Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 8350 ja carraro  (Luettu 19709 kertaa)

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: 8350 ja carraro
tokko tuohon oo mitään ihmeainetta millä kestäis, x1r tai joku motorup, nehän vähentää kulumista xx prosenttia, tarttuu kiinni ja muodostaa suojaavia kalvoja;) ;D 8) :-\
Ja noitatohtori loitsuineen olis valtun etuakselin kans ehkä toimiva  ;D 8) :-\
jokos peuran etukaviot kestää levikkeet ;) ;D 8) ::)

Taitaa näissä nykyisissä jo kestää, missä ei rengas kallistu samalla lailla kuin sg koppilla olevissa.
Oon vaatimaton!

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: 8350 ja carraro
raidetangon päät toisella pulella alkuperäiset tunteja 13kiloo kyllä ne kestää ihmis iän mut olkaaksilat.nimimerkillä paska carrrraaaro.jos sitä aksilaa hoitaa kuten laitamäki s-joen valtulta neuvoo eli vähän joka päivä vaikkei edes ajettais ,niin perikunta kaivvaas montun vielä tiviilä tapeilla. siellä kopin oikeassa ylä kulmas on se syyllinen.kolapoikakin menee keskitapin tivistykseen ja toisen olkaaksilan remonttiin lokakuussa,kun tuet tulee.tuleeks aika näinkin hoidettua.kysyy epätoivoinen kauhavalta

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: 8350 ja carraro
ja sitte kun laittaa danan alle niin keskikeinu kuluu puhki ja etuperiä menee kuin leipää.

Hmmm , onko nuo viat ihan väistämättä tulevia vaiko riippuneeko seurannan puutteesta...

***etukeinun akselitappi on onto. materiaali on pehmeää. väljistyy ek käytössä. ne danan etuperät on ihan kellonrattailla tehty=heikkoja. ei valtran vika.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: 8350 ja carraro
4 pultti olkalaakerinkupilla varustettu carraro on hyvä.

mulla on 3 pultti carraron olkalaakerit kestäny ihan hyvin. napojen kanssa ollu enemmän ongelmia. 3 napa menossa 16000 tuntiin.

sigestä meni aikoinaan keskikeinu ja r-tangon korvake repes irti kääntökotelosta, oliskohan 8400ssa ollu silloin n.15000h. sama akseli siinä on vieläkin ja tunnit n 18000.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: 8350 ja carraro
ja sitte kun laittaa danan alle niin keskikeinu kuluu puhki ja etuperiä menee kuin leipää.

Hmmm , onko nuo viat ihan väistämättä tulevia vaiko riippuneeko seurannan puutteesta...

***etukeinun akselitappi on onto. materiaali on pehmeää. väljistyy ek käytössä. ne danan etuperät on ihan kellonrattailla tehty=heikkoja. ei valtran vika.
Niin siis onko nämä uudetkin Danan ns hd aksilat sitte kellosepän ylijäämä osista koottuja? Siis meinaan näitä mitä noissa uusissa on alle viskattu.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: 8350 ja carraro
ja sitte kun laittaa danan alle niin keskikeinu kuluu puhki ja etuperiä menee kuin leipää.

Hmmm , onko nuo viat ihan väistämättä tulevia vaiko riippuneeko seurannan puutteesta...

***etukeinun akselitappi on onto. materiaali on pehmeää. väljistyy ek käytössä. ne danan etuperät on ihan kellonrattailla tehty=heikkoja. ei valtran vika.
Niin siis onko nämä uudetkin Danan ns hd aksilat sitte kellosepän ylijäämä osista koottuja? Siis meinaan näitä mitä noissa uusissa on alle viskattu.

***juuri nimenomaan ne. iteasissa vanhemmat vahvempia. lukoton vanha sige vahvin etuperältään. kanttiputkinen sige/dana n. vuodelta 1997-2001 on ehkä kaikenkaikkiaan paras, vahva ja silti lukollinen.

tuo Valtrassa käytetty dana on myös esim. fendtin 724:ssa ja mf 7600 sarjas.  valtrasta niitä kai menee enemmän koska ne on yleensä oikeissa töissä suolla.

danan napa ja kääntökotelo on lujia.

sommerfelt

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 130
  • LYNX
Vs: 8350 ja carraro
Olis yks carraro jouten tallissa. 1200h ajettu.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: 8350 ja carraro
Jaahas, alkas olla akseli irti, kyllä se sieltä lähtee, jos onkin tuo jousitus ihan ok vaan tässä projektissa siitä ei ole kuin haittaa :). saa tarjota akselia yv:lla
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: 8350 ja carraro
selvin päin oma teksti näyttää ja kuuostaa juopuneelta  mut enhän mä.sitä vaseliiniä pitää panna usein ja paljon.eiks niin mister reijo.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: 8350 ja carraro
selvin päin oma teksti näyttää ja kuuostaa juopuneelta  mut enhän mä.sitä vaseliiniä pitää panna usein ja paljon.eiks niin mister reijo.

Kolapoika klo 21:19 selvä! WTF?
Oon vaatimaton!

