Ehkä kuitenkin on parempi olla suuren EU:n siipien suojassa kuin potentiaalinen lisämaa ryssän vallan jatkeeksi. Niinkuin Iltapäivälehdistä saimme lukea, Putler pitää Suomea Venäjän etupiiriin kuuluvana. Vanha venäläinen ideologia perustuu siihen, että maan rajat ovat luonnonrajojen kaltaisia eli meri mahdollisimman monella kolkalla. Suomella tuota rantaviivaa riittää.
Minun mielestäni tässä maailman tilanteessa Suomella ei ole pahemmin muita vaihtoehtoja kuin olla mukana EU:ssa. Kuten aikaisemmin todettiin, Itä-Euroopan maita kiinnostaa EU enemmän kuin Venäjä. Miksi meidän pitäisi hyljeksiä heitä, emmehän mekään pidä ryssistä.
Minun mielestäni väkivallan lietsominen on mautonta. Asiat on kuitenkin aivan eri tolalla kuin vuonna -18. Se on kyllä totta, että poliitikot eivät nyt pysty tekemään kovia päätöksiä. Minusta alkaa tuntua siltä, että Kreikan kohtalo on myös Suomen kohtalo, muut tulevat määrittelemään mitä Suomen pitää tehdä, kun talous on romahtanut. Tälle ei liene vaihtoehtoa. Mutta siinä mielessä olen luottavainen, että kyllä me ojasta sitten aikanaan nousemme, mutta vuosia se tulee kestämään....