Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Yhteiskoneiden osuudet  (Luettu 20108 kertaa)

Juuso V

  • Vieras
Vs: Yhteiskoneiden osuudet
itse välttäisin kovin arvokkaita yhteiskoneita

naapurin kanssa meillä on yhteiset trukkipiikit...tai siis kummallakin on oma, mutta se runko on yhteinen

Kiitos tuosta lakitekstistä, pitääpä kopioida se varalle.

Olen pikkuhiljaa purkanut erilaisia yhteiskone-omistuksia vuosien varrella ,lähinnä turvatakseni itseni yllätyksiltä. Nyt ei tosiaankaan kyseisen koneen osalta ole yhteistyölle enää minkäänlaisia edellytyksiä . :(  :-X

Duunarifarmari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
  • Juoppo
Vs: Yhteiskoneiden osuudet
Mullikoulussa edesmennyt koneopettaja "opetti" että yhteiskoneet on perseestä. Tämä on ainoa maatalousalan oppi joka vielä kantaa yli 20v. jälkeen, jos ei tsp- kylvötiheyslaskentakaavaa oteta huomioon
Tässä kait pitäs lukea jotain terävää....

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Yhteiskoneiden osuudet
Yhteiskoneet toimii sen aikaa kun ringissä on köyhiä perheettömiä viljelijöitä. Kun nämä muuttuu perheelliseksi ja hieman vaurastuu niin yhteiskoneiden käyttö muuttuu mahdottomaksi. Itse pidän vaihtotyötä viellä hyvänä vaihtoehtona mutta yhteiskone on vaikea pala.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Yhteiskoneiden osuudet
Meillä on rajanaapurin kanssa porukkakoneina perunannostokone ja kattotiilentekokone. 50-luvulla isoisät ostivat.

Naapuri lykkäsi hevosvetoisen heittopyörän romu-ukon lavalle vuonna -76, joten tarkoittaako se sitä, että kattotiilentekokoneen omistus on nykyään kokonaan maatilayritykseni omaisuutta  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Yhteiskoneiden osuudet
Meillä on rajanaapurin kanssa porukkakoneina perunannostokone ja kattotiilentekokone. 50-luvulla isoisät ostivat.

Naapuri lykkäsi hevosvetoisen heittopyörän romu-ukon lavalle vuonna -76, joten tarkoittaako se sitä, että kattotiilentekokoneen omistus on nykyään kokonaan maatilayritykseni omaisuutta  ???

Ei tietenkään .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Yhteiskoneiden osuudet
Yhteiskoneet toimii sen aikaa kun ringissä on köyhiä perheettömiä viljelijöitä. Kun nämä muuttuu perheelliseksi ja hieman vaurastuu niin yhteiskoneiden käyttö muuttuu mahdottomaksi. Itse pidän vaihtotyötä viellä hyvänä vaihtoehtona mutta yhteiskone on vaikea pala.
kyllä nuo poikamies viljelijät näyttää enemmän vaurastuvan.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Yhteiskoneiden osuudet
Yhteiskoneet toimii sen aikaa kun ringissä on köyhiä perheettömiä viljelijöitä. Kun nämä muuttuu perheelliseksi ja hieman vaurastuu niin yhteiskoneiden käyttö muuttuu mahdottomaksi. Itse pidän vaihtotyötä viellä hyvänä vaihtoehtona mutta yhteiskone on vaikea pala.
Tässä on nyt taas kyllä aivan uskomaton logiikka :o
Kerrotko vielä että millon se akka ja lapset sulle rahaa tuottaa (tai no toki jos eukko on rikkaasta perheestä ja hyvässä ammatissa ja onhan ne toki ne lapsien lapsilisätkin vielä).

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Yhteiskoneiden osuudet
Yhteiskoneet toimii sen aikaa kun ringissä on köyhiä perheettömiä viljelijöitä. Kun nämä muuttuu perheelliseksi ja hieman vaurastuu niin yhteiskoneiden käyttö muuttuu mahdottomaksi. Itse pidän vaihtotyötä viellä hyvänä vaihtoehtona mutta yhteiskone on vaikea pala.
Tässä on nyt taas kyllä aivan uskomaton logiikka :o
Kerrotko vielä että millon se akka ja lapset sulle rahaa tuottaa (tai no toki jos eukko on rikkaasta perheestä ja hyvässä ammatissa ja onhan ne toki ne lapsien lapsilisätkin vielä).

Ainakin perheellisillä on monesti koneen käyttöajoille enmmän reunaehtoja kuin "täysin vapailla" poikamiehillä.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Yhteiskoneiden osuudet
Ei ole muuta yhteiskonetta kuin paluuaurat adamin kanssa. Koneita lainaillaan kyllä toisillemme aina kun tarvetta tulee ja raha ei koskaan liiku suuntaan tai toiseen. Muita yhteistyöhön kykeneviä ei ole oikein tarjolla ihan vierestä.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3136
Vs: Yhteiskoneiden osuudet
Ja jos veljet yhteisomistaa, naimisissa ja lapsia. Sitten toinen veljeksistä kuolee. Lapset varttuvat ja vieläkin saa kuulla sedätä että toi on muuten mun, vaikka se on lojunut mettän reunassa niin kauan kun että koivut kasvaa läpi

Ja mun isä kuoli yli 20v sitten.............