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: 8350 ja carraro
ne nipat ei sitä aksilaa paranna.mulla 13000 ajettu carrrraaro ja vetonivelet vielä alkuperäiset mutta ne olkaaksilat.2000h kestää ja kun ala puoli on ilman laakeria, että on vaan kaks rauta kuppia vastakkain .
Perkeles...ei hyvältä näytä. Hyvää juttua viesteissä kuitenkin. Tää viestiketju on ajalta, jolloin meidän Maxxumiin oli tehty etuakseliremontti (=tehtiin keväällä 2013). Remontin tarve tuli siitä, että neliveto lakkasi toimimasta joskus syksyllä 2012.

Joulukuun alkuun sinnittelin aumasta rehua hakien, mutta sitten oli pakko luovuttaa, kun tuli lumi maahan. Sisäsiilosta sai ilman nelivetoakin otettua rehua, remonttiin pääsi helmikuussa muistaakseni. Sitten pärjättiin pienkuormaajalla remontin aika. Muistiinpanoista kopioitu "Tunnit 10700 ja etuakselin tasauspyörästö ja olkalaakerit laitettiin, toiselle puolella pyörän laakeri ja kummallekin puolelle stefat." Lisäyksenä vielä, että tiivistepinnat kävi sorvissa, mutta ei taattu, että se korjaus olisi ikuinen. Vetonivelille ei tietääkseni tehty mitään.

Korjauksessa meni joku pieleenkin. Kun lumi suli eli luisto hävisi pyörien alta, alkoi ihan kauhee pauke etuakselista, oli neliveto päällä tai ei. No korjaamo hoiti asian todella mallikelpoisesti, sijaiskone tuli autolla ja samalla autolla lähti Maxxumi korjaamolle (edellisen korjaamoreissun olin kuljettanut itse ajamalla). Kolme viikkoa hoitoa ja koneiden vaihto takaisin alkuperäiseen asentoon - meidän koneen etuakseli oli nyt kunnossa. En tiedä mitä korjattiin toisella kertaa.

No viis ja puol vuotta mennyt ja pyörät keikkuu taas niin hemmetisti, että oikein hirvittää sillä mitään tehdä. Olkalaakerit lienevät finaalissa. No onneksi ei ihan kauheita juur ny sitä traktoria tarviikaan, pienkuormaajalla saa sisäsiilosta rehua ja paaleja tarvii nostella vain satunnaisesti. Kone on vm. 1995 ja tunnit on nyt noin 13500. Härvelihän on lypsykarjatilan ainoo nelivetoetukuormaajakone, jolla leikataan aumarehu, kannetaan ja nostellaan paalit kontit pöllit ym. kaikki muut paitsi apulantasäkit. Lusikkahaarukka ja pari takavetoa hoitaa osansa.

Jospa sen akselin vielä saisi korjautettua. Ja jospa ei tarvitsisi maksaa neljää tonnia (alv 0%) kuten viimeksi, olis hienoa, jos selviäisi puolellatoista tonnila.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: 8350 ja carraro
Täytyy sen verran kommentoida, että hyvin on carraro kestänyt raskasta käyttöä, mikä tuli silloin yv:n kautta hankittua.😊
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: 8350 ja carraro
Täytyy sen verran kommentoida, että hyvin on carraro kestänyt raskasta käyttöä, mikä tuli silloin yv:n kautta hankittua.😊
Agronetissä voi siis tienata...

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: 8350 ja carraro


No viis ja puol vuotta mennyt ja pyörät keikkuu taas niin hemmetisti, että oikein hirvittää sillä mitään tehdä. Olkalaakerit lienevät finaalissa.
Jospa sen akselin vielä saisi korjautettua. Ja jospa ei tarvitsisi maksaa neljää tonnia (alv 0%) kuten viimeksi, olis hienoa, jos selviäisi puolellatoista tonnila.
[/quote]

Olen alkanut etuakseliremontteihin heti kun on ollut oireita. Näin toimien olen uskoakseni säästänyt akselin tuholta.
Kun keikkuu tuollain, on laakeripinnoista jo todennäköisesti menty läpi ja haarukkaan ja putkeen tulee vammaa.
Yhdestä carraarosta särkyi nuo kupit halki ja haarukan reiät levisi soikeiksi. Valtralta löyti samaan tappiin isommalla ulkokoolilla oleva kuppilaakeri. Akseli otettiin jyrsimeen ja isonnettiin sopivaksi. Periaatteessa isomman pitäisi kestää paremmin ellei haarukan seinämä ole liian ohut.

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 854
Vs: 8350 ja carraro
Tuossa aataminaikuisessa 1690 taavetissa on carraron ae 3 akseli, siinä oikeat kartiorullalaakerit, 4 pultilla kupit kiinni. Isotöinen purettava jos osiin laittaa. Meni etuperästä booriakseli sileäksi joskus 3v sitten.

Tampereella Lehtolan koneella liimaavat uusia kun purkaa etuperän irti.

Ohi asian, mutta kumminkin.. Laatu tippunut alaspäin jos ei oo laakereita kupeissa.