Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mitä sanotte nuorista "viljelijöistä"?  (Luettu 13691 kertaa)

fordson 61

• Vieras
Eli, ite oon 14v poika, ja mulla on dexta (talon ainoa traktori) jolla teen lumityöt,polttopuut yms. Omistan myös 7 kanaa joille "viljelen" noin aarin alalla kauraa ja ohraa (maanmuokkauksen teen hankmolla ja fiskarssin yksisiipisillä auroilla) :o On mulla myös 50 puun joulukuusiviljelmä ;D Lisäksi niittelen talomme vieressä olevia kesantoja. Älkää nyt naurako suurviljelijät ;D ;D Meillä ei siis ole maatilaa,muutakuin nämä minun harrastelut.. Asumme siis vaarini tilan vieressä (hän jo eläkkeellä),joten saatan joskus jatkaa sitä.... 8)

4viljanpuuro

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Mitä sanotte nuorista "viljelijöistä"?
Työ tekijäänsä opettaa. Ne jotka osaavat tarttua erilaisiin töihin ja näkevät mahdollisuuksia tulevat pärjäämään varmasti. Olet hyvällä tiellä.

Se on karmeeta katsottavaa kun työkkäri pakottaa osaamattomat ja haluttomat ihmiset risusavotoihin ja porukka seisoo sielä suolapatsaina niin että hanskat tippuvat maahan. Ei Suomessa enään 2020 luvulla vapaamatkustella samaan tahtiin jossei talous lähde nousuun.
Faija aina hoki et "tuosta meidän pojasta ei tuu kyllä ikinä yhtään mitään...." Nyt jälkeenpäin ajateltuna, hän saattoi olla aivan oikeassa.

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Hienoa  8)

Seura täällä ei ole kylläkään kovin sivistävää  :'(
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

fordson 61

• Vieras
Mitä nyt olen puoli vuotta lukenut tätä sivustoa voin jo erotella viisaat ja järkevät... ::) ;D  Suurin osa viisaita   ;D

navettapiika

• Vieras
No jaa, niistä viisaista. Mutta hienoa kuitenkin.. Jatkahan harrastusta ja eihän  sitä koskaan tiedä, minkälaisen tilan isäntä ennen pitkää olet. Oma poikani osti tilan 19 vuotiaana, joten ei se mahdottomuus ole. :)

vms1

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Tossa tulee eteen sellainen kylmä tilanne joskus 10 vuoden jälkeen. Huomaat että verottaja\ kela tms vie tuloa vastaava määrän joko opintotuesta tai sitten kohonneina veroina ja kaverisi joka ryyppää ja rellestää illat ja yöt saa saman käyttörahan. Itte haluan arvostaa aina sellaisia ihmisiä jotka tekevät jotain vaikka tienestit ei ole kovin kummoset. Kaikille työttömille jotka korvauksen nostavat pitäisi olla pakkotyö jotain kaupungin pusikkoa siivoamassa. Pitäisi jo elämänhallinnan aisoissa kun joka arkiaamu kasilta pitää olla työkunnossa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Hervast

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Kannattaa muistaa myös se elämän toinen puoli, eli laulu ja naiset ettei mene tuo työnteko liian vakavaksi  :D

Nuorena pitää myös muistaa olla nuori, mikään ei ole kauhemapaa kuin 50 ukot jotka alkavat haikailemaan menetetyn nuoruutensa perään...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Tupajumi

• Vieras
Opiskele  vaik  insinööriksi, hanki kunnon ammatti, mene oikeisiin töihin  sitten aikuisena, ja pidä peltopelleily pelkkänä harrastuksena. 

10 vuoden päästä tuskin mitään maataloustukia enää maksellaan, ja jos maksellaankin, niin ne on murto-osa nykyisestä tasosta.

fordson 61

• Vieras
No....tuppaa ne kaverit joskus jäämään taka-alalle,kun pitää kananpaskaa kärrätä tai lumitöitä tehdä...mutta ei sen puoleen toihan on unelma harrastus ;D

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
on sitä huonompiakin harrasteita.   jatka vaan!   itellä käy kylältä kossi joka noin 14 vuotta ja nyt on jo traktoriajo jotenkin hansakassa vaikka kotona ei mitään koneita.  ja ens viikonloppuna on kait raivurin käytön salat opetuksessa, kotona ei vielä tiedetä että moottorisahalla saa puita poikki...             intoa löytyy ja kait sitä pitää noitten rojujen korjaukseenkin neuvoa...    tänään opetteli sirkkelillä levyjä pilkkoon ja kun keväällä pääsi palaxilla puita pilkkoon niin välillä piti toppuutella ettei tule jäsenet kipiäks mutta intoa tuntui silmissä olevan.   
                          meitä ei täällä maalla enää liikoja ole joten kyllä nuoria on pakko saada lisää mukaan. 

+200

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Paalauksen iloa
Kuinka nuori muuten voi hakea tukia?
Jos poijalle siirtäis senverran peltoa,että ittelle tulis kotieläin status :-\

fordson 61

• Vieras
Vai että toisten eläimistä lisätukiaisia haaveilet........ ::) ::)Maajussit on vaan tukiaisten ja satovahinko korvausten perässä........ ??? ???

Toivo Tonta

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • karkki vai keppana?
Vai että toisten eläimistä lisätukiaisia haaveilet........ ::) ::)Maajussit on vaan tukiaisten ja satovahinko korvausten perässä........ ??? ???
Toi satovahinko korvaus on ihan urbaani legenda! Viljanviljelyssä ainakin käytännössä teoriaa.
pessimisti ei pety!

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Eli, ite oon 14v poika, ja mulla on dexta (talon ainoa traktori) jolla teen lumityöt,polttopuut yms. Omistan myös 7 kanaa joille "viljelen" noin aarin alalla kauraa ja ohraa (maanmuokkauksen teen hankmolla ja fiskarssin yksisiipisillä auroilla) :o On mulla myös 50 puun joulukuusiviljelmä ;D Lisäksi niittelen talomme vieressä olevia kesantoja. Älkää nyt naurako suurviljelijät ;D ;D Meillä ei siis ole maatilaa,muutakuin nämä minun harrastelut.. Asumme siis vaarini tilan vieressä (hän jo eläkkeellä),joten saatan joskus jatkaa sitä.... 8)

Ei oo hyväks agronetti sun ikäselle, vaikka tissit ja tussu jo tutuks lienee tullu. ;D

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

navettapiika

• Vieras

Ei oo hyväks agronetti sun ikäselle, vaikka tissit ja tussu jo tutuks lienee tullu. ;D
Ainakin vapaa sana-osioon pitäisi  saada k18 lisäys ja tietysti osalta porukasta vielä esto päälle koko osioon. ???