mitään huolla/ korjaa, ei sen sit ole väliä.

Ei voi ymmärtää luiskanokkaa jollei ole kokeillut, kuten esim. automaattivaihteet. Nykyinen kone on ainoastaan ventiilinsäädössä käynyt pajalla, muuten kaikki nesteiden ja hihnojen yms. vaihdot on suoritettu itse. Paluuta "tavalliseen" ei ole ja se ns.lähes  tavallinenkin kuormaajalla talosta löytyy.
Vaikka se nokka olis kuinka sluiba, sitä huulilevyä ei näe. Tietysti jos sillä jotain leipiä laitaa uuniin tai jotain pientä pipertää.
pessimisti ei pety!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52026
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Uutta etukuormainkonetta?
EI mitään karvalakki-reutsia tai suolahtelaista tusinatraktoria.

Fendastinen vaan heti nii ei tarvi ostaa seuraavaan 60kuukauteen toista. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159