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Yhteiskoneiden osuudet
Yhteiskoneet toimii sen aikaa kun ringissä on köyhiä perheettömiä viljelijöitä. Kun nämä muuttuu perheelliseksi ja hieman vaurastuu niin yhteiskoneiden käyttö muuttuu mahdottomaksi. Itse pidän vaihtotyötä viellä hyvänä vaihtoehtona mutta yhteiskone on vaikea pala.
Tässä on nyt taas kyllä aivan uskomaton logiikka :o
Kerrotko vielä että millon se akka ja lapset sulle rahaa tuottaa (tai no toki jos eukko on rikkaasta perheestä ja hyvässä ammatissa ja onhan ne toki ne lapsien lapsilisätkin vielä).

Ei tässä välttämättä mitään logiikkaa ole mutta totuus on. Miksi näin on en tiedä mutta yksi visio on että tila ottaa askeleen eteenpäin kehityksessä kun se siirtyy pariskunnan hallintaan ja kun työmäärä tuplaantuu niin talouskin paranee. Toinen skenaario on että kun ressajia on kaksinverroin niin kynnys päästä eroon siitä ressaavasta yhteiskoneesta kasvaa ja silloin nämä yhteistyökuviot herkästi puretaan. Tavallaan mielenkiintoinen aihe koska mitään logiikkaa ei asialla ole mutta huomattavan usein näin vaan on.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Yhteiskoneiden osuudet
Yhteiskoneet toimii sen aikaa kun ringissä on köyhiä perheettömiä viljelijöitä. Kun nämä muuttuu perheelliseksi ja hieman vaurastuu niin yhteiskoneiden käyttö muuttuu mahdottomaksi. Itse pidän vaihtotyötä viellä hyvänä vaihtoehtona mutta yhteiskone on vaikea pala.
Tässä on nyt taas kyllä aivan uskomaton logiikka :o
Kerrotko vielä että millon se akka ja lapset sulle rahaa tuottaa (tai no toki jos eukko on rikkaasta perheestä ja hyvässä ammatissa ja onhan ne toki ne lapsien lapsilisätkin vielä).

Ei tässä välttämättä mitään logiikkaa ole mutta totuus on. Miksi näin on en tiedä mutta yksi visio on että tila ottaa askeleen eteenpäin kehityksessä kun se siirtyy pariskunnan hallintaan ja kun työmäärä tuplaantuu niin talouskin paranee. Toinen skenaario on että kun ressajia on kaksinverroin niin kynnys päästä eroon siitä ressaavasta yhteiskoneesta kasvaa ja silloin nämä yhteistyökuviot herkästi puretaan. Tavallaan mielenkiintoinen aihe koska mitään logiikkaa ei asialla ole mutta huomattavan usein näin vaan on.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Vs: Yhteiskoneiden osuudet
Isät alkoivat ostella juurikkaanviljelykoneit yhteiseksi 1971. Yhteiskoneet on toimineet hyvin, vaikka molemmilla tiloilla on tehty sukupolvenvaihdoskin. Muidenkin kanssa on muutama yhteiskone ja kaikki on pelannut ihan hyvin.
Mystinen kesälaatumies

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Yhteiskoneiden osuudet
Yhteiskoneet toimii sen aikaa kun ringissä on köyhiä perheettömiä viljelijöitä. Kun nämä muuttuu perheelliseksi ja hieman vaurastuu niin yhteiskoneiden käyttö muuttuu mahdottomaksi. Itse pidän vaihtotyötä viellä hyvänä vaihtoehtona mutta yhteiskone on vaikea pala.
Tässä on nyt taas kyllä aivan uskomaton logiikka :o
Kerrotko vielä että millon se akka ja lapset sulle rahaa tuottaa (tai no toki jos eukko on rikkaasta perheestä ja hyvässä ammatissa ja onhan ne toki ne lapsien lapsilisätkin vielä).

Ei tässä välttämättä mitään logiikkaa ole mutta totuus on. Miksi näin on en tiedä mutta yksi visio on että tila ottaa askeleen eteenpäin kehityksessä kun se siirtyy pariskunnan hallintaan ja kun työmäärä tuplaantuu niin talouskin paranee. Toinen skenaario on että kun ressajia on kaksinverroin niin kynnys päästä eroon siitä ressaavasta yhteiskoneesta kasvaa ja silloin nämä yhteistyökuviot herkästi puretaan. Tavallaan mielenkiintoinen aihe koska mitään logiikkaa ei asialla ole mutta huomattavan usein näin vaan on.
Mun ymmärryskyky riitti noin 10% sisäistämiseen tuosta tekstistä.
Oletatko siis että se vaimo ja lapset on aina täysillä mukana siinä tilanpidossa?

Tuosta työmäärän tuplaantumisesta en jaksa edes kysyä.

antti-x

  • Vieras
Vs: Yhteiskoneiden osuudet
Siis yhteiskoneethan ovat ihan loistavia. Varsinkin ne joihin itsellä ei ole mitään osuutta. Niitä on paljon helpompi lainata kuin jonkun kokonaan omaa.  :P

Ja toisaalta on ne pari yhteiskonetta (jyrä, kuivalannan levitin, kivikarhu, lautasmuokkain yms pientä) myöskin tulleet kokonaisuudessaan halvemmiksi kuin itse omistaminen. Luultavasti jopa se vikaherkkä kuivalantakärri kuin ei itse ole aina ekana tarjoutumassa korjaamaan.